Latest news

Jūs atrodaties šeit

Kolekciju priekšmeti

Apakškolekcijas

Grid List
Atrasti 4011 priekšmeti

Atcelt visus filtrus
Albūms: 70 foto par bērnu dzelzceļu Rīgā

Albūms: 70 foto par bērnu dzelzceļu Rīgā Foto albums ar apkopotām 70 fotogrāfijām par "bērnu dzelzceļu Rīgā", kas bērniem deva iespēju jau no skolas vecuma apgūt dažādas ar dzelzceļu saistītas profesijas. Bērnu dzelzceļš Rīgā atradās Mežaparkā. Albūms brūnos, cietos vākos. Pirmajā atvērumā ar roku rakstīts teksts krievu valodā "Stranici iz istorii i žizni našej dorogi" , centrā PSRS raksturīgais simbols- sakrustota bīdatslēga un āmurs. Gada skaitļi 1956 un 1976. Katrs atvērums anotēts, anotācijas krievu valodā, rakstīta ar roku. Albūmā apkopoti foto materiāli no Rīgas bērnu dzelzceļa ikdienas darba un svētku reizēm. 20.gs.50.-70.gados

Priekšmets: Jostas sprādze dzelzceļa formas tērpam

Rīgas–Orlas dzelzceļa formas tērpa siksnas sprādze, ar reljefi izceltiem burtiem R.O.Ž.D. (krievu alfabēts) un Krievijas Satiksmes ceļu ministrijas simbolu (divgalvains ērglis, krustots cirvis un enkurs). 19.gs. beigas–20.gs sākums.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa uzpleči ar zīmotnēm

PSRS dzelzceļu Kustības dienesta inženiera-kapteiņa dienesta 2 uzpleči. Izstieps sešstūris, ar garām paralēlām malām. Pleca gals nogriezts ar taisnu malu, augšējais gals ar nošķeltiem stūriem. Nošķēluma augstums pagona augšā 1 cm. Kartona pamatne apvilkta ar zaļu vilnas audumu. Uz tā sudrabota, blīva auduma 5 cm plata pīne, kurai pa vidu visā garumā 0,5 cm plata melna josla. Pagona malas izņemot apakšu iekantētas ar 0,25 cm gaiši zaļu audumu. Uz melnās svītras izvietotas trīs dzeltena metāla piecstaru zvaigznes, sešstūraina emblēma ar reljefu sliežu ceļu attēlu un metāla krāsas pussfēriska poga ar reljefu dzelzceļa tehniskās zīmes attēlu – sakrustotu āmuru un bīdatslēgu. Vienam pagonam trūkst pogas. Pagons stiprinās ar auduma cilpu. 1943.–1955. gads.

Foto: Rīgas stacija

Skats uz staciju no kanāla tilta. Kreisā pusē kanāla tilta margas, apstādījumi, pār tiltu iet cilvēki. Stacijas laukumā vieglās automašīnas, zirgu pajūgi, cilvēki. Foto priekšplānā redzamas tramvaja sliedes, elektrības vadi. Apakšmalā uzraksts Rīgas. Stacija. Reversā vēstule igauņu valodā. Pastmarka 6 santīmu vērtībā, uz pasta zīmoga datums 23 VI 31 Izmēri: 8,8X 13,8 cm. Foto datējums: 1931. gads.

Foto: Rīgas stacija svētku rotā

Uz stacijas fasādes izkārti divpadsmit karogi. Uz jumta seši karogi, trīs zvaigznes un teksts UZTICĪBA VADONIM- TAUTAS SPĒKS. Pie stacijas stāv auto un pārvietojas cilvēki. Fotopapīrs Argenta.

