Latest news

Jūs atrodaties šeit

Kolekciju priekšmeti

Apakškolekcijas

Grid List
Atrasti 125 priekšmeti

Atcelt visus filtrus
Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļiem pretī. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa, sastāvs redzams daļēji. Lokomotīves priekšā stāv uzvalkā un putekļu mētelī tērpies vīrietis. Foto kreisajā malā uz sliežu ceļa redzami 2 vīrieši, kuri novērtē situāciju. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļiem no sāna, uz tiem vilciena sastāvs. Tvaika lokomotīve un tai sekojošais vagons nogājuši no sliedēm, pārējais sastāvs palicis uz tām. Priekšplānā aptuveni 50 cilvēku liela grupa, 6 no cilvēkiem sēž zālē. Foto centrā pa kreisi no sliedēm neliela koka ēka. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļu no sāna. Priekšplānā apgāztā tvaika lokomotīve. Tās priekšā vīrietis, vēl 2 vīrieši lokomotīves priekšā kreisajā malā. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa. Skats uz apgāzušos tvaika lokomotīvi otrpus sliežu ceļa, priekšplānā redzams tās tenderis, no tā krīt ārā malkas pagales. Lokomotīves priekšā koka sēta. Foto kreisajā malā lokomotīves priekšā 4 vīrieši un 1 zēns, 1 no vīriešiem dzelzceļa dienesta tērpā.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa. Skats paralēli sliežu ceļiem, no tiem pa kreisi daļēji redzama apgāztā tvaika lokomotīve un vagons. Uz sliedēm un pa labi no tiem aptuveni 50 cilvēku liela grupa. Labajā malā redzams nelielas koka ēkas jumta fragments. Melnbalts foto.

Iespieddarbs: A. Verhovskoja atskaite 1902

Iespieddarbs: A. Verhovskoja atskaite 1902. Ziņojums par Rīgas dzelzceļa mezgla pārbūves inženiera A.Verhovskoja komandējumu. Ziņots par 4 nedēļu komandējumu, kura laikā tika apskatīti Berlīnes, Drēzdenes, Hamburgas, Vīnes dzelzceļu mezgli un kopumā visas satiksmes organizēšana pilsētās. Atskaites VI daļā priekšlikumi Rīgas dzelzceļa mezgla pārbūvei un satiksmes organizēšanai. Iespieddarba datējums: 1902. gads.

Iespieddarbs: Neaizpildīts pasaknis

Iespieddarbs: Neaizpildīts pasaknis Neaizpildīts pasaknis krievu un latviešu valodā. Uz tā teksts "PSRS -SCTK /Latvijas dzelzceļa priekšnieks/ Rīgā, Gogoļa ielā 3." Datējams ar 20.gs.40.gadiem.

Iespieddarbs: Pļaviņu stacijas bufetes projekts

Iespieddarbs: Pļaviņu stacijas bufetes projekts Pļaviņu (Štokmanhofas) stacijas bufetes ēkas projekts. Rasējumi – shēmas ar būvi uz astoņām, kopā salīmētām lapām. Mērogs 1:100. Galvenās fasādes, aizmugures fasādes rasējumi, iekštelpu plāns, šķērsgriezumu rasējums, būves pamatu plāns, jumta spāru plāns. Bufetes koka ēkai paredzētas divas ieejas un zāles I un II klases pasažieriem kopā un atsevišķi III klases pasažieriem. Izklājums salocīts, priekšā titullapa, uz kuras projekta izdevējs (rakstīts kirilicā): M.P.S. Rīgas–Orlas dzelzceļš. Projekta datējums: 1904. gads.

Iespieddarbs: Mape ar staciju pamatplāniem

Klāt pievienoti nomas laukumi un citi plāni, kas attiecas uz ceļiem, ielīmētas 10 lapas. Uz zaļgani pelēka mīksta kartona vāka dekoratīvā rāmī: "Sat. Min. Latvijas valsts dzelzceļi Akts Nr. _" un tālāki apzīmējumi. Pa vidu uzlīmēta lapa, uz kuras ar roku uzrakstīts mapes saturs. Mapes iekšpusē ielīmētas lapas dažādos izmēros. 1. lapa: Lāču pieturas punkta apbraucamā ceļa projekts (1930); 2. Šķībes p. p. ierīkošanas skice (1929); 3. Lāču p. p. nomas laukuma pamatplāns (1933); 4. Lāču p. p. punkta pamatplāns (30. gadi); 5. Lāču p. p. ierīkošanas skice (1929); 6. Lāču p. p. plānu (1943); 7. Dobeles stacijas civilbūvju novietošanas plāns (1929); 8. Dobeles stacijas ūdenspumpētavas novietnes plāns (30. gadi); 9. Gardenes p. p. nomas laukumu plāns (1935); 10. Gardenes p. p. izbūves projekts (1934). Vairākām lapām reversā veikti pieraksti ar roku. Iespieddarba datējums: 1929.-1943. gads.

