Latest news

Jūs atrodaties šeit

Kolekciju priekšmeti

Apakškolekcijas

Grid List
Atrasti 31 priekšmeti

Atcelt visus filtrus
Iespieddarbs: A. Verhovskoja atskaite 1902

Ziņojums par Rīgas dzelzceļa mezgla pārbūves inženiera A.Verhovskoja komandējumu. Ziņots par 4 nedēļu komandējumu, kura laikā tika apskatīti Berlīnes, Drēzdenes, Hamburgas, Vīnes dzelzceļu mezgli un kopumā visas satiksmes organizēšana pilsētās. Atskaites VI daļā priekšlikumi Rīgas dzelzceļa mezgla pārbūvei un satiksmes organizēšanai. Iespieddarba datējums: 1902. gads.

Iespieddarbs: Mape ar staciju pamatplāniem

Klāt pievienoti nomas laukumi un citi plāni, kas attiecas uz ceļiem, ielīmētas 10 lapas. Uz zaļgani pelēka mīksta kartona vāka dekoratīvā rāmī: "Sat. Min. Latvijas valsts dzelzceļi Akts Nr. _" un tālāki apzīmējumi. Pa vidu uzlīmēta lapa, uz kuras ar roku uzrakstīts mapes saturs. Mapes iekšpusē ielīmētas lapas dažādos izmēros. 1. lapa: Lāču pieturas punkta apbraucamā ceļa projekts (1930); 2. Šķībes p. p. ierīkošanas skice (1929); 3. Lāču p. p. nomas laukuma pamatplāns (1933); 4. Lāču p. p. punkta pamatplāns (30. gadi); 5. Lāču p. p. ierīkošanas skice (1929); 6. Lāču p. p. plānu (1943); 7. Dobeles stacijas civilbūvju novietošanas plāns (1929); 8. Dobeles stacijas ūdenspumpētavas novietnes plāns (30. gadi); 9. Gardenes p. p. nomas laukumu plāns (1935); 10. Gardenes p. p. izbūves projekts (1934). Vairākām lapām reversā veikti pieraksti ar roku. 1929.–1943. gads.

Iespieddarbs: Lāču pieturas punkta ceļu iedalījums

Veidlapas tipa vienpusēja lapa - ceļu iedalījuma akts nr. 98 ar zīmētu shēmu un roku rakstītiem tekstiem norādītās vietās. Iespieddarbs ar 1 shēmu un 2 tabulām/aprakstiem uz vienas lapas - I. Ceļu shēma; II. Ceļu iedalījums; III. Pārmiju normālais stāvoklis un noslēgšanas kārtība. Apakšā saskaņotāju un apstiprināju paraksti. Augšējā, kreisajā stūrī Latvijas dzelzceļu simbols - spārnots rats ar mazo valsts ģerboni virs tā. 1939. gads.

Iespieddarbs: Sliežu un pārmiju shēmas un rasējumi

14 ielocītas, tipogrāfiski iespiestas, vienpusējas lapas ar shēmām: Lapa 1(apzīmējums visām lapām labajā, augšējā stūrī): 32,24 kg/m (24) sl. tipa pārmija, vispārējs skats un griezums A-B; Lapa 2: 32,24 kg/m (24) sliežu tipa pārmijas 4 rasējumi; Lapa 3: 4 rasējumi; Lapa 4: atbalstu bulšu griezumi (14 rasējumi); Lapa 5: 5 dažādi griezumi (rasējumi); (Lapa 6 - iztrūkst); Lapa 7: 2 rasējumi ar caurlaidņu paliktnis asmeņa resgalī; Lapa 8: 5 rasējumi; Lapa 9: 9 rasējumi; Lapa 10: 32,24 kg/m (24) sl. tipa pārmija - 4 rasējumi; Lapa 11: "Kammeļa" sistēmas krustenis sliežu tipam 32,24 kg/m (24) ar abpusīgo tērauda serdi - 7 rasējumi un tabula; Lapa 12: "Kammeļa" sistēmas krustenis sliežu tipam 32,24 kg/m (24) ar abpusīgo tērauda serdi - Krusteņa liektā, sliede kreisā; Krusteņa liektā, labā sliede; Starpliktnis; Griezums A-B; Lapa 13: "Kammeļa" sistēmas krustenis sliežu tipam 32,24 kg/m (24) ar abpusīgo tērauda serdi 10 rasējumi; Lapa 14: "Kammeļa" sistēmas krustenis sliežu tipam 32,24 kg/m (24) ar abpusīgo tērauda serdi 5 rasējumi; Lapa 15: "Kammeļa" sistēmas krustenis sliežu tipam 32,24 kg/m (24) - 6 rasējumi un tabula, apakšā 3 paraksti. 20. gs. 20.–30. gadi.