Foto: Rīgas stacija no putna lidojuma

Foto redzams Rīgas stacijas laukums, stacijas fasāde, labajā malā dzelzceļa pārvads uz Torņakalna staciju, Satiksmes ministrija. Aiz stacijas ēkas redzami sliežu ceļi uz kuriem stāv novietoti kravas vilcienu vagoni. Foto uzņemts no augšas, līdz ar to, bez stacijas teritorijas, redzama arī daļa Rīgas namu un apstādījumi. Foto priekšplānā stacijas laukumā novietotas automašīnas divās rindās. Gar stacijas ēku pārvietojas cilvēki. Kreisā malā redzama palīgēka. Reversā zīmogs Jonek St. Pellewsky, Riga.

Foto: Daugavpils Preču stacija

Līnijā Rīga–Daugavpils. Skats uz Daugavpils I preču staciju, lokomotīvju depo un galvenās dzelzceļa darbnīcas ēkām un sliežu ceļiem. Pie sliežu ceļiem pārmijas un pārmiju lukturi. Kreisajā malā redzams koka žogs, tālāk lokomotīvju depo un darbnīcu ēkas, pie tām uz sliežu ceļiem vairāki segtie kravas vagoni. Pie šiem sliežu ceļiem redzamas 3 nelielas palīgēkas un kokmateriālu kaudzes. Labajā malā redzams neliels ēkas fragments, pie tās uz soliņa sēž 2 cilvēki, tiem priekšā stabs. Tālāk redzams vīrietis, kurš nes saiņus. Tālāk neliela koka palīgēka. Tālumā redzama ēka, to ieskauj koki. Labajā malā redzama stabu līnija un apstādījumi. Foto augšmalā uzraksti Daugavpils. Preču stacija. Reversā vēstule (trūkst datums, pastmarka norauta, pasta zīmoga daļa bez datuma.

Karte: Latvijas dzelzceļu karte

Karte: Latvijas dzelzceļu karte Latvijas Dzelzceļu Tehniskās direkcijas izdotā Latvijas dzelzceļu karte. Karte latviešu un franču valodā. Atsevišķi, labajā, augšējā malā iznests Rīgas mezgls. Kreisajā, apakšējā stūrī līniju apzīmējumi. Apakšējā malā Zīmētavas pārziņa paraksts. Izdota Dzelzceļa virsvaldes tipogrāfijā. Karte ielīmēta cietos, brūnos Akta vākos. Datēta ar 1935.gada 10.martu

Karte: Latvijas dzelzceļu karte 1934

Karte: Latvijas dzelzceļu karte 1934. Karti sastādījis Hugo Ērmanis. Reversā uzraksts ar tinti: A. Lasmanis. Izdevējs: Valsts dzelzceļu izdevniecība, Rīga; publicēšanas datums: 1934. Latvijas kartē dzelzceļu līnijas atbilstoši dzelzceļa sliežu platumam un stacijas uzrādītas uz 1934. g. Kartes labajā augšējā stūrī norādīta Rīgas dzelzceļa mezgla shēma. Nosaukumi un apzīmējumi latviešu un franču valodā. Kartes datējums: 1934. gads.

Karte: Latvijas dzelzceļu karte 1938

Karte: Latvijas dzelzceļu karte 1938. Alternatīvais nosaukums: "Carte des chemins de fer de Lettonie". Autors: Hugo Ērmanis. Izdevējs: Rīga, Valsts dzelzceļu tipogrāfija. 1938. gads. Kartē uzrādītas dzelzceļu līnijas un stacijas Latvijas teritorijā 1938. gadā. Dzelzceļu līnijas norādītas atbilstoši sliežu ceļu platumam. Kartes labajā augšējā stūrī norādīts Rīgas dzelzceļu mezgls. Nosaukumi un apzīmējumi latviešu un franču valodā. Kartes datējums: 1938. gads.

