Latest news

Jūs atrodaties šeit

Kolekciju priekšmeti

Apakškolekcijas

Grid List
Atrasti 169 priekšmeti

Atcelt visus filtrus
Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļiem pretī. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa, sastāvs redzams daļēji. Lokomotīves priekšā stāv uzvalkā un putekļu mētelī tērpies vīrietis. Foto kreisajā malā uz sliežu ceļa redzami 2 vīrieši, kuri novērtē situāciju. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļiem no sāna, uz tiem vilciena sastāvs. Tvaika lokomotīve un tai sekojošais vagons nogājuši no sliedēm, pārējais sastāvs palicis uz tām. Priekšplānā aptuveni 50 cilvēku liela grupa, 6 no cilvēkiem sēž zālē. Foto centrā pa kreisi no sliedēm neliela koka ēka. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļu no sāna. Priekšplānā apgāztā tvaika lokomotīve. Tās priekšā vīrietis, vēl 2 vīrieši lokomotīves priekšā kreisajā malā. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa. Skats uz apgāzušos tvaika lokomotīvi otrpus sliežu ceļa, priekšplānā redzams tās tenderis, no tā krīt ārā malkas pagales. Lokomotīves priekšā koka sēta. Foto kreisajā malā lokomotīves priekšā 4 vīrieši un 1 zēns, 1 no vīriešiem dzelzceļa dienesta tērpā.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa. Skats paralēli sliežu ceļiem, no tiem pa kreisi daļēji redzama apgāztā tvaika lokomotīve un vagons. Uz sliedēm un pa labi no tiem aptuveni 50 cilvēku liela grupa. Labajā malā redzams nelielas koka ēkas jumta fragments. Melnbalts foto.

Dokuments: Strādnieku reģistrēšanas grāmata

Dokuments: Strādnieku reģistrēšanas grāmata Dienas strādnieku un amatnieku reģistrācijas grāmata, kurā reģistrēti dzelzceļa darbinieki Latvijā ( Kandavas apkārtnē?). Reģistrācija uzzsākta 1944.gada 1.janvārī. Grāmatā norādīti darbinieku vārdi, uzvārdi, pases dati, konkrētā darba vieta dzelzceļā, ģimenes stāvoklis, algas apmērs, strādātās dienas, utt. Ja darbinieks atlaists, tas atzīmēts grāmatā, norādot atlaišanas datumu un iemeslu. Grāmatai brūni vāki, nosaukums uz grāmatas "Dienas strādnieku un amatnieku reģistrēšanas grāmata", ar tinti pierakstīts zem nosaukuma, ka iesākta 1944.gada 1.janvārī.

Dokuments: Apbalvojums J.Kerzevskim

Dokuments: Apbalvojums J.Kerzevskim Apbalvojuma godaraksts, par godu 25 gadu stāžam dzelzceļa transportā, izsniegts Jānim Krezevska kungam. Darbu J.Krezevskis uzsācis 1910.gadā, Krievijas impērijas dzelzceļos. Uz goda raksts izdošanas brīdi, proti, 1935.gada 1.novembri,Latvijas dzelzceļos ieņēmis I iecirkņa vecākā ekspluatācijas revidenta amatu. Godaraksts iesiets brūnos ādas vākos, uz tiem metāla iniciāļi JK (Jānis Krezevskis), burti savīti kopā. Pats apbalvojuma godaraksts akvareļa tehnikā veidots zīmējums. Zīmējumā atainotas 2 ainavas- augšējā daļā Rīgas centrālā stacija, ozola lapu vītnē skaitlis- 1935, diognāli pāri tam Latvijas karogs apakšējajā Jūrmalas ainava (skats uz jūru), ozola lapu vītnē skaitlis 1910, diognāli pār to Krievijas karoga krāsas lenta. Abi zīmējumus apņem ozola lapu vītnē, caur ko vijās lenta. Gan augšā, gan apakšā Eiropas dzelzceļa simbols- spārnotais ritenis. Centrā skaitlis 25, pāri kam uzrakstīts kādu amatu ieņem J.Kerzevskis, kad raksts izdots. Diploms sastāv no 2 lapām, atvērumā rakstīts teksts, aukla ar pušķi galā. Zem teksta un otrā lapas pusē daudzu cilvēku paraksti. Datējams ar 1935.gadu

Dokuments: Personas apliecība izsniegta V.Karevai

Dokuments: Personas apliecība izsniegta V.Karevai Latvijas Padomju valdības Dzelzceļa Kustības dienesta izdotā personas apliecība No.116 Varvarai Karevai. Ieņemamamais amats- kantoriste Apliecība ar foto gan latviešu, gan krievu valodā. Atvērums apzīmogots ar diviem dažādiem zīmogiem. Uz apliecības visām lapām dekoratīvs rāmis. Apliecība izdota 1919.gada 2.maijā.

