Latest news

Jūs atrodaties šeit

Kolekciju priekšmeti

Apakškolekcijas

Grid List
Atrasti 123 priekšmeti

Atcelt visus filtrus
Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļiem pretī. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa, sastāvs redzams daļēji. Lokomotīves priekšā stāv uzvalkā un putekļu mētelī tērpies vīrietis. Foto kreisajā malā uz sliežu ceļa redzami 2 vīrieši, kuri novērtē situāciju. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļiem no sāna, uz tiem vilciena sastāvs. Tvaika lokomotīve un tai sekojošais vagons nogājuši no sliedēm, pārējais sastāvs palicis uz tām. Priekšplānā aptuveni 50 cilvēku liela grupa, 6 no cilvēkiem sēž zālē. Foto centrā pa kreisi no sliedēm neliela koka ēka. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļu no sāna. Priekšplānā apgāztā tvaika lokomotīve. Tās priekšā vīrietis, vēl 2 vīrieši lokomotīves priekšā kreisajā malā. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa. Skats uz apgāzušos tvaika lokomotīvi otrpus sliežu ceļa, priekšplānā redzams tās tenderis, no tā krīt ārā malkas pagales. Lokomotīves priekšā koka sēta. Foto kreisajā malā lokomotīves priekšā 4 vīrieši un 1 zēns, 1 no vīriešiem dzelzceļa dienesta tērpā.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa. Skats paralēli sliežu ceļiem, no tiem pa kreisi daļēji redzama apgāztā tvaika lokomotīve un vagons. Uz sliedēm un pa labi no tiem aptuveni 50 cilvēku liela grupa. Labajā malā redzams nelielas koka ēkas jumta fragments. Melnbalts foto.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

Krievijas impērijas dzelzceļu lokomotīves vadītāja cepure. Melna ādas naģene. Melna ādas, dubultota, 1.8 cm plata siksniņa no vieniem cepures sāniem līdz otriem virs naga; siksniņas gali piestiprināti pie cepures ar metāla pogām. Uz pogām krustots āmurs un enkurs. Melns, spīdīgs fibras nags. Auduma odere. 20. gs. sākums.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

Latvijas valsts dzelzceļu Dundagas stacijas priekšnieka Jāņa Šmitera dienesta cepure. Pusstāvā forma: stāvais aploks no brūna samta, ieslīpās malas no tumši brūnas vadmalas. Cepures augstums 87 mm. Aploka augstums 45 mm. Cepures virsa 40 mm garāka un 30 mm platāka par tās aploku: paplašinājums sākas ar cepures aploka zaļo iekantējumu. Cepures aploka augšējā malā un cepures augšējā malā iešūts 2 mm plats, zaļš iekantējums. Cepures priekšpusē melni lakots fibras nags, ovālas formas ar 25 mm ieslīpumu uz leju. Naga platums vidū 60 mm. Pie aploka sānos katrā pusē viena maza pussfēriska poga ar reljefu LR mazo ģerboni. Pogas no dzeltena, nespoža metāla. Cepures ieslīpo malu starpodere piesātināta, bet aploka kartons līmēts ar masu, kas nekūst ūdenī. Cepures aploka priekšpusē iestiprināta kokarde – LR mazais ģerbonis ozollapu vainagā un virs tās dzelzceļu emblēma – spārnots ritenis no misiņa skārda. 20. gs. 30. gadi.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

PSRS dzelzceļu Sakaru dienesta darbinieka formas cepure. Dzeltena virsma ar zaļu iekantējumu visapkārt, zaļa mala un melns nags. Virs naga lakota melna zoda siksna, kas sānos piestiprināta ar pogām. Priekšpusē kokarde – spārnotais ritenis un sakrustoti āmurs ar bīdatslēgu. Cepure oderēta ar zaļgani pelēkas krāsas audumu, apmale no pelēkas krāsas auduma, kas pārklāts ar sintētisku materiālu. 57. izmērs. Cepures iekšpusē uz brūna romba rūpnīcas nosaukums krievu valodā. 1979. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