Albūms: Pasažieru vilciens "Latvija"

Albūms: Pasažieru vilciens "Latvija" Foto albums ar Baltijas dzelzceļa īpašo tālsatiksmes pasažieru vilciena "Latvija" foto, bukletiem, avīžrakstiem, vilciena kustības sarakstiem. 30 fotoalbuma lapas aizpildītas. Pirmajās lapās fotogrāfijas ar parakstiem krievu valodā 1. Tālsatiksmes pasažieru vilciens "Latvija" vagonu parkā. Uz vagonu sāniem rakstīts krievu val. "Riga- Maskava" uz sliežu ceļiem 6 vilciena sastāva. 2. Vilciena sastāvs tiek mazgāts speciālajā mazgāšanas mašīnā. Darbu uzrauga 1 cilvēks 3. Pavadoņu tērpi, kas jāvelk pildot dienesta pienākumus, 12 (?) tērpi uz pakaramajiem, kurpes uz plaukta zem tērpiem 4. Veļas sagatavošana priekš vagona, darba procesā iesaistītas 2 sievietes. 5. Veļas sagatavošana priekš vagona, darba procesā iesaistītas 4 sievietes 6. Pirms reisa pavadone pie friziera; 7. Pavadone (mugurā sievietei formas tērps) rūpējās par katru detaļu vagonā, tiek atvērti un sakārtoti aizskari. 8. Pavadone (mugurā viņai formas tērps) kupejās nomaina gultas veļu. 9. Kupejās uz galda jauna, luminiscējošā lampa priekš lasīšanas 10. Tālsatiksmes pasažieru vagona "Latvija" kupeja 11. Noformēts galds kupejā. 12. Noformēts galds kupejā 13. Kupejas iekšskats 14. Trīs pavadones formastērpos un brigadieris (?) arī formastērpa pie pasažieru vagona. Brigadieris pavadonēm dod instrukcijas pirms došanās ceļā. 15. Pavadone formas tērpā pie pasažieru vagona, gaidot pasažierus 16. Trīs pavadones, brigadieris formas tērpos, divi pasažieri, kuriem pavadone pārbauda biļetes. 17. Tālsatiksmes pasažieru vilciens "Latvija" uz 2 sliežu ceļa 1 perona Rīgas stacijā. Pie vilciena pasažieri, pavadītāji, pavadones. Tālumā Raksturīgā Rīgas ainava, uz perona pulkstenis 18. Divas pavadones vagonu durvīs, rokās viņām sarullēti dzelteni (?) karodziņi. 19. Pavadone pie radioaparāta izvēlās muzikālo noformējumu, kas skanēs vilcienā. 20. Pavadone piedāvā iespēju pasažieriem izvēlēties lasāmvielu. 1 pavadone, 2 sievietes vilciena kupejā. 21. Pavadone pilnā formas tērpā. 22. Pavadone vagonā uzkopj paklāju 23. Pavadone, viņai uzsiets priekšauts uz kura uzraksts "Latvija", nes pasažieriem tēju. Uz paplātes servīze, trauciņš ar saldumiem (?) 24. Vilciena restorāna vagons. Pie diviem uzservētajiem galdiem pasažieri, pie viena galdiņa apkalpojošais personāls pieņem pasūtījumu. 25. Vilcienā izmantotās veidlapas (2) 26. Vilciena Rīga- Maskava kustības saraksta. Vilciens No 13/14. Sarakstā dominējošās krāsas- gaiši zila un dzeltena. Augšējā, kreisajā stūrī stilizēta Rīgas ainava, apakšējajā- Maskavas. 27. Vilciena No 14/13 "Latvija" vilcienu kustības saraksts Rīga- Maskava. Dominējošās krāsas zaļa un sarkana. Augšējā, kreisajā stūrī stilizēta Rīgas ainava, apakšējajā- Maskavas. Zem Maskavas stilizētās ainavas dīzeļlokomotīve ar pasažieru vagoniem 28. Rīgas/ Latvijas reklāma priekš ceļotājiem, kuri izvēlās vilcienu (2) 29. Lielformāta buklets ar piedāvātajām apskatāmajām vietām Latvijas PSR. 30. Atsauksmes braucienā ar tālsatiksmes pasažieru vilcienu "Latvija" (2) 31. Avīžu raksti par tālsatiksmes pasažieru vilcienu "Latvija", darbu tajā (5)Albūms datējams ar 20.gs. 80.gadiem

