Latest news

Jūs atrodaties šeit

Kolekciju priekšmeti

Apakškolekcijas

Grid List
Atrasti 112 priekšmeti

Atcelt visus filtrus
Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļiem pretī. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa, sastāvs redzams daļēji. Lokomotīves priekšā stāv uzvalkā un putekļu mētelī tērpies vīrietis. Foto kreisajā malā uz sliežu ceļa redzami 2 vīrieši, kuri novērtē situāciju. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļiem no sāna, uz tiem vilciena sastāvs. Tvaika lokomotīve un tai sekojošais vagons nogājuši no sliedēm, pārējais sastāvs palicis uz tām. Priekšplānā aptuveni 50 cilvēku liela grupa, 6 no cilvēkiem sēž zālē. Foto centrā pa kreisi no sliedēm neliela koka ēka. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļu no sāna. Priekšplānā apgāztā tvaika lokomotīve. Tās priekšā vīrietis, vēl 2 vīrieši lokomotīves priekšā kreisajā malā. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa. Skats uz apgāzušos tvaika lokomotīvi otrpus sliežu ceļa, priekšplānā redzams tās tenderis, no tā krīt ārā malkas pagales. Lokomotīves priekšā koka sēta. Foto kreisajā malā lokomotīves priekšā 4 vīrieši un 1 zēns, 1 no vīriešiem dzelzceļa dienesta tērpā.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa. Skats paralēli sliežu ceļiem, no tiem pa kreisi daļēji redzama apgāztā tvaika lokomotīve un vagons. Uz sliedēm un pa labi no tiem aptuveni 50 cilvēku liela grupa. Labajā malā redzams nelielas koka ēkas jumta fragments. Melnbalts foto.

Iespieddarbs: Noteikumi par Kalpaka posteni 1925

Iespieddarbs: Noteikumi par Kalpaka posteni 1925. Brošūra "Noteikumi Nr. 271. par Kalpaka posteņa elektriskās pārmiju un signālu centralizācijas lietošanu kopā ar elektrisko stacijas bloķēšanu starp Rīgas galvenās, Rīgas 1. stacijām un Kalpaka posteni pēc AES centralizācijas sistēmas". Latvijas valsts dzelzceļu Tehniskās direkcijas izdevums, Rīga. Paju sab. "Izdevējs". Zīmogi: "4. mašīnu iecirknis", "Tikai dienesta vajadzībām". 72 lpp. 3 pielikumi. Iespieddarba datējums: 1925. gads.

Iespieddars: Noteikumi par pārvadājumiem

Iespieddars: Noteikumi par pārvadājumiem Noteikumi par pasažieru, bagāžas un ekspressūtījumu pārvadāšanai ieņemtajos austrumu apgabalos. Spēkā uz Valsts satiksmes direkcijas, Rī gā, robežās ar 1943. gada 1. februāri. Instrukcija 2 valodās gan latviešu, gan vācu. Nodevis Valērijas Kazmins. Vāki bāli zaļā krāsā, uz 54 lpp. Izdoti 1943. gadā, vācu okupācijas laikā.

Iespieddarbs: Austrumzemes dzelzceļu slimo kase

Iespieddarbs: Austrumzemes dzelzceļu slimo kase Austrumzemes dzelzceļu slimo kases iespiesta instrukcija dzelzceļa darbiniekiem. Instrukcija gan latviešu, gan vācu valodā. Sastāv no 3 nodaļām: Priekšvārda; Izvilkums no statūtiem; Slimošanas noteikumi. Iespiests uz 29 lpp. Vāki gaiši brūnā krāsā. Datēta ar 1942.gadu, vācu okupācijas laiku.

Iespieddarbs: Glūdas stacijas ceļu iedalījums

Zilā zīmējuma kopija ar Latvijas dzelzceļu Glūdas stacijas ceļu iedalījuma un vilcienu pieņemšanas kārtības aktu - 1 shēmu un 5 tabulām/aprakstiem uz vienas lapas - I. Stacijas shematiskais plāns; II. Ceļu iedalījums un vilcienu pieņemšanas kārtība; III. Pārmiju normālais stāvoklis, noslēgšanas kārtība un iedalījums posteņos; IV. Noteikums par vilcienu pieņemšanu; V. Maršrutu shēma; VI. Posma atzarojumi. Apakšējā, labajā stūrī sastādītāja un apstiprināja paraksti. Kreisajā pusē datējums, kas labots no 1930. g. 13 VIII uz 1940(?). Augšējā, kreisajā stūrī Latvijas dzelzceļu simbols - spārnots rats ar mazo ģerboni virs tā. Reversā veikti pieraksti, aprēķini. Iespieddarba datējums: 1930. gads.

Iespieddarbs: Sliežu tehnisko parametru tabula

Zilā zīmējuma kopija – instrukcija-tabula ar virsbūves pārbaudi, sliežu lietošanu, vislielākajiem ātrumiem un pielaižamiem sliežu vienmērīgiem nodilumiem, ar 29 kolonnām un 18 rindām ar dažādiem rādījumiem-mēriem. Atsevišķi izdalīti Smagie tipi, Vidējie tipi, Vecie un vājie tipi, 750 mm ceļa sliedes, 600 mm ceļa sliedes. Reversā ar zilu zīmuli piezīmes. Iespieddarba datējums: 1943. gads.