Iespieddarbs: Lāči, Dobele, Gardene, Bērzupe plāni

Cietos, lillā vākos, uz kuriem ar roku uzrakstīts "ĒKU PLĀNU ALBUMS. Bm. Dobele", ar auklu cauršūtas 11 vienpusējas lapas: pirmā lapa ar mašīnrakstā veidotu satura rādītāju un pārējās lapas, kas aplīmētas ar atsevišķi izgrieztiem Lāču, Dobeles, Gardenes un Bērzupes staciju un to ēku plāniem. Plāni (kopijas) mērogā 1:200 ar mēriem un apzīmējumiem latviešu valodā. Izņemot pirmo lapu, uz visām lapām augšējā, labajā stūrī ar zīmuli lapas numurs apzīmēts (iztrūkst 10. lapa - Bērzupes stacijas ēkas plāns, bagāžas un preču šķūņa, kūts un atejas plāni). 20. gs. 20.–30. gadi.

Iespieddarbs: Neaizpildīts pasaknis

Neaizpildīts pasaknis krievu un latviešu valodā. Uz tā teksts "PSRS-SCTK /Latvijas dzelzceļa priekšnieks/ Rīgā, Gogoļa ielā 3." Datējams ar 20. gs .40. gadiem.

Iespieddarbs: Pļaviņu stacijas bufetes projekts

Pļaviņu (Štokmanhofas) stacijas bufetes ēkas projekts. Rasējumi – shēmas ar būvi uz astoņām, kopā salīmētām lapām. Mērogs 1:100. Galvenās fasādes, aizmugures fasādes rasējumi, iekštelpu plāns, šķērsgriezumu rasējums, būves pamatu plāns, jumta spāru plāns. Bufetes koka ēkai paredzētas divas ieejas un zāles I un II klases pasažieriem kopā un atsevišķi III klases pasažieriem. Izklājums salocīts, priekšā titullapa, uz kuras projekta izdevējs (rakstīts kirilicā): M.P.S. Rīgas–Orlas dzelzceļš. Projekta datējums: 1904. gads.

Foto: Ēka Uzvaras bulv.2a, Rīgā

Ēka būvēta laika posmā no 1868. līdz 1873. gadam kā Rīgas–Jelgavas dzelzceļa sabiedrības lokomotīvju un vagonu remontdarbnīcas. 19. gadsimta beigās tā iznomāta Krievijas-Baltijas vagonu fabrikai. Turpmākajos gados ēka izmantota kā Torņakalna dzelzceļa stacijas preču noliktava. Priekšplānā 4 vīriešu grupa, fonā pati ēka, vagons un zirgu pajūgs. Datējama ar 20. gs. 30.gadiem.

Foto: dzelzceļnieku kazarmas

Dzīvojamā ēka, kas būvēta dzelzceļa darbiniekiem. Koka, vienstāvu koka ēka, uz fasādes plāksnīte ar Nr. 111 A. Priekšplānā ģimene (?)- vīrietis, sieviete un divi bērni. Reversā paraksts, foto no dzelzavieša Arnolda Liepiņa foto albuma.

Foto: Dubeņu depo

Dzelzceļnieku grupa (?) pie Dubeņu depo, dzelzceļa līnijā Liepāja–Vaiņode. Depo ēka no koka. 6 vīrieši pie depo. Nodeva Longina Krilova. Datējams ar 20. gs. 20.–30. gadi.

Foto: Dzelzceļnieku biedrības sanatorija Ķemeros

Ķemeros Dzelzceļnieku biedrības sanatorija Ķemeros. 19.gs. būvēta divstāvu koka ēka, priekšplānā koki un sēta. Apakšējajā, labajā malā uzraksts "Dzelzceļnieku biedrības SANATORIJA Ķemeros" T.Grīviņa foto. Reversā fotogrāfa T.Grīviņa un Dzelzceļnieku biedrības zīmogi. Datējama ar 20. gs. 20– 30. gadiem.

Foto: 3 dzelzceļnieki 13.postenī

Neliela koka ēka uz kuras piestiprināta plāksne ar uzrakstu "Postenis Nr.13". Pie tās 3 vīrieši, visiem galvā Latvijas dzelzceļa formas cepures. Pret ēku atstutētas slotas un lāpsta. Datējams ar 20. gs. 20. gadiem.

Foto: Puskazarme Smārdes stacijā

Nosaukums: Foto: Puskazarme Smārdes stacijā. Celta 1926.-27.g. Tipveida projekts. Vieta: st.Smārde

Iespieddarbs: Aploksne- LDZ spiestuves veidlapa

Latvijas dzelzceļu spiestuves uzdevumu aploksne. Augšā, kreisajā stūrī Uzdevums Nr. 368. Uz aploksnes pieprasāmo darbu saraksts, ko pasūta pasūtītājs un izpilda spiestuves darbinieks. Uz aploksnes zaļi burti, neaizpildīta. Datēts ar 1943. gadu.