Foto: Dzelzceļa katastrofas seku likvidēšanas darbi

Skats uz 8 vīriešiem, kas, pagriezuši muguru kamerai, apskata no sliedēm nogājušu vagonu. Priekšplānā sliedes, kreisajā stūrī daļēji redzams uzvalkā tērpies vīrietis. Aizmugures plānā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Dzelzceļa katastrofas seku likvidēšanas darbi

Skats uz 7 vīriešiem, kas stāv uz vilciena avārijas rezultātā sabojātām sliedēm, 4 vīrieši darba apģērbā strādā ar lāpstām, 3 uzvalkos tērpti vīrieši stāv. Pa kreisi daļēji redzama no sliedēm nogājusi un uz sāniem apgāzusies tvaika lokomotīve. Aizmugures plānā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis, F. Grīns foto priekšplānā ar cepuri galvā.

Foto: Avarējis vilciena sastāvs

Skats uz sliežu ceļu pretī, no tā pa kreisi redzama apgāzusies tvaika lokomotīve. Aizmugures plānā centrā redzams sabojāts sliežu ceļa posms, aiz tā sadragāts vilciena vagons vai vagoni, to priekšā uz sliedēm stāv cilvēks. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Dzelzceļa katastrofas seku likvidēšanas darbi

Skats uz sadragāta vilciena daļām un sabojātu sliežu posmu. Priekšplānā stāv uzvalkā tērpies vīrietis, tālāk vismaz 3 vīrieši aplūko bojātu vagonu. Foto labajā pusē tālumā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Dzelzceļa katastrofas seku likvidēšanas darbi

Skats uz sliežu ceļu, uz tā stāv 1 uzvalkā tērpies vīrietis, tālāk redzami vismaz 5 vīrieši, kas apskata avārijas vietu. Pa kreisi no sliedēm avārijā cietis kravas vagons. No tā pa kreisi redzams uzvalkā tērpies vīrietis. Aizmugures plānā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Vagonu apskate pēc dzelzceļa katastrofas Mellužos

Foto priekšplānā 4 vīrieši starp sliežu ceļiem, 3 no viņiem galvā dzelzceļa dienesta cepures. Uz sliedēm aiz vīriešiem daļēji redzams kravas vagons. Tā priekšā pa kreisi no sliedēm vīrietis gaišā kreklā un biksēs līdz ceļiem, tālāk redzams vīrietis tumšā apģērbā. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Dzelzceļa katastrofā Mellužos cietuši kravas vagoni

Skats uz 2 bojātiem uz sliedēm esošiem kravas vagoniem pāri sliežu ceļam. Foto labajā malā tālumā otrpus sliedēm redzama liela cilvēku grupa privātā apģērbā, no viņiem pa labi uz sliedēm redzams vagona stūris. Aizmugures plānā blīvs priežu mežs. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Dzelzceļa katastrofā Mellužos cietuši kravas vagoni

Skats uz 2 bojātiem uz sliedēm esošiem kravas vagoniem pāri sliežu ceļam. Uz vagona pa labi redzami uzraksti “Latvijas dzelzsceļi”, “K” un “27593”. Foto kreisajā malā tālumā otrpus sliedēm redzama liela cilvēku grupa privātā apģērbā, no viņiem pa kreisi uz sliedēm redzams vagona stūris. Aizmugures plānā blīvs priežu mežs. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Vagonu apskate pēc dzelzceļa katastrofas Mellužos

