Viens no dzelzceļa stacijas neatņemamiem elementiem vienmēr bijis stacijas pulkstenis. Dzelzceļa attīstība ietekmējusi daudzas cilvēkam svarīgas dzīves jomas, tai skaitā vienotas laika sistēmas nepieciešamību.
Kopš dzelzceļa attīstības pirmsākumiem par vienu no galvenajiem uzdevumiem kļuva kustības drošības nodrošināšana, zižļu aparāts ir viena no pirmajām ierīcem, kas kalpoja šim uzdevumam un palīdzēja organizēt kustību jau vismaz 2 staciju robežās.
Mūsdienās, kad biļete ir kases aparāta čeks, brauciens ar vilcienu zaudējis vienu no savām šarmantākajām pusēm. Agrāk cilvēki saņēma jau iepriekš sagatavotas biļetes, kuras nereti tika arī kolekcionētas.
Mūsdienās dzelzceļu kustība daudzviet norisinās ar dispečercentralizācijas starpniecību, taču, vēl salīdzinoši nesen, lai nodrošinātu šo darbu, tika izmantotas stacijas dežuranta pultis.
Dzelzceļnieks nav tikai profesija, nereti tas ir pat visas dzīves gājums un dzelzceļa darbinieki ne bez pamata lepojās ar savu amatu. Līdzīgi ir ar ilggadējo Jelgavas stacijas priekšnieku J.
Jau ienākot muzeja pagalmā, jūtama īpaša aura, reizēm šķiet, ka tā sajūtama pat gaisā. Šī vieta jau kopš 1904. gada cieši savijusies ne vien ar dzelzceļa, bet arī Latvijas vēstures līkločiem.
Ekspresīvākais apskates objekts Jelgavas ekspozīcijā ir mākslinieka Raita Junkera veidotais sienas gleznojums, kurš ne vien attaino signalizācijas zīmes un to, kā dzelzceļa stacijā izskatījās 19.gasimta beigās, bet ļauj apmeklētājam mazliet pasapņ