Dokuments: V. Auns 60. jubilejas apsveikums

Dokuments: V. Auns 60. jubilejas apsveikums Apsveikuma godaraksts brūnos, cietos vākos dāvināts Verai Auns. Uz pirmā vāka, kreisajā, augšējā stūrī metāla elements, uz kura iegravēts: "Auns Vera 60. g. jubileja 1964". Iekšā cietajos vākos ielikts uz A4 ar roku zīmēts un rakstīts apsveikums. Brūnā dekoratīvā rāmī, rakstīts teksts krievu valodā. Cildinošs teksts par V. Auns darba gadiem, strādājot kā Torņakalna biļešu kasierei. Zem rakstītā teksta apsveicēju paraksti. Datēts ar 1964. gada 5. novembri.

Dokuments: Mašīnista apliecība A. Heisters

Dokuments: Mašīnista apliecība A. Heisters Cietos, tumši zilos vākos salokāma apliecība krievu valodā nr. 156505 lokomotīves vadīšanai ar ielīmētām 2 lapām. Uz vāka uzraksti reljefā, z elta krāsā - izdevējs un nosaukums. Iekšpusē ielīmēta fotogrāfija - portrets ar A. Heisteru. Apliecības datējums: 1956. gads.

Dokuments: Mašīnista apliecība A. Heisters

Dokuments: Mašīnista apliecība A. Heisters Lokomotīves vadīšanas apliecība – sertifikāts A. Heisters. Uz cietas, kartona lapas veidlapas formā aizpildīta ar melnu tinti krievu valodā apliecība nr. 024372 - sertifikāts par to, ka Arturam Heisteram piešķirts 2. klases tvaika lokomotīvju mašīnista statuss. Uz datējums par izglītības aktu: 1945. gads. Apliecības datējums: ap 1956. gadu.

Dokuments: Revīzijas atļauja O. R. Leimanis

Dokuments: Revīzijas atļauja O. R. Leimanis Atļauja O. R. Leimanim veikt ražošanas revīziju dažāda tipa vilcieniem Daugavpils nodaļā. Izdevusi PSRS Satiksmes ministrija, apliecības nr. 052675. Cietos pelēkos vākos ar foto portretu iekšējā atvērumā, uz priekšējā vāka melns uzraksts kirilicā: "SSSR MINISTERSTVO PUTEI SOOBŠČENIJA / OTRKRITIJ LIST / PO LATVISKOI ŽELEZNOI DOROGE. Izdota 1958. gadā.

Dokuments: Apliecība – biedra karte O. R. Leimanim

Dokuments: Apliecība – biedra karte O. R. Leimanim Dzelzceļu transporta zinātniski tehniskās biedrības biedra karte –apliecība O. R. Leimanim. Cietos, brūnos vākos ar iekšpusē sešām kontroles kartītēm speciālā vietā. Uz vāka uzraksts zelta krāsā kirilicā: "VCSPC NAUČNO–TEHNIČESKOE OBŠČESTVO". Kartītes numurs: 20716. Iestāšanās gads biedrībā: 1955. gads.

Dokuments: Darba grāmatiņa Otto Leimanis

Dokuments: Darba grāmatiņa Otto Leimanis Cietos, pelēkos vākos 32 lapaspušu darba grāmatiņa krievu (1945.–1963. gada ieraksti) un latviešu valodā (no 1969. gada ieraksta). Izdota Otto Leimanim (tēva vārds Reinis), dzimis 1902. gadā, ieguvis stacijas priekšnieka arodu, strādājis dažādos amatos dzelzceļā. Izdevusi PSRS Tautas Komisāru Padome. Darba grāmatiņas izrakstīšanas datējums: 1946. gads.