Skats uz avarējušo vilciena sastāvu pretī, vilciens redzams daļēji no astes gala puses. Foto priekšplānā uz sliedēm uz vilciena vagona, uz kura sāna kreisajā pusē uzraksts “Rīgas preču depo” redzami 2 vīrieši dzelzceļa dienesta tērpā. No viņiem pa kreisi otrpus sliedēm cilvēku grupa. No bojātā vagona pa labi 6 vīrieši, 3 tērpušies dzelzceļa dienesta tērpos, 3 – uzvalkos. Aizmugures plānā redzami vagoni, vismaz 1 no tiem bojāts pasažieru vagons. Pa labi no tiem redzami vairāki cilvēki. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Vagonu apskate pēc dzelzceļa katastrofas Mellužos

Skats uz aptuveni 20 vīriešu lielu grupu starp avārijā cietušiem vilciena vagoniem. Daļa no vīriešiem dzelzceļa dienesta, daļa privātā apģērbā. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Avārijā cietuša vilciena vagona durvis

Foto tuvplāns, durvis redzamas daļēji, avārijas vieta nav zināma. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Avārijā cietis pasažieru vagons

Skats pretī uz pasažieru vagonu, kas stāv uz sliedēm, vagons redzams daļēji. Avārijas vieta nav zināma. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Frīdrihs Grīns pie avārijā cietuša pasažieru vagona

Skats uz 2 vīriešiem pie avārijā cietuša pasažieru vilciena astes gala. Frīdrihs Grīns stāv pa kreisi. Redzami tikai 3 vilciena sastāva vagoni. Foto no inženiera F. Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Avārijā cietuša vilciena sastāvs

Skats uz vilciena sastāvu uz sliedēm pretī. Priekšplānā esošajam vagonam trūkst gala sienas. Foto labajā malā tālumā redzami 3 vīrieši. Foto kreisajā malā tālumā redzamas augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Avārijā cietusi tvaika lokomotīve

Skats paralēli sliežu ceļam, pa kreisi no sliedēm no uzbērumā nogāzusies tvaika lokomotīve, tās priekšā redzami vairāki riteņpāri. Blakus sliedēm stāv 2 vīrieši. Labajā malā uz tām pašām sliedēm redzama tvaika lokomotīve, no tās pa kreisi stāv vīrietis. Aizmugures plānā, skatoties pa labi no lokomotīves – 4 elektrības stabi. Skatoties pa kreisi no lokomotīves: mūra ēka ar augstu torni, no tās pa kreisi 3 lieli vienādi mūra nami. Apbūvi no sliedēm atdala liels ar zāli apaudzis lauks, tajā redzami 4 cilvēki. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Avārijā cietis pasažieru vagons

Skats uz avārijā bojāta vilciena vagona astes galu, vagons redzams daļēji. No tā pa labi aizmugures plānā daļēji redzama kāda neliela ēka. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Avārijā cietis pasažieru vagons

Skats uz avārijā bojāta vilciena vagona astes galu, vagons redzams daļēji. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Avārijā cietuša pasažieru vagona apskate Rīgas vagonu parkā

Skats nedaudz no augšas uz vilciena sastāvu. Vilciens stāv uz sliedēm, tas redzams daļēji. Bojātais pasažieru vagons foto pa kreisi, pa labi – kravas vagons. Starp abiem vagoniem un uz sliedēm tiem pretī redzami 8 vīrieši, daļa no tiem dzelzceļa dienesta tērpā. Aizmugures plānā daļēji redzama apjomīga mūra ēka. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Avarējis vilciena sastāvs Rīgas vagonu parkā

Skats pār sliežu ceļiem. Foto pa labi redzama uz sāniem apgāzusies tvaika lokomotīve, no tās pa kreisi sastāvā kravas vagons, aiz tā bojāts pasažieru vagons. Pasažieru vagons redzams daļēji, tā priekšā 7 vīrieši. Foto priekšplānā redzami dēļi vai koki, starp sliedēm – pārmiju lāktenis. Aizmugures plānā redzama industriāla rakstura mūra ēku apbūve. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.