Iespieddarbs: Lāču pieturas punkta ceļu iedalījums

Veidlapas tipa vienpusēja lapa - ceļu iedalījuma akts nr. 98 ar zīmētu shēmu un roku rakstītiem tekstiem norādītās vietās. Iespieddarbs ar 1 shēmu un 2 tabulām/aprakstiem uz vienas lapas - I. Ceļu shēma; II. Ceļu iedalījums; III. Pārmiju normālais stāvoklis un noslēgšanas kārtība. Apakšā saskaņotāju un apstiprināju paraksti. Augšējā, kreisajā stūrī Latvijas dzelzceļu simbols - spārnots rats ar mazo ģerboni virs tā. Iespieddarba datējums: 1939. gads.

Foto: Dzelzceļa katastrofa Mellužos

Skats ieslīpi uz Bk sērijas tvaika lokomotīves priekšgalu kreisajā pusē un 3. klases pasažieru vagona galu labajā pusē sliedēm, abi noskrējuši no sliedēm, apkārt cilvēki. Apakšējā daļā uzraksts un datējums "31. g. 8 VIII." Kreisajā pusē redzams mežs un jaunbūve. Reversā arī dāvinātāja kolekcijas zīmogs. Datējums: 1931. gads.

Foto: Lokomotīves Ml-625 avārija

Skats ieslīpi uz tvaika lokomotīvi Ml-625 perpendikulāri sliežu ceļam ar priekšgalu kreisajā pusē esošajā grāvī un aptuveni 18 cilvēkiem, kas darbojas ap lokomotīvi. Uz sliedēm tālumā redzams sastāvs ar kravas vagona galu. Uz lokomotīves sānos Latvijas ģerbonis. Reversā ar melnu pildspalvu rakstīts teksts ar kļūdainu (?) avārijas vietu. Iespējamā avārijas vieta Aizputes-Saldus. Reversā arī dāvinātāja kolekcijas zīmogs. Datējums: 20. gs. 20.-30. gadi.

Iespieddarbs: Sliežu un pārmiju shēmas un rasējumi

14 ielocītas, tipogrāfiski iespiestas, vienpusējas lapas ar shēmām: Lapa 1(apzīmējums visām lapām labajā, augšējā stūrī): 32,24 kg/m (24) sl. tipa pārmija, vispārējs skats un griezums A-B; Lapa 2: 32,24 kg/m (24) sliežu tipa pārmijas 4 rasējumi; Lapa 3: 4 rasējumi; Lapa 4: atbalstu bulšu griezumi (14 rasējumi); Lapa 5: 5 dažādi griezumi (rasējumi); (Lapa 6 - iztrūkst); Lapa 7: 2 rasējumi ar caurlaidņu paliktnis asmeņa resgalī; Lapa 8: 5 rasējumi; Lapa 9: 9 rasējumi; Lapa 10: 32,24 kg/m (24) sl. tipa pārmija - 4 rasējumi; Lapa 11: "Kammeļa" sistēmas krustenis sliežu tipam 32,24 kg/m (24) ar abpusīgo tērauda serdi - 7 rasējumi un tabula; Lapa 12: "Kammeļa" sistēmas krustenis sliežu tipam 32,24 kg/m (24) ar abpusīgo tērauda serdi - Krusteņa liektā, sliede kreisā; Krusteņa liektā, labā sliede; Starpliktnis; Griezums A-B; Lapa 13: "Kammeļa" sistēmas krustenis sliežu tipam 32,24 kg/m (24) ar abpusīgo tērauda serdi 10 rasējumi; Lapa 14: "Kammeļa" sistēmas krustenis sliežu tipam 32,24 kg/m (24) ar abpusīgo tērauda serdi 5 rasējumi; Lapa 15: "Kammeļa" sistēmas krustenis sliežu tipam 32,24 kg/m (24) - 6 rasējumi un tabula, apakšā 3 paraksti. Shēmas datējums: 20. gs. 20.-30. gadi.

