Latest news

Jūs atrodaties šeit

Kolekciju priekšmeti

Apakškolekcijas

Grid List
Atrasti 166 priekšmeti

Atcelt visus filtrus
Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļiem pretī. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa, sastāvs redzams daļēji. Lokomotīves priekšā stāv uzvalkā un putekļu mētelī tērpies vīrietis. Foto kreisajā malā uz sliežu ceļa redzami 2 vīrieši, kuri novērtē situāciju. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļiem no sāna, uz tiem vilciena sastāvs. Tvaika lokomotīve un tai sekojošais vagons nogājuši no sliedēm, pārējais sastāvs palicis uz tām. Priekšplānā aptuveni 50 cilvēku liela grupa, 6 no cilvēkiem sēž zālē. Foto centrā pa kreisi no sliedēm neliela koka ēka. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļu no sāna. Priekšplānā apgāztā tvaika lokomotīve. Tās priekšā vīrietis, vēl 2 vīrieši lokomotīves priekšā kreisajā malā. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa. Skats uz apgāzušos tvaika lokomotīvi otrpus sliežu ceļa, priekšplānā redzams tās tenderis, no tā krīt ārā malkas pagales. Lokomotīves priekšā koka sēta. Foto kreisajā malā lokomotīves priekšā 4 vīrieši un 1 zēns, 1 no vīriešiem dzelzceļa dienesta tērpā.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa. Skats paralēli sliežu ceļiem, no tiem pa kreisi daļēji redzama apgāztā tvaika lokomotīve un vagons. Uz sliedēm un pa labi no tiem aptuveni 50 cilvēku liela grupa. Labajā malā redzams nelielas koka ēkas jumta fragments. Melnbalts foto.

Foto: Pastkarte ar Liepājas dzelzceļa tiltu

Litogrāfijas tehnikā izpildīta, izkrāsota vairākās krāsās pastkarte ar uzrakstu augšdaļā pa vidu: "Libau. Eisenbahnbrucke". Priekšplānā laivas, cilvēki, kanāla krasts. Reversā iespiests uzraksts "Verlag S. Freidlin, Libau." Reversā dāvinātāja kolekcijas zīmogs. Datējums: 20. gs. sākums.

Foto: Dzelzceļa tilts pār Mazās Juglas upi

Līnijā Rīga-Ērgļi, skats ieslīpi no krasta uz tilta būvniecību, kur apakšējā daļā ir koka konstrukcija, malās redzamas metāla laidumu kopnes, priekšplānā elektrības stabs, uz tilta redzami cilvēki. Reversā ar sarkanu zīmuli kļūdaini pierakstīts "Gaujas tilts pie Strenčiem", 4 vienādi zīmogi "VII. iecirkņa finansu revidents", kā arī dāvinātāja kolekcijas zīmogs. Datējums: 20. gs. 30. gadi.

Foto: Dzelzceļa katastrofa Mellužos

Skats ieslīpi uz Bk sērijas tvaika lokomotīves priekšgalu kreisajā pusē un 3. klases pasažieru vagona galu labajā pusē sliedēm, abi noskrējuši no sliedēm, apkārt cilvēki. Apakšējā daļā uzraksts un datējums "31. g. 8 VIII." Kreisajā pusē redzams mežs un jaunbūve. Reversā arī dāvinātāja kolekcijas zīmogs. Datējums: 1931. gads.

Foto: Lokomotīves Ml-625 avārija

Skats ieslīpi uz tvaika lokomotīvi Ml-625 perpendikulāri sliežu ceļam ar priekšgalu kreisajā pusē esošajā grāvī un aptuveni 18 cilvēkiem, kas darbojas ap lokomotīvi. Uz sliedēm tālumā redzams sastāvs ar kravas vagona galu. Uz lokomotīves sānos Latvijas ģerbonis. Reversā ar melnu pildspalvu rakstīts teksts ar kļūdainu (?) avārijas vietu. Iespējamā avārijas vieta Aizputes-Saldus. Reversā arī dāvinātāja kolekcijas zīmogs. Datējums: 20. gs. 20.-30. gadi.

Foto: Cepelinu angāri Vaiņodē

Foto: Cepelinu angāri Vaiņodē 2 Cepelīnu (dirižabļa) angāri Vaiņodē. Priekšplānā tiem sliežu ceļš. Tuvāk pie angāriem strādnieku grupa (?). Abiem angāriem apkārt apliktas stalažas, stiprinājumi. Labajā, apakšējā stūrī Foto izmantots kā pastkarte, reversā rakstīts teksts latviešu valodā. Pasta zīmogs no 1924.gada 1.augusta.