PSRS dzelzceļu stacijas dežuranta formas cepure. Sarkana virsma, melna apmale un melns noapaļots stingras formas plastikāta nags. Virsmas priekšpusē no dzeltena metāla spārnotais ritenis. Pamatnes priekšpusē lapu apvijā uz tumši zaļa ovāla sakrustots āmurs un bīdatslēga. Sānos ar divām dzeltena metāla pogām piestiprināta regulējama lakota melna saite. Cepure oderēta ar pelēkas krāsas audumu, apmale no pelēkas krāsas auduma, kas pārklāts ar sintētisku materiālu. 59. izmērs. Cepures iekšpusē uz brūna romba rūpnīcas nosaukums krievu valodā. 1983. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

PSRS dzelzceļu vidējā komandējošā sastāva formas cepure. Virsma tumši zila ar zaļu iekantējumu, melna apmale un melns noapaļots stingras formas plastikāta nags. Virs naga dzeltena pīta pīne, abos sānos piestiprināta ar dzeltena metāla pussfērisku pogu. Priekšpusē uz virsmas no dzeltena metāla spārnotais ritenis. Pamatnes priekšpusē lapu apvijā uz tumši zaļa ovāla sakrustots āmurs un bīdatslēga. Cepure oderēta ar melnas krāsas audumu, apmale no melnas krāsas auduma, kas pārklāts ar sintētisku materiālu. 20. gs. 80. gadi.

Priekšmets: Vilciena pavadones formas cepure

Valsts uzņēmuma Latvijas dzelzceļš pavadones formas laiviņcepure. Pelēks audums ar zilu iekantējumu. Priekšā piestiprināta dzelzceļa emblēma – spārnotais ritenis un trīs zvaigznes zelta krāsā. Cepure oderēta ar pelēkas krāsas audumu. 1993. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

Valsts uzņēmuma Latvijas dzelzceļš formas tērpa cepure. Pelēka virsa ar zilu iekantējumu, priekša polsterēta. Melns nags ar dzeltenu zoda saiti virs tā. Kokarde – spārnots ritenis ar 3 zvaigznēm. Cepure oderēta ar gaiši pelēkas krāsas audumu, apmale no pelēkas krāsas auduma ar sintētisku pārklājumu. 53. izmērs. Ražota Odesas cepuru rūpnīcā (Fabrika golovnih uborov). 1993. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

PSRS dzelzceļu vecākā komandējošā sastāva dienesta cepure. Melna auduma virsma ar zaļu iekantējumu, samta pamatne ar zaļu iekantējumu, melns cieta materiāla nags. Virs naga dekoratīva no zeltaina brokāta auklas pīta zoda saite, kas nostiprināta galos ar pussfēriskām pogām. Uz pogām reljefa PSRS dzelzceļa tehniskā zīme – krusteniski āmurs un bīdatslēga. Virs zoda saites, vidū kokarde – zeltains metāla pusvainags, kas nesavienojas, ar zaļu emaljētu centru, kurā atrodas krusteniski zeltains āmurs un bīdatslēga. Virs kokardes dzeltena metāla spārnotais ritenis.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

PSRS dzelzceļu vecākā komandējošā sastāva dienesta cepure. Melna auduma virsma ar zaļu iekantējumu, samta pamatne ar zaļu iekantējumu, melns cieta materiāla nags. Virs naga dekoratīvā zoda saite pīta no zeltaina brokāta diegiem, kas nostiprināta galos ar pussfēriskām pogām. Uz pogām reljefa PSRS dzelzceļa tehniskā zīme – krusteniski āmurs un bīdatslēga. Virs zoda saites, vidū kokarde – zeltaina metāla lapu apvija, ar zaļu emaljētu centru, kurā atrodas krusteniski zeltains āmurs un bīdatslēga. Virs kokardes dzeltena metāla spārnotais ritenis. Apkārt cepures augšējai malai un virsbūves malai zaļš iekantējums. Cepure oderēta ar pelēkas krāsas audumu, apmale no melnas krāsas auduma ar sintētisku pārklājumu. 53. izmērs. 1986. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

Valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš stacijas dežuranta cepure. Cepurei pelēka pamatne un sarkana virsma. Cepures augšējai malai, kā arī virsmas augšējai malai pelēks iekantējums. Melns plastmasas nags. Virs naga dekoratīva plastmasas zoda saite, kas nostiprināta galos ar zeltainām pussfēriskām pogām. Uz pogām reljefa Latvijas dzelzceļa emblēma – spārnots ritenis, virs kura trīs zvaigznes. Virs zoda saites uz pamatnes piestiprināta kokarde – zeltains spārnots ritenis ar trīs zvaigznēm. Cepure oderēta ar pelēkas krāsas audumu, apmale no pelēkas krāsas auduma ar sintētisku pārklājumu. 58. izmērs.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

Valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš stacijas darbinieka cepure. Gaiši pelēka virsma, tumši zila pamatne un melns plastmasas nags. Virs naga dekoratīva zoda lente pīta no zeltaina diega, kas nostiprināta galos ar pussfēriskām pogām. Uz pogām reljefa Latvijas dzelzceļa emblēma - spārnots ritenis, virs kura trīs zvaigznes. Virs zoda saites uz pamatnes piestiprināta kokarde – zeltains spārnots ritenis ar trīs zvaigznēm. Apkārt cepures virsbūves malai tumši zils iekantējums. Cepure oderēta ar zaļgani pelēkas krāsas audumu, apmale no melnas krāsas auduma ar sintētisku pārklājumu. 59. izmērs. 1994. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

Valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš stacijas darbinieka cepure. Gaiši pelēka virsma, tumši zila pamatne un melns plastmasas nags. Virs naga dekoratīva zoda lente pīta no zeltaina diega, kas nostiprināta galos ar pussfēriskām pogām. Uz pogām reljefa Latvijas dzelzceļa emblēma – spārnots ritenis, virs kura trīs zvaigznes. Virs zoda saites uz pamatnes piestiprināta kokarde - zeltains spārnots ritenis ar trīs zvaigznēm. Apkārt cepures virsbūves malai tumši zils iekantējums. Cepure oderēta ar pelēkas krāsas audumu, apmale no pelēkas krāsas auduma ar sintētisku pārklājumu. 58. izmērs. 1994. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

PSRS dzelzceļu ceļu meistara dienesta cepure ar zaļu pamatni, dzeltenu virsmu, kurai augšmalā zaļš iekantējums un melnu plastmasas nagu. Virs naga melna plastmasas zoda saite, kas nostiprināta galos ar pussfēriskām pogām. Uz pogām reljefa PSRS dzelzceļu tehniskā zīme. Virs zoda saites uz cepures pamatnes piestiprināta kokarde – zeltains, starains ovāls ar zaļi emaljētu lauku centrā, uz kura reljefi atainota PSRS dzelzceļu tehniskā zīme – krusteniski āmurs un bīdatslēga zeltītā krāsā. Cepure oderēta ar gaiši brūnas krāsas audumu, apmale no zaļgani pelēkas krāsas auduma ar sintētisku pārklājumu. Ražotāja zīme rombs ar uzrakstu krievu valodā piešūta pie oderes. 1980. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

PSRS dzelzceļu stacijas dežuranta formas tērpa cepure. Sarkana virsa, melna mala. Cepure oderēta ar pelēkas krāsas audumu, apmale no pelēkas krāsas auduma ar sintētisku pārklājumu. Uz dzeltena romba ražotāja firmas zīme krievu valodā. 20. gs. 50. gadi.

Foto: Dzelzceļa katastrofa Mellužos

Skats ieslīpi uz Bk sērijas tvaika lokomotīves priekšgalu kreisajā pusē un 3. klases pasažieru vagona galu labajā pusē sliedēm, abi noskrējuši no sliedēm, apkārt cilvēki. Apakšējā daļā uzraksts un datējums "31. g. 8 VIII." Kreisajā pusē redzams mežs un jaunbūve. Reversā arī dāvinātāja kolekcijas zīmogs. Datējums: 1931. gads.

Foto: Lokomotīves Ml-625 avārija

Skats ieslīpi uz tvaika lokomotīvi Ml-625 perpendikulāri sliežu ceļam ar priekšgalu kreisajā pusē esošajā grāvī un aptuveni 18 cilvēkiem, kas darbojas ap lokomotīvi. Uz sliedēm tālumā redzams sastāvs ar kravas vagona galu. Uz lokomotīves sānos Latvijas ģerbonis. Reversā ar melnu pildspalvu rakstīts teksts ar kļūdainu (?) avārijas vietu. Iespējamā avārijas vieta Aizputes-Saldus. Reversā arī dāvinātāja kolekcijas zīmogs. Datējums: 20. gs. 20.-30. gadi.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

