Ēka būvēta laika posmā no 1868. līdz 1873. gadam kā Rīgas–Jelgavas dzelzceļa sabiedrības lokomotīvju un vagonu remontdarbnīcas. 19. gadsimta beigās tā iznomāta Krievijas-Baltijas vagonu fabrikai. Turpmākajos gados ēka izmantota kā Torņakalna dzelzceļa stacijas preču noliktava. Priekšplānā 4 vīriešu grupa, fonā pati ēka, vagons un zirgu pajūgs. Datējama ar 20. gs. 30.gadiem.
Jūs atrodaties šeit
Kolekciju priekšmeti
Apakškolekcijas
- (-) Remove Ēkas, depo, rūpnīcas, darbnīcas filter Ēkas, depo, rūpnīcas, darbnīcas (20)
- (-) Remove Katastrofas filter Katastrofas (15)
- Stacijas (2208) Apply Stacijas filter
- Vagoni (548) Apply Vagoni filter
- Lokomotīves, motorvagoni, sliežu auto (153) Apply Lokomotīves, motorvagoni, sliežu auto filter
- Dienesta nozīmes, kokardes, pagoni, uzšuves, aproces, pogas (146) Apply Dienesta nozīmes, kokardes, pagoni, uzšuves, aproces, pogas filter
- Kartes un shēmas (130) Apply Kartes un shēmas filter
- Grupu fotogrāfijas (106) Apply Grupu fotogrāfijas filter
- Citi dokumenti (42) Apply Citi dokumenti filter
- Tilti, viadukti, caurtekas, sliežu ceļi (42) Apply Tilti, viadukti, caurtekas, sliežu ceļi filter
- Vagonbūves uzņēmumi (40) Apply Vagonbūves uzņēmumi filter
- Svārki, bikses, mēteļi (39) Apply Svārki, bikses, mēteļi filter
- Dienesta, izglītības diplomi, apbalvojumi, apliecības (35) Apply Dienesta, izglītības diplomi, apbalvojumi, apliecības filter
- Vilcienu kustības saraksti (26) Apply Vilcienu kustības saraksti filter
- Ģīmetnes (21) Apply Ģīmetnes filter
- Periodiskie izdevumi, žurnāli (20) Apply Periodiskie izdevumi, žurnāli filter
- Cepures (18) Apply Cepures filter
- Albums (15) Apply Albums filter
- Krūšu žetoni, siksnas sprādzes un citi formas tērpu piederumi (12) Apply Krūšu žetoni, siksnas sprādzes un citi formas tērpu piederumi filter
- Citi iespieddarbi (11) Apply Citi iespieddarbi filter
- Instrukcijas, noteikumi, nolikumi (9) Apply Instrukcijas, noteikumi, nolikumi filter
- Ritošais sastāvs (9) Apply Ritošais sastāvs filter
- Citi (6) Apply Citi filter
- Drezīnas, sniegtīri, cisternas (6) Apply Drezīnas, sniegtīri, cisternas filter
- Grāmatas, brošūras (6) Apply Grāmatas, brošūras filter
- Instrukcijas (6) Apply Instrukcijas filter
- Citi formas tērpu piederumi (5) Apply Citi formas tērpu piederumi filter
- Normatīvie dokumenti – pavēles (5) Apply Normatīvie dokumenti – pavēles filter
- Citas fotogrāfijas (3) Apply Citas fotogrāfijas filter
- Rokraksti (3) Apply Rokraksti filter
- Vilcienu sastāvi (3) Apply Vilcienu sastāvi filter
- Akvareļu glezniecība (2) Apply Akvareļu glezniecība filter
- Atklātnes, pastkartes (2) Apply Atklātnes, pastkartes filter
- Citi modeļi un maketi (2) Apply Citi modeļi un maketi filter
- Inženiertehniskās būves (2) Apply Inženiertehniskās būves filter
- Personālie priekšmeti (2) Apply Personālie priekšmeti filter
- Braukšanas biļetes, mēnešbiļetes ar uzvārdu (1) Apply Braukšanas biļetes, mēnešbiļetes ar uzvārdu filter
- Fotopastkartes (1) Apply Fotopastkartes filter
- Karogi (1) Apply Karogi filter
- Programmas, bukleti, reklāmas, plakāti (1) Apply Programmas, bukleti, reklāmas, plakāti filter
- Ritošā sastāva detaļas (1) Apply Ritošā sastāva detaļas filter
- Soli, krēsli, vitrīnas, galdi, biļešu skapīši (1) Apply Soli, krēsli, vitrīnas, galdi, biļešu skapīši filter
Dzīvojamā ēka, kas būvēta dzelzceļa darbiniekiem. Koka, vienstāvu koka ēka, uz fasādes plāksnīte ar Nr. 111 A. Priekšplānā ģimene (?)- vīrietis, sieviete un divi bērni. Reversā paraksts, foto no dzelzavieša Arnolda Liepiņa foto albuma.
