Latvijas dzelzceļa vēstures muzejā 1994. gadā nonāca vagons Nr.01776, kas jau daudzus gadus stāvēja Jelgavas ceļu mašīnu stacijā. Tas bija viens no pēdējiem saglabātajiem 1925.
Šis ir viens no unikālākajiem muzeja vagoniem, jo būvēts Krievijā, 20. gs. pirmajā pusē ieslodzīto personu pārvešanai no vienas ieslodzījuma vietas uz citu jeb pa tā dēvēto „etapu”. Par vagona bāzi kalpo 19./20. gs.
20. gadsimta 50.-60. gados L sērijas tvaika lokomotīves bija visvairāk izmantotās lokomotīves visā PSRS teritorijā. Lokomotīves prototips tika izgatavots 1945. gadā Kolomnas rūpnīcā Krievijā. Laika posmā līdz 1955.
Kopš dzelzceļa attīstības pirmsākumiem, par vienu no galvenajiem uzdevumiem kļuva kustības drošības nodrošināšana. Zižļu aparāts ir viena no pirmajām ierīcēm, kas kalpoja šim uzdevumam un palīdzēja organizēt kustību jau vismaz 2 staciju robežās.