Foto: Avārija Krasta stacijā

Avārija Krasta stacijā, datēta ar 3. februāri, 1927.gadu. Avārija notikusi pulksten. 4:35. Kļūmes rezultātā viens otrā ietriecās divi preču vilcieni. Pilnībā sadragāti 4 segtie preču vagoni. Divi segtie vagoni saskrējušies. No trieciena koka virsbūve pilnībā deformēta. No vagoniem gan labajā, gan kreisajā pusē stāv cilvēku grupa. Augšējā malā uzraksts ar tinti Krasta stacija 3/II 27 4.35 rītā. Datējams ar 1927.gada 3.februāri

Foto: Avārija Krasta stacijā

Foto: Avārija Krasta stacijā Avārija Krasta stacijā, datēta ar 3 februāri 1927.gadu. Avārija notikusi pulksten. 4:35. Kļūmes rezultātā viens otrā ietriecās divi, preču vilcieni. Pilnībā sadragāti 4 segtie preču vagoni. Divi segtie vagoni saskrējušies. No trieciena koka virsbūve pilnībā deformēta, priekšā deformētajiem vagoniem tvaika lokomotīve. Augšējā malā uzraksts ar tinti Krasta stacija 3/II 27 4.35 rītā. Datējams ar 1927.gada 3.februāri.

Foto: Avārija Stoķos

Foto: Avārija Stoķos. Skats ieslīpi no nogāzes uz sadragātu segto kravas vagonu uz sliedēm, 40. kilometrā uz līnijas Rīga-Valka. Ap avāriju aptuveni 12 cilvēki, daļa no tiem darbojas ap vagonu, apkārt uz nogāzes dažādas atlūzas un priekšmeti. Attēlā pa kreisi aiz vagona redzama uz sliedēm daļa no tvaika lokomotīves. Uz fotogrāfijas augšmalā ar tinti rakstīts - Katastrofa 29. VI. 27. 40 klm. Stoki Inčukalns (?). Foto datējums – 1927. gads.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Bojātas abas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm, no trieciena norauta mašīnista kabīne. Priekšā esošie karavas vagoni sadauzīti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, priekšplānā vīrietis darbībā. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 8/ VIII 26.g. Datējams ar 1926.gada 8.augustu.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā, foto fiksējums īsi pēc avārijas. Bojātas abas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm, no trieciena norauta mašīnista kabīne. Priekšā lokomotīvei esošie karavas vagoni sadauzīti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, priekšplānā 2 vīrieši darbībā, cenšoties likvidēt avārijas sekas. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 8/ VIII 26.g., 17.48 (avārijas laiks ?) Fonā vides ainava. Datējams ar 1926.gada 8.augustu

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Bojātas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm un no trieciena norauta mašīnista kabīne. Trieciena rezultātā vagoni un lokomotīves bojāti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, pētot nodarījuma sekas, priekšplānā veca sieviete ar baltu lakatu. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Tvaika lokomotīve pēc avārijas. Stipri bojāta, proti, trieciena rezultātā norauta mašīnista kabīne, stāv uz sliedēm. Fonā ēka un lokomotīves tenderis (?) Pie cietušās lokomotīves vīrietis. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Uz sliedēm bojāta tvaika lokomotīve un kravas vagoni. Tālumā ēka, priekšplānā 2 vīrieši. Foto tumšs, sliktas kvalitātes. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Tebras tilts 1928

Tebras tilts. Līnijā Liepāja–Glūda, pretskats uz dzelzceļa tilta būvniecību pār Tebras upi. Redzami betonēti tilta balsti būvbedrē. Uz konstrukcijas 8 strādnieku grupa. Labajā pusē redzamas sastatnes, kr eisajā – zemē kokmateriāli. Tālumā labajā pusē redzams šķūnis. Reversā ar zīmuli rakstīts – Tebra 4.VII.28. Foto datējums – 1928. gads.

Foto: Tebras tilts

Tebras tilts. Līnijā Liepāja–Glūda, pretskats uz dzelzceļa tilta būvniecību pār Tebras upi. Redzami betonēti tilta balsti būvbedrē. Uz konstrukcijas aptuveni 15 strādnieku liela grupa un tiem priekšā augs tumā uz gara kāta lapu vainags – tiek svinēta kāda būvniecības posma noslēgums. Foto datējums – ap 1928. gadu.

Foto: Tilta būvniecība

Tilta būvniecība. Skats no sāniem uz dzelzceļa tilta būvniecību pār Tebras upi(?) līnijā Liepāja–Glūda(?). Redzami balstu betonēšanas darbi ar koka sastatnēm, uz konstrukcijas cilvēki, priekšplānā ūdenstilpne. Kreisajā pusē uz sastatnēm mucas. Foto datējums – 20. gs. 20. gadi.

Foto: Tebras tilts

Tebras tilts. Līnijā Liepāja–Glūda, skats ieslīpi no apakšas uz dzelzceļa tilta būvniecību pār Tebras upi. Redzami betonēti tilta balsti, starp kuriem koka konstrukcija. Uz kreisā balsta 2 cilvēki, kreisajā pusē redzamas sastatnes ar slīpu dēļu ceļu. Fotogrāfija tumša. Reversā iespiests teksts. Foto datējums – ap 1928. gadu.