Dzelzceļnieku grupa (?) pie Dubeņu depo, dzelzceļa līnijā Liepāja–Vaiņode. Depo ēka no koka. 6 vīrieši pie depo. Nodeva Longina Krilova. Datējams ar 20. gs. 20.–30. gadi.
Ķemeros Dzelzceļnieku biedrības sanatorija Ķemeros. 19.gs. būvēta divstāvu koka ēka, priekšplānā koki un sēta. Apakšējajā, labajā malā uzraksts "Dzelzceļnieku biedrības SANATORIJA Ķemeros" T.Grīviņa foto. Reversā fotogrāfa T.Grīviņa un Dzelzceļnieku biedrības zīmogi. Datējama ar 20. gs. 20– 30. gadiem.
Avārija notikusi pulksten. 4:35. Kļūmes rezultātā viens otrā ietriecās divi preču vilcieni. Pilnībā sadragāti 4 segtie preču vagoni. Divi segtie vagoni saskrējušies. No trieciena koka virsbūve pilnībā deformēta. No vagoniem gan labajā, gan kreisajā pusē stāv cilvēku grupa. Augšējā malā uzraksts ar tinti Krasta stacija 3/II 27 4.35 rītā. Datējams ar 1927. gada 3. februāri.
Avārija notikusi pulksten. 4:35. Kļūmes rezultātā viens otrā ietriecās divi, preču vilcieni. Pilnībā sadragāti 4 segtie preču vagoni. Divi segtie vagoni saskrējušies. No trieciena koka virsbūve pilnībā deformēta, priekšā deformētajiem vagoniem tvaika lokomotīve. Augšējā malā uzraksts ar tinti Krasta stacija 3/II 27 4.35 rītā. Datējams ar 1927. gada 3. februāri.
Skats ieslīpi no nogāzes uz sadragātu segto kravas vagonu uz sliedēm, 40. kilometrā uz līnijas Rīga-Valka. Ap avāriju aptuveni 12 cilvēki, daļa no tiem darbojas ap vagonu, apkārt uz nogāzes dažādas atlūzas un priekšmeti. Attēlā pa kreisi aiz vagona redzama uz sliedēm daļa no tvaika lokomotīves. Uz fotogrāfijas augšmalā ar tinti rakstīts - Katastrofa 29. VI. 27. 40 klm. Stoki Inčukalns (?). Foto datējums – 1927. gads.
Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Bojātas abas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm, no trieciena norauta mašīnista kabīne. Priekšā esošie kravas vagoni sadauzīti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, priekšplānā vīrietis darbībā. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 8/ VIII 26.g. Datējams ar 1926. gada 8. augustu.
Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā, foto fiksējums īsi pēc avārijas. Bojātas abas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm, no trieciena norauta mašīnista kabīne. Priekšā lokomotīvei esošie kravas vagoni sadauzīti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, priekšplānā 2 vīrieši darbībā, cenšoties likvidēt avārijas sekas. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 8/ VIII 26.g., 17.48 (avārijas laiks ?) Fonā vides ainava. Datējams ar 1926. gada 8.augustu
Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Bojātas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm un no trieciena norauta mašīnista kabīne. Trieciena rezultātā vagoni un lokomotīves bojāti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, pētot nodarījuma sekas, priekšplānā veca sieviete ar baltu lakatu. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926. gada 8. augusts.