Foto: Dzelzceļa katastrofa Mellužos

Skats ieslīpi uz Bk sērijas tvaika lokomotīves priekšgalu kreisajā pusē un 3. klases pasažieru vagona galu labajā pusē sliedēm, abi noskrējuši no sliedēm, apkārt cilvēki. Apakšējā daļā uzraksts un datējums "31. g. 8 VIII." Kreisajā pusē redzams mežs un jaunbūve. Reversā arī dāvinātāja kolekcijas zīmogs. Datējums: 1931. gads.

Foto: Lokomotīves Ml-625 avārija

Skats ieslīpi uz tvaika lokomotīvi Ml-625 perpendikulāri sliežu ceļam ar priekšgalu kreisajā pusē esošajā grāvī un aptuveni 18 cilvēkiem, kas darbojas ap lokomotīvi. Uz sliedēm tālumā redzams sastāvs ar kravas vagona galu. Uz lokomotīves sānos Latvijas ģerbonis. Reversā ar melnu pildspalvu rakstīts teksts ar kļūdainu (?) avārijas vietu. Iespējamā avārijas vieta Aizputes-Saldus. Reversā arī dāvinātāja kolekcijas zīmogs. Datējums: 20. gs. 20.-30. gadi.

Foto: Avārija Krasta stacijā

Avārija Krasta stacijā, datēta ar 3. februāri, 1927.gadu. Avārija notikusi pulksten. 4:35. Kļūmes rezultātā viens otrā ietriecās divi preču vilcieni. Pilnībā sadragāti 4 segtie preču vagoni. Divi segtie vagoni saskrējušies. No trieciena koka virsbūve pilnībā deformēta. No vagoniem gan labajā, gan kreisajā pusē stāv cilvēku grupa. Augšējā malā uzraksts ar tinti Krasta stacija 3/II 27 4.35 rītā. Datējams ar 1927.gada 3.februāri

Foto: Avārija Krasta stacijā

Foto: Avārija Krasta stacijā Avārija Krasta stacijā, datēta ar 3 februāri 1927.gadu. Avārija notikusi pulksten. 4:35. Kļūmes rezultātā viens otrā ietriecās divi, preču vilcieni. Pilnībā sadragāti 4 segtie preču vagoni. Divi segtie vagoni saskrējušies. No trieciena koka virsbūve pilnībā deformēta, priekšā deformētajiem vagoniem tvaika lokomotīve. Augšējā malā uzraksts ar tinti Krasta stacija 3/II 27 4.35 rītā. Datējams ar 1927.gada 3.februāri.

Foto: Avārija Stoķos

Foto: Avārija Stoķos. Skats ieslīpi no nogāzes uz sadragātu segto kravas vagonu uz sliedēm, 40. kilometrā uz līnijas Rīga-Valka. Ap avāriju aptuveni 12 cilvēki, daļa no tiem darbojas ap vagonu, apkārt uz nogāzes dažādas atlūzas un priekšmeti. Attēlā pa kreisi aiz vagona redzama uz sliedēm daļa no tvaika lokomotīves. Uz fotogrāfijas augšmalā ar tinti rakstīts - Katastrofa 29. VI. 27. 40 klm. Stoki Inčukalns (?). Foto datējums – 1927. gads.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Bojātas abas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm, no trieciena norauta mašīnista kabīne. Priekšā esošie karavas vagoni sadauzīti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, priekšplānā vīrietis darbībā. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 8/ VIII 26.g. Datējams ar 1926.gada 8.augustu.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā, foto fiksējums īsi pēc avārijas. Bojātas abas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm, no trieciena norauta mašīnista kabīne. Priekšā lokomotīvei esošie karavas vagoni sadauzīti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, priekšplānā 2 vīrieši darbībā, cenšoties likvidēt avārijas sekas. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 8/ VIII 26.g., 17.48 (avārijas laiks ?) Fonā vides ainava. Datējams ar 1926.gada 8.augustu

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Bojātas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm un no trieciena norauta mašīnista kabīne. Trieciena rezultātā vagoni un lokomotīves bojāti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, pētot nodarījuma sekas, priekšplānā veca sieviete ar baltu lakatu. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Tvaika lokomotīve pēc avārijas. Stipri bojāta, proti, trieciena rezultātā norauta mašīnista kabīne, stāv uz sliedēm. Fonā ēka un lokomotīves tenderis (?) Pie cietušās lokomotīves vīrietis. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Uz sliedēm bojāta tvaika lokomotīve un kravas vagoni. Tālumā ēka, priekšplānā 2 vīrieši. Foto tumšs, sliktas kvalitātes. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Vilciena katastrofa pie Priekules