Foto: Tebras tilts

Tebras tilts. Līnijā Liepāja–Glūda, skats no sāniem uz dzelzceļa tiltu būvdarbu procesā pār Tebras upi. Centrā upes kanāls, tālumā redzama laipa pār ūdeni, krastos būvdarbu pārpalikumi – sastatnes labajā pusē un kokmateriāli. Tiltam augšmalā margas. Reversā ar zīmuli uzrakstīts – Tebra (..) 28. Foto datējums – ap 1928. gadu.

Foto: Tilta būvniecība

Foto: Tilta būvniecība Tilta būvniecība. Skats no sāniem uz dzelzceļa tilta būvniecību pār Tebras upi(?) līnijā Liepāja–Glūda(?). Redzami balstu betonēšanas darbi ar koka sastatnēm, uz kreisā balsta 7 cilvēki, apakšā 1 vīrietis stumj ķerru, otrs iet pa priekšu, priekšplānā zemē koka mucas. Reversā ar zīmuli uzrakstīts DBT. (..) t 98. 4 VII.28. Foto datējums – 1928. gads.

Foto: Tilta būvniecība

Foto: Tilta būvniecība Tilta būvniecība. Skats ieslīpi uz dzelzceļa tilta būvniecību pār Tebras upi(?) līnijā Liepāja–Glūda(?). Redzami balstu betonēšanas darbi ar koka sastatnēm, uz labā balsta 5 cilvēki, priekšā tam uz zemes 7 cilvēki darbībā, priekšplānā zemē koka mucas. Fotogrāfijai kreisais augšējais stūris izgaismots. Reversā iespiests teksts. Foto datējums – 20. gs. 20. gadi.

Foto: Dzelzceļa tilts

Foto: Tilta būvniecība Dzelzceļa tilts. Skats ieslīpi uz dzelzceļa tiltu līnijā Liepāja–Glūda(?), uz tilta lejup raugās viens cilvēks, 2 cilvēki upes krastā. Tilta balstiem kalta granīta ietērps, pārlaidums no sāniem betonēts. Foto datējums – 20. gs. 20.–30. gadi.

Foto: Zemes darbi dzelzceļa līnijā Liepāja–Glūda

Foto: Zemes darbi dzelzceļa līnijā Liepāja–Glūda Zemes darbi dzelzceļa līnijā. Skats ieslīpi uz dzelzceļa zemes darbiem līnijā Liepāja–Glūda, ap 167. km, (108.–109. km pēc "Latvijas Dzelzceļi 1918–1938", 391. lpp.). Redzams ierakums – kanāla rakšana, aptuveni 12 strādnieku liela grupa, vairākiem rokās lāpstas. Labajā pusē nogāzes augšā redzams ratos iejūgts zirgs. Reversā ar zīmuli uzrakstīts – "Rudbāržu ierakums ap 266–268 pik. (nesalasāms teksts) 1929. g tranšeja". Foto datējums – 1929. gads.

Foto: Caurtekas būvniecība

Foto: Caurtekas būvniecība Caurtekas būvniecība. Līnijā Liepāja–Glūda (?), skats ieslīpi uz caurteku būvdarbu procesā. Priekšplānā ratos iejūgts zirgs un aiz tā vīrietis. Aizmugures plānā ar koka sastatnēm un konstrukciju veidota caurtekas forma, uz konstrukcijas augšpusē 1 cilvēks, labajā pusē uz laipas 2 cilvēki, blakus uz zemes aptuveni 4 cilvēki. Foto datējums – 20. gs. 20. gadu beigas.

Foto: Caurtekas būvniecība

Caurtekas būvniecība. Līnijā Liepāja–Glūda (?), skats ieslīpi uz caurteku būvdarbu procesā. Virs caurtekas koka sastatnes, caurtekas iekšējā daļā koka konstrukcija (betonēšanas darbi?). Labajā pusē redzams vīrietis ar cepuri, uzkalnā labajā pusē vīrietis ar lāpstu rokā. Reversā ar zīmuli uzrakstīts – "393 + 20". Foto datējums – 20. gs. 20. gadu beigas.

Foto: Zemes darbi dzelzceļa līnijā

Foto: Zemes darbi dzelzceļa līnijā Zemes darbi dzelzceļa līnijā. Skats uz dzelzceļa zemes darbiem līnijā Liepāja–Glūda(?). Priekšplānā 2 vīrieši civilajā apģērbā pie nelielas ūdensteces. Aizmugures plānā redzams no sāniem ekskavators "Ruston", kreisajā pusē aptuveni 10 strādnieku liela grupa pie vagonetēm uz sliežu ceļiem. Foto datējums – 20. gs. 20. gadi.