Latest news

Jūs atrodaties šeit

Kolekciju priekšmeti

Apakškolekcijas

Grid List
Atrasti 695 priekšmeti

Atcelt visus filtrus
Iespieddarbs: Rīgas-Krasta st.pārbūve

Iespieddarbs krievu valodā par Rīgas-Krasta stacijas pārbūvi. Uz vāka uzraksti krievu valodā. " Pereustrojstva Rižskogo železnodorožnogo uzla/ TIPI TOVARNIH SKLADOV/ prinjatih pri pereustrojstv Rižskogo železnodorožnago uzla/ ČAST I/ Opisanie raboti i postavok po sooruženiju kamennago 4-h etažnago pakgauza na stancii Riga- Bereg. Sastādījis inženieris A.V.Verhovskojs. Uz vāka Krasta stacijas zīmējums, augšmalā Rīgas ģerbonis, pa kreisi- Krievijas impērijas laika transporta simbols (enkurs un cirvis), pa labi- nezinām simbols ( scepteris ?, kam apkārt vijās 2 čūskas) 63lpp ar tekstu+ pielikumi ar tehniskajiem zīmējumiem.

Iespieddarbs: Ievada paskaidrojumi

Iespieddarbs: Ievada paskaidrojumi Ievadpaskaidrojum dzelzceļa dienesta vajhadzībām, paskaidrojošā vilcienu saraksta grāmatiņa. Izdevējs Galvenā Dzelzceļu direkcija Rīgā. Teksts veidots paralēli gan latviešu, gan vācu valodā. Uz vāka 2 horizontālas, zaļas strīpas. Stājās spēkā no 1942.gada novembra, vācu okupācijas laiks Latvijā.

Iespieddarbs: Grāmata Dzelzceļu rīkojumi

Iespieddarbs: Grāmata Dzelzceļu rīkojumi Grāmata "Dzelzceļu virsvaldes rīkojumu krājums 1921. gada otrā pusē". Cietos, zaļganbrūnos, rakstainos vākos uz 250 numurētām lapaspusēm. Grāmatā ir satura rādītājs un Dzelzceļu virsvaldes rīkojumu krājumu numuri sākot no Nr. 28 01.07.1921 līdz Nr. 53 23.12.1921. Iespieddarba datējums: 1921. gads.

Foto: Šaursliežu Meitene–Bauska līnijas ceļš Elejā

Skats ieslīpi uz Meitu krogu (2. ēka no kreisās) ziemā, kurā izvietots šaursliežu lokomotīvju depo un tai priekšā esošo šaursliežu ceļu. Gar ceļu vēl 3 ēkas. Uz attēla uzraksts apakšmalā "Skats no Meitenes". Priekšplānā krūmi un taka. Fotopapīrs Agfa, reversā ar melnu tinti rakstīta, adresēta "Freibergs jkdze(-i)" vēstule. Datējums: 20. gs. 20.-30. gadi

Iespiedarbs: Pavēle Nr.10

Iespieddarbs krievu valodā. Nosaukums krievu valodā "O.M.-V.R ž.d/ Moskovskaja cetj. / Prikaz No.10. Nojabrja 1-go dnja 1915 goda. O peremnah v ļičnom sostav clužaših" (Maskavas–Ventspils–Ribinskas dzelzceļš). Grāmata veidota kā tabula, uzrādot dzelzceļa darbinieka dienesta vietu, vārdu un uzvārdu, amatu. Datēta ar 1915. gadu. 191 lpp.

Foto: Ēka Rīgā Uzvaras bulvārī 2a

Ēka redzama daļēji. Priekšplānā 4 uzvalkos tērpušies vīrieši, ēka redzama aizmugures plānā. Tās priekšā vagons un zirgu pajūgs, pie tā vēl viens vīrietis. Ēka būvēta laika posmā no 1868. līdz 1873. gadam kā Rīgas–Jelgavas dzelzceļa sabiedrības lokomotīvju un vagonu remontdarbnīcas. 19. gadsimta beigās tā iznomāta Krievijas–Baltijas vagonu fabrikai. Turpmākajos gados ēka izmantota kā Torņakalna dzelzceļa stacijas preču noliktava..