Iespieddarbs: Lāči, Dobele, Gardene, Bērzupe plāni

Cietos, lillā vākos, uz kuriem ar roku uzrakstīts "ĒKU PLĀNU ALBUMS. Bm. Dobele", ar auklu cauršūtas 11 vienpusējas lapas: pirmā lapa ar mašīnrakstā veidotu satura rādītāju un pārējās lapas, kas aplīmētas ar atsevišķi izgrieztiem Lāču, Dobeles, Gardenes un Bērzupes staciju un to ēku plāniem. Plāni (kopijas) mērogā 1:200 ar mēriem un apzīmējumiem latviešu valodā. Izņemot pirmo lapu, uz visām lapām augšējā, labajā stūrī ar zīmuli lapas numurs apzīmēts (iztrūkst 10. lapa - Bērzupes stacijas ēkas plāns, bagāžas un preču šķūņa, kūts un atejas plāni). Iespieddarba datējums: 20. gs. 20.-30. gadi.

Foto: Avārija Krasta stacijā

Avārija Krasta stacijā, datēta ar 3. februāri, 1927.gadu. Avārija notikusi pulksten. 4:35. Kļūmes rezultātā viens otrā ietriecās divi preču vilcieni. Pilnībā sadragāti 4 segtie preču vagoni. Divi segtie vagoni saskrējušies. No trieciena koka virsbūve pilnībā deformēta. No vagoniem gan labajā, gan kreisajā pusē stāv cilvēku grupa. Augšējā malā uzraksts ar tinti Krasta stacija 3/II 27 4.35 rītā. Datējams ar 1927.gada 3.februāri

Foto: Avārija Krasta stacijā

Foto: Avārija Krasta stacijā Avārija Krasta stacijā, datēta ar 3 februāri 1927.gadu. Avārija notikusi pulksten. 4:35. Kļūmes rezultātā viens otrā ietriecās divi, preču vilcieni. Pilnībā sadragāti 4 segtie preču vagoni. Divi segtie vagoni saskrējušies. No trieciena koka virsbūve pilnībā deformēta, priekšā deformētajiem vagoniem tvaika lokomotīve. Augšējā malā uzraksts ar tinti Krasta stacija 3/II 27 4.35 rītā. Datējams ar 1927.gada 3.februāri.

Foto: Avārija Stoķos

Foto: Avārija Stoķos. Skats ieslīpi no nogāzes uz sadragātu segto kravas vagonu uz sliedēm, 40. kilometrā uz līnijas Rīga-Valka. Ap avāriju aptuveni 12 cilvēki, daļa no tiem darbojas ap vagonu, apkārt uz nogāzes dažādas atlūzas un priekšmeti. Attēlā pa kreisi aiz vagona redzama uz sliedēm daļa no tvaika lokomotīves. Uz fotogrāfijas augšmalā ar tinti rakstīts - Katastrofa 29. VI. 27. 40 klm. Stoki Inčukalns (?). Foto datējums – 1927. gads.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Bojātas abas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm, no trieciena norauta mašīnista kabīne. Priekšā esošie karavas vagoni sadauzīti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, priekšplānā vīrietis darbībā. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 8/ VIII 26.g. Datējams ar 1926.gada 8.augustu.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā, foto fiksējums īsi pēc avārijas. Bojātas abas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm, no trieciena norauta mašīnista kabīne. Priekšā lokomotīvei esošie karavas vagoni sadauzīti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, priekšplānā 2 vīrieši darbībā, cenšoties likvidēt avārijas sekas. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 8/ VIII 26.g., 17.48 (avārijas laiks ?) Fonā vides ainava. Datējams ar 1926.gada 8.augustu

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Bojātas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm un no trieciena norauta mašīnista kabīne. Trieciena rezultātā vagoni un lokomotīves bojāti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, pētot nodarījuma sekas, priekšplānā veca sieviete ar baltu lakatu. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Tvaika lokomotīve pēc avārijas. Stipri bojāta, proti, trieciena rezultātā norauta mašīnista kabīne, stāv uz sliedēm. Fonā ēka un lokomotīves tenderis (?) Pie cietušās lokomotīves vīrietis. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Uz sliedēm bojāta tvaika lokomotīve un kravas vagoni. Tālumā ēka, priekšplānā 2 vīrieši. Foto tumšs, sliktas kvalitātes. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Vilciena katastrofa pie Priekules