Dokuments: Dienesta apliecība Otto Leimanis

Dokuments: Dienesta apliecība Otto Leimanis Cieta kartona, aizlokāma, ar zaļiem vākiem apliecība ar fotogrāfiju iekšpusē Otto Leimaņa dienesta apliecība. Uz priekšējā vāka kirilicā uzraksts: SSSR Ministerstvo Putei Soobščenija. Iekšpusē zīmogi ar norādi par darbavietu Latvijas dzelzceļu Daugavpils nodaļā. Izdota 1960. gadā.

Dokuments: Dzelzceļu darbinieka personas apliecība

Dokuments: Dzelzceļu darbinieka personas apliecība Krievijas Impērijas Ziemeļrietumu dzelzceļu izdota personas apliecība ar fotogrāfiju. Apliecības teksts kirilicā, izdota (vārds nesalasāms) Demantam, tēva vārds Petrovičs. Izdota 1913.(?) gadā, derīga līdz 1920. gadam. Iekšpusē vairāki zīmogi, no kuriem salasāms kirilicā zīmogs–uzraksts vertikāli: "Načalņik Vendenskavo Žandarmskavo Otdelenija".

Foto: Dzelzceļa katastrofa Mellužos

Skats ieslīpi uz Bk sērijas tvaika lokomotīves priekšgalu kreisajā pusē un 3. klases pasažieru vagona galu labajā pusē sliedēm, abi noskrējuši no sliedēm, apkārt cilvēki. Apakšējā daļā uzraksts un datējums "31. g. 8 VIII." Kreisajā pusē redzams mežs un jaunbūve. Reversā arī dāvinātāja kolekcijas zīmogs. Datējums: 1931. gads.

Foto: Lokomotīves Ml-625 avārija

Skats ieslīpi uz tvaika lokomotīvi Ml-625 perpendikulāri sliežu ceļam ar priekšgalu kreisajā pusē esošajā grāvī un aptuveni 18 cilvēkiem, kas darbojas ap lokomotīvi. Uz sliedēm tālumā redzams sastāvs ar kravas vagona galu. Uz lokomotīves sānos Latvijas ģerbonis. Reversā ar melnu pildspalvu rakstīts teksts ar kļūdainu (?) avārijas vietu. Iespējamā avārijas vieta Aizputes-Saldus. Reversā arī dāvinātāja kolekcijas zīmogs. Datējums: 20. gs. 20.-30. gadi.

Foto: Avārija Krasta stacijā

Avārija Krasta stacijā, datēta ar 3. februāri, 1927.gadu. Avārija notikusi pulksten. 4:35. Kļūmes rezultātā viens otrā ietriecās divi preču vilcieni. Pilnībā sadragāti 4 segtie preču vagoni. Divi segtie vagoni saskrējušies. No trieciena koka virsbūve pilnībā deformēta. No vagoniem gan labajā, gan kreisajā pusē stāv cilvēku grupa. Augšējā malā uzraksts ar tinti Krasta stacija 3/II 27 4.35 rītā. Datējams ar 1927.gada 3.februāri

Foto: Avārija Krasta stacijā

Foto: Avārija Krasta stacijā Avārija Krasta stacijā, datēta ar 3 februāri 1927.gadu. Avārija notikusi pulksten. 4:35. Kļūmes rezultātā viens otrā ietriecās divi, preču vilcieni. Pilnībā sadragāti 4 segtie preču vagoni. Divi segtie vagoni saskrējušies. No trieciena koka virsbūve pilnībā deformēta, priekšā deformētajiem vagoniem tvaika lokomotīve. Augšējā malā uzraksts ar tinti Krasta stacija 3/II 27 4.35 rītā. Datējams ar 1927.gada 3.februāri.