Profesionālās dzelzceļu skolas studenta cepure. Virsma tumši zila ar gaiši zilu apkantējumu, melna apmale un melns noapaļots, stingras formas plastikāta nags. Virs naga melna siksna, abos sānos piestiprināta ar dzeltena metāla pogu, uz kuras simbols – sakrustots āmurs un stellatslēga. Priekšpusē uz virsmas divas PSRS dzelzceļnieku skolas studentu kokardes no dzeltena metāla ar zilganu krāsojumu - apakšdaļā priekšpusē lapu ietvarā uz gaiši zila rombveida figūras burti kirilicā PTU (no krievu valodas akronīms apzīmējumam professionaļno-tehničeskimi učiļiščami (profesionālā tehniskā skola)), apakšā sakrustots āmurs un stellatslēga, augšējā daļā uz gaiši zila apļa sakrustots āmurs un stellatslēga, sānos spārni - dekorējums. Iekšpusē iespiests cepuru ražotāja logotips un izmērs 56. Datējums: 20. gs. 70.–80. gadi.

Foto: Avārija Krasta stacijā

Avārija Krasta stacijā, datēta ar 3. februāri, 1927.gadu. Avārija notikusi pulksten. 4:35. Kļūmes rezultātā viens otrā ietriecās divi preču vilcieni. Pilnībā sadragāti 4 segtie preču vagoni. Divi segtie vagoni saskrējušies. No trieciena koka virsbūve pilnībā deformēta. No vagoniem gan labajā, gan kreisajā pusē stāv cilvēku grupa. Augšējā malā uzraksts ar tinti Krasta stacija 3/II 27 4.35 rītā. Datējams ar 1927.gada 3.februāri

Foto: Avārija Krasta stacijā

Foto: Avārija Krasta stacijā Avārija Krasta stacijā, datēta ar 3 februāri 1927.gadu. Avārija notikusi pulksten. 4:35. Kļūmes rezultātā viens otrā ietriecās divi, preču vilcieni. Pilnībā sadragāti 4 segtie preču vagoni. Divi segtie vagoni saskrējušies. No trieciena koka virsbūve pilnībā deformēta, priekšā deformētajiem vagoniem tvaika lokomotīve. Augšējā malā uzraksts ar tinti Krasta stacija 3/II 27 4.35 rītā. Datējams ar 1927.gada 3.februāri.

Foto: Avārija Stoķos

Foto: Avārija Stoķos. Skats ieslīpi no nogāzes uz sadragātu segto kravas vagonu uz sliedēm, 40. kilometrā uz līnijas Rīga-Valka. Ap avāriju aptuveni 12 cilvēki, daļa no tiem darbojas ap vagonu, apkārt uz nogāzes dažādas atlūzas un priekšmeti. Attēlā pa kreisi aiz vagona redzama uz sliedēm daļa no tvaika lokomotīves. Uz fotogrāfijas augšmalā ar tinti rakstīts - Katastrofa 29. VI. 27. 40 klm. Stoki Inčukalns (?). Foto datējums – 1927. gads.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Bojātas abas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm, no trieciena norauta mašīnista kabīne. Priekšā esošie karavas vagoni sadauzīti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, priekšplānā vīrietis darbībā. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 8/ VIII 26.g. Datējams ar 1926.gada 8.augustu.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā, foto fiksējums īsi pēc avārijas. Bojātas abas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm, no trieciena norauta mašīnista kabīne. Priekšā lokomotīvei esošie karavas vagoni sadauzīti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, priekšplānā 2 vīrieši darbībā, cenšoties likvidēt avārijas sekas. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 8/ VIII 26.g., 17.48 (avārijas laiks ?) Fonā vides ainava. Datējams ar 1926.gada 8.augustu

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Bojātas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm un no trieciena norauta mašīnista kabīne. Trieciena rezultātā vagoni un lokomotīves bojāti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, pētot nodarījuma sekas, priekšplānā veca sieviete ar baltu lakatu. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Tvaika lokomotīve pēc avārijas. Stipri bojāta, proti, trieciena rezultātā norauta mašīnista kabīne, stāv uz sliedēm. Fonā ēka un lokomotīves tenderis (?) Pie cietušās lokomotīves vīrietis. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Uz sliedēm bojāta tvaika lokomotīve un kravas vagoni. Tālumā ēka, priekšplānā 2 vīrieši. Foto tumšs, sliktas kvalitātes. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.