Vilcienu katastrofa pie Priekules 1913. Līnijā Liepāja-Vaiņode pie Priekules pilsētas, skats ieslīpi uz preču un pasažieru vilcienu avāriju - lokomotīvi, kas ietriekusies kravas vagonos un septiņiem vīriešiem, stāvot pie avarējušās tvaika lokomotīves sāniem un vienu vīrieti, stāvot mašīnista kabīnē. Vīrieši dzelzceļu formas tērpos. Attēlā redzama vilcienu avārija, kad pasažieru vilciens ietriecās no preču vilciena atvienotos vagonos un kas aprakstīta 1913. gada 14. septembra 211. numurā laikrakstā "Liepājas Atbalss". Labajā, apakšējā stūrī uz fotogrāfijas iespiests fotogrāfa vārds: "M. Buck". Reversā lillā krāsā zīmogs - uzraksts kirilicā: "Fot. "REMBRANDT" Libava, Vokzaļnaja 6" un pieraksti ar zīmuli. Foto datējums: 1913. gads.

Foto: Vilciena katastrofa pie Zilupes stacijas

Vilcienu avārija pie Zilupes stacijas 1922. Līnijā Ventspils-Zilupe pie Zilupes stacijas, skats ieslīpi uz priekšplānā esošu tvaika lokomotīves Dk-155 priekšējo daļu, kas sagāz usies slīpi un noslīdējusi no sliežu ceļa. Labais sāns zemē. Aizmugures plānā redzams pasažieru vagons un tā divi logi, uz vagona sāniem uzraksts "M. B. P. 786 III (nesalasāms sīkāks uzraksts apakšā)." Reversā rokrakstā rakstīts teksts latviešu valodā ar melnu tinti par negadījumu. Reversā ar lillā tinti aizkrāsots apakšējā daļā neliels uzraksts. Foto dekoratīvi viļņainās malas. Foto un avārijas datējums: 1922. gada 16. septembris.

Foto: Dzelzceļa katastrofas seku likvidēšanas darbi

Skats uz 8 vīriešiem, kas, pagriezuši muguru kamerai, apskata no sliedēm nogājušu vagonu. Priekšplānā sliedes, kreisajā stūrī daļēji redzams uzvalkā tērpies vīrietis. Aizmugures plānā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Dzelzceļa katastrofas seku likvidēšanas darbi

Skats uz 7 vīriešiem, kas stāv uz vilciena avārijas rezultātā sabojātām sliedēm, 4 vīrieši darba apģērbā strādā ar lāpstām, 3 uzvalkos tērpti vīrieši stāv. Pa kreisi daļēji redzama no sliedēm nogājusi un uz sāniem apgāzusies tvaika lokomotīve. Aizmugures plānā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis, F. Grīns foto priekšplānā ar cepuri galvā.

Foto: Avarējis vilciena sastāvs

Skats uz sliežu ceļu pretī, no tā pa kreisi redzama apgāzusies tvaika lokomotīve. Aizmugures plānā centrā redzams sabojāts sliežu ceļa posms, aiz tā sadragāts vilciena vagons vai vagoni, to priekšā uz sliedēm stāv cilvēks. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Dzelzceļa katastrofas seku likvidēšanas darbi

Skats uz sadragāta vilciena daļām un sabojātu sliežu posmu. Priekšplānā stāv uzvalkā tērpies vīrietis, tālāk vismaz 3 vīrieši aplūko bojātu vagonu. Foto labajā pusē tālumā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Dzelzceļa katastrofas seku likvidēšanas darbi

Skats uz sliežu ceļu, uz tā stāv 1 uzvalkā tērpies vīrietis, tālāk redzami vismaz 5 vīrieši, kas apskata avārijas vietu. Pa kreisi no sliedēm avārijā cietis kravas vagons. No tā pa kreisi redzams uzvalkā tērpies vīrietis. Aizmugures plānā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Vagonu apskate pēc dzelzceļa katastrofas Mellužos

Foto priekšplānā 4 vīrieši starp sliežu ceļiem, 3 no viņiem galvā dzelzceļa dienesta cepures. Uz sliedēm aiz vīriešiem daļēji redzams kravas vagons. Tā priekšā pa kreisi no sliedēm vīrietis gaišā kreklā un biksēs līdz ceļiem, tālāk redzams vīrietis tumšā apģērbā. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.