Avārija 5.km postenī. Tvaika lokomotīve pēc avārijas. Stipri bojāta, proti, trieciena rezultātā norauta mašīnista kabīne, stāv uz sliedēm. Fonā ēka un lokomotīves tenderis (?) Pie cietušās lokomotīves vīrietis. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926. gada 8. augusts.
Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Uz sliedēm bojāta tvaika lokomotīve un kravas vagoni. Tālumā ēka, priekšplānā 2 vīrieši. Foto tumšs, sliktas kvalitātes. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926. gada 8. augusts.
Neliela koka ēka uz kuras piestiprināta plāksne ar uzrakstu "Postenis Nr.13". Pie tās 3 vīrieši, visiem galvā Latvijas dzelzceļa formas cepures. Pret ēku atstutētas slotas un lāpsta. Datējams ar 20. gs. 20. gadiem.
Līnijā Liepāja–Vaiņode pie Priekules pilsētas, skats ieslīpi uz preču un pasažieru vilcienu avāriju – lokomotīvi, kas ietriekusies kravas vagonos un septiņiem vīriešiem, stāvot pie avarējušās tvaika lokomotīves sāniem un vienu vīrieti, stāvot mašīnista kabīnē. Vīrieši dzelzceļu formas tērpos. Attēlā redzama vilcienu avārija, kad pasažieru vilciens ietriecās no preču vilciena atvienotos vagonos un kas aprakstīta 1913. gada 14. septembra 211. numurā laikrakstā "Liepājas Atbalss". Labajā, apakšējā stūrī uz fotogrāfijas iespiests fotogrāfa vārds: "M. Buck". Reversā lillā krāsā zīmogs - uzraksts kirilicā: "Fot. "REMBRANDT" Libava, Vokzaļnaja 6" un pieraksti ar zīmuli. Foto datējums: 1913. gads.
Līnijā Ventspils–Zilupe pie Zilupes stacijas, skats ieslīpi uz priekšplānā esošu tvaika lokomotīves Dk-155 priekšējo daļu, kas sagāzusies slīpi un noslīdējusi no sliežu ceļa. Labais sāns zemē. Aizmugures plānā redzams pasažieru vagons un tā divi logi, uz vagona sāniem uzraksts "M. B. P. 786 III (nesalasāms sīkāks uzraksts apakšā)." Reversā rokrakstā rakstīts teksts latviešu valodā ar melnu tinti par negadījumu. Reversā ar lillā tinti aizkrāsots apakšējā daļā neliels uzraksts. Foto dekoratīvi viļņainās malas. Foto un avārijas datējums: 1922. gada 16. septembris.
Skats ieslīpi uz Bk sērijas tvaika lokomotīves priekšgalu kreisajā pusē un 3. klases pasažieru vagona galu labajā pusē sliedēm, abi noskrējuši no sliedēm, apkārt cilvēki. Apakšējā daļā uzraksts un datējums "31. g. 8 VIII." Kreisajā pusē redzams mežs un jaunbūve. Reversā arī dāvinātāja kolekcijas zīmogs. 1931. gads.
Skats ieslīpi uz tvaika lokomotīvi Ml-625 perpendikulāri sliežu ceļam ar priekšgalu kreisajā pusē esošajā grāvī un aptuveni 18 cilvēkiem, kas darbojas ap lokomotīvi. Uz sliedēm tālumā redzams sastāvs ar kravas vagona galu. Uz lokomotīves sānos Latvijas ģerbonis. Reversā ar melnu pildspalvu rakstīts teksts ar kļūdainu (?) avārijas vietu. Iespējamā avārijas vieta Aizputes-Saldus. Reversā arī dāvinātāja kolekcijas zīmogs. 20. gs. 20.–30. gadi.
Nosaukums: Foto: Puskazarme Smārdes stacijā. Celta 1926.-27.g. Tipveida projekts. Vieta: st.Smārde
Vagonu riteņpāru apskate, maiņa, remonts. Daļa sliežu ieiet remontdarbnīcā (?). Fonā vagona riteņpāri, kas atrodas uz kravas platformas remontdarbnīcā. Priekšplānā uz sliedēm, strādnieku grupa, daži sasēdušies, daži stāv pie tām. Tālumā segtais kravas vagons, rindā novietoti riteņpāri. 20. gs. 40. gadi.