Vilcienu katastrofa pie Priekules 1913. Līnijā Liepāja-Vaiņode pie Priekules pilsētas, skats ieslīpi uz preču un pasažieru vilcienu avāriju - lokomotīvi, kas ietriekusies kravas vagonos un septiņiem vīriešiem, stāvot pie avarējušās tvaika lokomotīves sāniem un vienu vīrieti, stāvot mašīnista kabīnē. Vīrieši dzelzceļu formas tērpos. Attēlā redzama vilcienu avārija, kad pasažieru vilciens ietriecās no preču vilciena atvienotos vagonos un kas aprakstīta 1913. gada 14. septembra 211. numurā laikrakstā "Liepājas Atbalss". Labajā, apakšējā stūrī uz fotogrāfijas iespiests fotogrāfa vārds: "M. Buck". Reversā lillā krāsā zīmogs - uzraksts kirilicā: "Fot. "REMBRANDT" Libava, Vokzaļnaja 6" un pieraksti ar zīmuli. Foto datējums: 1913. gads.

Foto: Vilciena katastrofa pie Zilupes stacijas

Vilcienu avārija pie Zilupes stacijas 1922. Līnijā Ventspils-Zilupe pie Zilupes stacijas, skats ieslīpi uz priekšplānā esošu tvaika lokomotīves Dk-155 priekšējo daļu, kas sagāz usies slīpi un noslīdējusi no sliežu ceļa. Labais sāns zemē. Aizmugures plānā redzams pasažieru vagons un tā divi logi, uz vagona sāniem uzraksts "M. B. P. 786 III (nesalasāms sīkāks uzraksts apakšā)." Reversā rokrakstā rakstīts teksts latviešu valodā ar melnu tinti par negadījumu. Reversā ar lillā tinti aizkrāsots apakšējā daļā neliels uzraksts. Foto dekoratīvi viļņainās malas. Foto un avārijas datējums: 1922. gada 16. septembris.

Foto: Dzelzceļa katastrofas seku likvidēšanas darbi

Skats uz 8 vīriešiem, kas, pagriezuši muguru kamerai, apskata no sliedēm nogājušu vagonu. Priekšplānā sliedes, kreisajā stūrī daļēji redzams uzvalkā tērpies vīrietis. Aizmugures plānā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Dzelzceļa katastrofas seku likvidēšanas darbi

Skats uz 7 vīriešiem, kas stāv uz vilciena avārijas rezultātā sabojātām sliedēm, 4 vīrieši darba apģērbā strādā ar lāpstām, 3 uzvalkos tērpti vīrieši stāv. Pa kreisi daļēji redzama no sliedēm nogājusi un uz sāniem apgāzusies tvaika lokomotīve. Aizmugures plānā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis, F. Grīns foto priekšplānā ar cepuri galvā.

Foto: Avarējis vilciena sastāvs

Skats uz sliežu ceļu pretī, no tā pa kreisi redzama apgāzusies tvaika lokomotīve. Aizmugures plānā centrā redzams sabojāts sliežu ceļa posms, aiz tā sadragāts vilciena vagons vai vagoni, to priekšā uz sliedēm stāv cilvēks. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Dzelzceļa katastrofas seku likvidēšanas darbi

Skats uz sadragāta vilciena daļām un sabojātu sliežu posmu. Priekšplānā stāv uzvalkā tērpies vīrietis, tālāk vismaz 3 vīrieši aplūko bojātu vagonu. Foto labajā pusē tālumā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Dzelzceļa katastrofas seku likvidēšanas darbi

Skats uz sliežu ceļu, uz tā stāv 1 uzvalkā tērpies vīrietis, tālāk redzami vismaz 5 vīrieši, kas apskata avārijas vietu. Pa kreisi no sliedēm avārijā cietis kravas vagons. No tā pa kreisi redzams uzvalkā tērpies vīrietis. Aizmugures plānā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Vagonu apskate pēc dzelzceļa katastrofas Mellužos

Foto priekšplānā 4 vīrieši starp sliežu ceļiem, 3 no viņiem galvā dzelzceļa dienesta cepures. Uz sliedēm aiz vīriešiem daļēji redzams kravas vagons. Tā priekšā pa kreisi no sliedēm vīrietis gaišā kreklā un biksēs līdz ceļiem, tālāk redzams vīrietis tumšā apģērbā. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Dzelzceļa katastrofā Mellužos cietuši kravas vagoni

Skats uz 2 bojātiem uz sliedēm esošiem kravas vagoniem pāri sliežu ceļam. Foto labajā malā tālumā otrpus sliedēm redzama liela cilvēku grupa privātā apģērbā, no viņiem pa labi uz sliedēm redzams vagona stūris. Aizmugures plānā blīvs priežu mežs. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Dzelzceļa katastrofā Mellužos cietuši kravas vagoni

Skats uz 2 bojātiem uz sliedēm esošiem kravas vagoniem pāri sliežu ceļam. Uz vagona pa labi redzami uzraksti “Latvijas dzelzsceļi”, “K” un “27593”. Foto kreisajā malā tālumā otrpus sliedēm redzama liela cilvēku grupa privātā apģērbā, no viņiem pa kreisi uz sliedēm redzams vagona stūris. Aizmugures plānā blīvs priežu mežs. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.