Foto: Avārija Stoķos

Foto: Avārija Stoķos. Skats ieslīpi no nogāzes uz sadragātu segto kravas vagonu uz sliedēm, 40. kilometrā uz līnijas Rīga-Valka. Ap avāriju aptuveni 12 cilvēki, daļa no tiem darbojas ap vagonu, apkārt uz nogāzes dažādas atlūzas un priekšmeti. Attēlā pa kreisi aiz vagona redzama uz sliedēm daļa no tvaika lokomotīves. Uz fotogrāfijas augšmalā ar tinti rakstīts - Katastrofa 29. VI. 27. 40 klm. Stoki Inčukalns (?). Foto datējums – 1927. gads.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Bojātas abas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm, no trieciena norauta mašīnista kabīne. Priekšā esošie karavas vagoni sadauzīti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, priekšplānā vīrietis darbībā. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 8/ VIII 26.g. Datējams ar 1926.gada 8.augustu.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā, foto fiksējums īsi pēc avārijas. Bojātas abas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm, no trieciena norauta mašīnista kabīne. Priekšā lokomotīvei esošie karavas vagoni sadauzīti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, priekšplānā 2 vīrieši darbībā, cenšoties likvidēt avārijas sekas. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 8/ VIII 26.g., 17.48 (avārijas laiks ?) Fonā vides ainava. Datējams ar 1926.gada 8.augustu

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Bojātas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm un no trieciena norauta mašīnista kabīne. Trieciena rezultātā vagoni un lokomotīves bojāti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, pētot nodarījuma sekas, priekšplānā veca sieviete ar baltu lakatu. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Tvaika lokomotīve pēc avārijas. Stipri bojāta, proti, trieciena rezultātā norauta mašīnista kabīne, stāv uz sliedēm. Fonā ēka un lokomotīves tenderis (?) Pie cietušās lokomotīves vīrietis. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Uz sliedēm bojāta tvaika lokomotīve un kravas vagoni. Tālumā ēka, priekšplānā 2 vīrieši. Foto tumšs, sliktas kvalitātes. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Vilciena katastrofa pie Priekules

Vilcienu katastrofa pie Priekules 1913. Līnijā Liepāja-Vaiņode pie Priekules pilsētas, skats ieslīpi uz preču un pasažieru vilcienu avāriju - lokomotīvi, kas ietriekusies kravas vagonos un septiņiem vīriešiem, stāvot pie avarējušās tvaika lokomotīves sāniem un vienu vīrieti, stāvot mašīnista kabīnē. Vīrieši dzelzceļu formas tērpos. Attēlā redzama vilcienu avārija, kad pasažieru vilciens ietriecās no preču vilciena atvienotos vagonos un kas aprakstīta 1913. gada 14. septembra 211. numurā laikrakstā "Liepājas Atbalss". Labajā, apakšējā stūrī uz fotogrāfijas iespiests fotogrāfa vārds: "M. Buck". Reversā lillā krāsā zīmogs - uzraksts kirilicā: "Fot. "REMBRANDT" Libava, Vokzaļnaja 6" un pieraksti ar zīmuli. Foto datējums: 1913. gads.

Foto: Vilciena katastrofa pie Zilupes stacijas

Vilcienu avārija pie Zilupes stacijas 1922. Līnijā Ventspils-Zilupe pie Zilupes stacijas, skats ieslīpi uz priekšplānā esošu tvaika lokomotīves Dk-155 priekšējo daļu, kas sagāz usies slīpi un noslīdējusi no sliežu ceļa. Labais sāns zemē. Aizmugures plānā redzams pasažieru vagons un tā divi logi, uz vagona sāniem uzraksts "M. B. P. 786 III (nesalasāms sīkāks uzraksts apakšā)." Reversā rokrakstā rakstīts teksts latviešu valodā ar melnu tinti par negadījumu. Reversā ar lillā tinti aizkrāsots apakšējā daļā neliels uzraksts. Foto dekoratīvi viļņainās malas. Foto un avārijas datējums: 1922. gada 16. septembris.

Foto: Dzelzceļa katastrofas seku likvidēšanas darbi

Skats uz 8 vīriešiem, kas, pagriezuši muguru kamerai, apskata no sliedēm nogājušu vagonu. Priekšplānā sliedes, kreisajā stūrī daļēji redzams uzvalkā tērpies vīrietis. Aizmugures plānā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Dzelzceļa katastrofas seku likvidēšanas darbi

Skats uz 7 vīriešiem, kas stāv uz vilciena avārijas rezultātā sabojātām sliedēm, 4 vīrieši darba apģērbā strādā ar lāpstām, 3 uzvalkos tērpti vīrieši stāv. Pa kreisi daļēji redzama no sliedēm nogājusi un uz sāniem apgāzusies tvaika lokomotīve. Aizmugures plānā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis, F. Grīns foto priekšplānā ar cepuri galvā.