Preču vilciena katastrofas uz Vetas tilta fotofiksācija. Vilciens nogājis no sliedēm pārbraucot tiltu. skats no tilta uz avāriju. Tālumā kravas sastāvs, ko velk tvaika lokomotīve. Kravā vesti kokmateriāli, u.c. preces. Foto datēts ar 1923. gada 19. janvāri.
Preču vilciena katastrofas uz Vetas tilta fotofiksācija. Vilciens nogājis no sliedēm pārbraucot, tiltu. Skats uz tiltu un katastrofas vietu no lejas. Uz tilta cilvēki, seku likvidētāji, apskatītāji. Zem tilta, avārijas rezultātā nokrituši kokmateriāli, sadragātie ratiņi. Foto datēts ar 1923. gada 19. janvāri.
Katastrofa uz Vetas tilta preces. Lokomotīve( Pk 227) priekšplānā un uz tilta strādnieku grupa novērtē zaudējumus. Uz tilta sadragāti 2 segtie kravas vagoni. Uz tilta un zem tā katastrofas radītās sekas, proti, atliekas no sadragātajiem ritekļiem, izgāztie kokmateriāli. Foto datēts ar 1923. gada 19. janvāri.
Jelgavas lokomotīvju depo ēka.Skats ieslīpi uz depo ēku un durvīm. 2 durvīs tvaika lokomotīves. Foto datējums: ap 1911. gadu.
Skats uz kluba ēkas stūri (pašreizējo Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja Jelgavas ekspozīcijas ēku) Stacijas ielā 3, Jelgavā, uz kura adrese un izkārtne, aizmugures plānā redzama ķieģeļu ēka (Jelgavas nodaļas darba ēka). Zemi klāj sniegs. Reversā cipari 1 154. Foto datējums: 20. gs. 80.–90. gadi.
Skats uz kluba ēkas stūri (pašreizējo Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja Jelgavas ekspozīcijas ēku) Stacijas ielā 3, Jelgavā, uz kura redzama daļas adreses plāksnes un Jāzepu Vētru - dzelzceļa darbinieku, aizmugures plānā redzama ķieģeļu ēka (Jelgavas nodaļas darba ēka). Zemi klāj sniegs. Reversā cipari 1 154. Foto datējums: 20. gs. 80.–90. gadi.
Skats ieslīpi no augšas uz maketu. Kreisajā sānā redzami divi daudzstāvu māju maketi. Attēls ļoti gaišs. Foto datējums: 20. gs. 80.–90. gadi.
Skats ieslīpi uz vadības pulti, priekšplānā fokusā redzama horizontālā pults virsma, aizmugures plānā vertikālais panelis. Reversā rakstīts teksts ar zīmuli. Foto datējums: 20. gs. 80.–90. gadi.
Skats ieslīpi no apakšas uz ēku ar speciālu stiklotu izvirzījumu fasādē ēkas stūrī - posteni vilcienu kustības vadības centram. Ēka no gaišiem ķieģeļiem. Reversā rakstīts teksts ar zīmuli. Foto datējums: 20. gs. 80.–90. gadi.
Dzelzceļa makets Jelgavas dzelzceļa nodaļas Kaujas un darba slavas sabiedriskajā muzejā. Redzami ūdenstorņa un ēku maketi ainavā un dēļu barjera. Reversā rakstīts teksts ar zilu pildspalvu. Foto datējums: 20. gs. 80.–90. gadi.
Skats ieslīpi uz Staļinisma arhitektūras stila ēku ar kolonnām galvenajā fasādē tagadējā Pasta ielā 47 un vairāku simtu cilvēku pūli pie tās. Uz ēkas uzraksti krievu valodā "MIR MAI TRUD". Cilvēkiem rokās baloni. Tālumā redzams sakaru tornis un Jelgavas dzīvojamās ēkas. Foto datējums: 20. gs. 80. gadi.