Foto: Dzelzceļnieku kazarmas

Skats uz koka vienstāva dzīvojamā ēka, kas būvēta dzelzceļa darbiniekiem, uz fasādes plāksnīte ar Nr. 111 A. Mājas priekšā stāv vīrietis, sieviete un divi bērni, viņiem pie kājām suns. Sieviete jaunāko bērnu tur uz rokām. Ēkas priekšā stabs, uz tās cipari: 22. Foto labajā malā gulšņu kaudze. Reversā paraksts. Foto no dzelzavieša Arnolda Liepiņa fotoalbuma

Foto: Dzelzceļa darbinieki Dubeņu depo

Līnijā Liepāja–Vaiņode. Foto priekšplānā 6 vīrieši darba apģērbā koka ēkas priekšā. 2 no vīriešiem smēķē. Ēka redzama daļēji. Foto labajā malā redzams kādas koka ēkas stūris. Foto nodeva Longina Krilova.

Foto: Dzelzceļnieku biedrības sanatorija Ķemeros

19. gs. būvēta divstāvu koka ēka, priekšplānā rindā stādīti koki un sēta. Skats uz ēku nedaudz iesānis ar distanci, tā redzama daļēji. Apakšmalā pa labi ar roku veikts uzraksts “Dzelzceļnieku biedrības SANATORIJA Ķemeros”. T. Grīviņa foto. Reversā fotogrāfa T. Grīviņa un Dzelzceļnieku biedrības zīmogi.

Foto: Dzelzceļnieki 13. postenī

Skats uz nelielu koka ēku, tās priekšā atvērtās durvīs 3 vīrieši dzelzceļa dienesta cepurēs. Pie ēkas piestiprināta plāksne ar uzrakstu “Postenis Nr.13”. Pret ēku atstutētas slotas un lāpsta, uz sola neliela metāla kanniņa.

Puskazarme Smārdes stacijā

Skats uz divstāvu mūra ēkas gala sienu. Pie ēkas ieejas labajā pusē stāv sieviete. No ēkas pa labi, aizmugures plānā – koka palīgēka. Palīgēka redzama daļēji. Pie ēkas sienas foto kreisajā malā pieslietas koka kāpnes, aizmugures plānā tālumā redzama kāda ēka, aiz tās mežs. Celta 1926.–1927. gadā. Tipveida projekts.

Foto: Kārļa Bļodnieka celtā ģimenes māja Jūrmalā

Māja atrodas Lielupē, Meža prospektā 105. Skats uz ēku no ielas puses, priekšplānā ieejas vārtiņi, ēka redzama daļēji.

Foto: Kārļa Bļodnieka celtā ģimenes māja Jūrmalā

Māja atrodas Lielupē, Meža prospektā 105. Skats uz ēku no ielas puses pāri žogam, ēka redzama daļēji.

Foto: Liepājas galveno dzelzceļu darbnīcu shēma

Zīmējumā redzamas visas Liepājas dzelzceļa darbnīcu ēkas un sliežu ceļi pie tām. Skats nedaudz no augšas. Virs zīmējuma uzraksts “Liepājas Galvenās Dzelzceļu Darbnīcas 1. aprīlī 1926.”

Foto: Liepājas galveno dzelzceļu darbnīcu mehāniskās nodaļas ceha iekšskats

Telpā starp darba ierīcēm centrā redzami 2 vīrieši, aizmugures plānā tālumā vēl 5 vīrieši.

Foto: Ploces kūdras fabrika

Skats uz ēku grupu no attālumā, priekšplānā apstrādāts lauks, aiz tā redzami ģeometriskās formās krauti kokmateriāli. Tālāk 6 dažādas ēkas. Aizmugures plānā labajā malā redzams ceļš, no tā pa kreisi daļēji redzama gaiša ēka, tālumā atsevišķi koki un mežš. Ploces fabrikā 1940. – 1967. gadā par elektriķi strādāja V. Vītols.

Foto: Ploces veikals

Skats uz veikala ēku pretī no lejas, veikals atrodas uzkalnā, uz to ved mūra kāpnes. Ēkas centrā uzraksts “L. P. B. CENTĪBA”. Ēkas priekšā tuvāk tās labajam stūrim sieviete un bērns. Foto priekšplānā kreisajā malā 2 elektrības stabi, aizmugures plānā augstas priedes un egles.

Foto: 6 cilvēki kravas auto kravas kastē Ploces centrā

Priekšplānā uz ielas kravas auto, tā kravas kastē 6 ziemas apģērbā tērpušies cilvēki un liels gaišas krāsas maiss. Uz kravas kastes aizmugures sienas uzraksts “ЛХ 96-52”, kravas auto durvis kreisajā pusē atvērtas. Pa labi no kravas auto daļēji redzams vieglais pasažieru auto, tā priekšā elektrības stabs. No staba pa labi koka žogs, aiz tā redzama augsta taisnstūra formas celtne. No tās pa kreisi pa taku iet 2 cilvēki. Aizmugures plānā daļēji redzamas 3 ēkas, aiz tām tālumā mežs.

Foto: Kravas auto pie daudzdzīvokļu dzīvojamās ēkas Plocē

Priekšplānā redzams kravas auto, tā kravas kastē 2 ziemas apģērbā tērpušās sievietes un liels gaišas krāsas maiss. Uz kravas kastes aizmugures sienas uzraksts “ЛХ 96-52”. Pa kreisi no auto stāv vīrietis un sieviete, pa labi – 2 sievietes. Kreisajā pusē daļēji redzama ēka, kurā V. Vītola ģimenes dzīvoja no 1940. – 1967. gadam. Pa ēkas 2 stāva logiem skatās 2 cilvēki. pa kreisi no ēkas tālumā redzami 2 elektrības stabi nu koki.

Foto: 2 vīrieši mehāniskajā darbnīcā vagonrūpnīcas teritorijā

Pie 2 darba galdiem strādā 2 vīrieši, telpa redzama daļēji. No inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: 3 vīrieši uz kāda lokomotīvju depo griezuļa

Skats pretī uz 3 vīriešiem ziemas apģērbā. Aizmugures plānā pa kreisi no griezuļa daļēji redzama lokomotīvju depo ēka. Pa labi no griezuļa uz zemes redzami 3 riteņpāri, tālumā koki bez labām un elektrības stabi. Griezuli, zemi un sliežu ceļus sedz plāna sniega sega. No inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Mehāniskā darbnīca vagonrūpnīcas teritorijā

Priekšplānā starp ierīcēm un darba galdiem redzams vīrietis, kurš apskata vai labo vagona riteņpāri. Foto aizmugures plānā labajā pusē redzami 2 daļēji uzbūvēti vagoni. No inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: 17 cilvēki pie ceha vārtiem

Skats pretī uz 14 vīriešiem un 3 sievietēm privātās virsdrēbēs. Ceturtais no kreisās – Frīdrihs Grīns. No inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Frīdrihs Grīns mehāniskajā iecirknī apskata riteņpāri

Foto centrā 2 riteņpāri, pie tiem labajā pusē stāv F. Grīns. Telpa redzama daļēji, aizmugures plānā redzami 5 vīrieši. No inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Atslēdznieki pie automašīnas

Skats uz 2 vīriešiem darba telpā. Tuvākais strādā pie motobloka, tālākais pie automašīnas ar numuru 5976. auto redzams daļēji. No inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Atslēdznieks darba vietā

Skats uz stāvošu vīrieti pie darba galda. Vīrietim rokās kāda detaļa. Uz darba galda redzams 9 vienādas detaļas vai priekšmeti. No inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: 9 strādnieki mehāniskajā darbnīcā vagonrūpnīcas teritorijā

Skats uz darba telpu, telpa redzama daļēji. Priekšplānā dažādas liela izmēra detaļas. No inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Frīdrihs Grīns mehāniskajā darbnīcā vagonrūpnīcas teritorijā

Skats uz 5 vīriešiem būvējama vagona priekšā, vidū inženieris F. Grīns. Aizmugures plānā pie vagoniem redzami vēl 2 vīrieši. Priekšplānā riteņpāri. No inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Vagoni vagonrūpnīcas teritorijā

Skats uz darbnīcas telpu no augšas. Tajā daļēji redzams 21 vagons. Priekšplānā pie vagona strādā 2 vīrieši, vienam no viņiem rokās spainis. Ejās starp vagoniem kokmateriāli un stalažas. Foto augšmalā redzamas ceha metāla griestu konstrukcijas. No inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.