Iespieddarbs: Ielūgums uz Dzelzceļnieku dienu

Uz papīra lapas abpusēji apdrukāts, salokāms ielūgums latviešu un krievu valodā. Uz titullapas uzsaukums un nosaukums, ielūguma saņēmēja J. Budkāna (Latvijas un Baltijas dzelzceļu signalizācijas un sakaru sistēmas darbinieks?) ekslibris – zīmogs, atvērumā pasākuma datums, laiks un vieta – Arkādijas parks, Torņakalns un citas detaļas; uz ielūguma aizmugures vāka svētku programma. Atvērumā ar zīmuli ierakstīts (kirilicā): "Budkans bez ženi". Ielūguma datējums: ap 1957. gada 7. jūliju.

Iespieddarbs: Ielūgums uz Dzelzceļnieku dienu

Uz papīra lapas abpusēji apdrukāts, 2 krāsu, salokāms ielūgums latviešu un krievu valodā. Uz titullapas datums un nosaukums, atvērumā pasākuma datums, laiks un vieta – Arkādijas parks, Torņakalns un citas detaļas; uz ielūguma aizmugures vāka svētku programma. Ielūguma datējums: ap 1962. gada 5. augustu.

Iespieddarbs: Ielūgums uz Dzelzceļnieku dienu

Uz papīra lapas abpusēji apdrukāts, 2 krāsu, salokāms ielūgums latviešu un krievu valodā. Uz titullapas datums un nosaukums, atvērumā pasākuma datums, laiks un vieta – Arkādijas parks, Torņakalns un citas detaļas; uz ielūguma aizmugures vāka svētku programma. Ielūguma datējums: ap 1963. gada 4. augustu.

Foto: Dzelzceļa strādnieku grupa

Vagonu riteņpāru apskate, maiņa, remonts. Daļa sliežu ieiet remontdarbnīcā (?). Fonā vagona riteņpāri, kas atrodas uz kravas platformas remontdarbnīcā. Priekšplānā uz sliedēm, strādnieku grupa, daži sasēdušies, daži stāv pie tām. Tālumā segtais kravas vagons, rindā novietoti riteņpāri. 20. gs. 40. gadi.

Foto: Jelgavas lokomotīvju depo ēka

Jelgavas lokomotīvju depo ēka.Skats ieslīpi uz depo ēku un durvīm. 2 durvīs tvaika lokomotīves. Foto datējums: ap 1911. gadu.

Foto: Jelgavas Jauno dzelzceļnieku kluba pagalms

Skats uz kluba ēkas stūri (pašreizējo Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja Jelgavas ekspozīcijas ēku) Stacijas ielā 3, Jelgavā, uz kura adrese un izkārtne, aizmugures plānā redzama ķieģeļu ēka (Jelgavas nodaļas darba ēka). Zemi klāj sniegs. Reversā cipari 1 154. Foto datējums: 20. gs. 80.–90. gadi.

Foto: Jelgavas Jauno dzelzceļnieku kluba ēka

Skats uz kluba ēkas stūri (pašreizējo Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja Jelgavas ekspozīcijas ēku) Stacijas ielā 3, Jelgavā, uz kura redzama daļas adreses plāksnes un Jāzepu Vētru - dzelzceļa darbinieku, aizmugures plānā redzama ķieģeļu ēka (Jelgavas nodaļas darba ēka). Zemi klāj sniegs. Reversā cipari 1 154. Foto datējums: 20. gs. 80.–90. gadi.

Foto: Modeļa makets Dzelzceļa muzejā Jelgavā

Skats ieslīpi no augšas uz maketu. Kreisajā sānā redzami divi daudzstāvu māju maketi. Attēls ļoti gaišs. Foto datējums: 20. gs. 80.–90. gadi.

Foto: Ventspils Vilcienu kustības centra pults

Skats ieslīpi uz vadības pulti, priekšplānā fokusā redzama horizontālā pults virsma, aizmugures plānā vertikālais panelis. Reversā rakstīts teksts ar zīmuli. Foto datējums: 20. gs. 80.–90. gadi.

Foto: Ventspils Vilcienu kustības centra postenis

Skats ieslīpi no apakšas uz ēku ar speciālu stiklotu izvirzījumu fasādē ēkas stūrī - posteni vilcienu kustības vadības centram. Ēka no gaišiem ķieģeļiem. Reversā rakstīts teksts ar zīmuli. Foto datējums: 20. gs. 80.–90. gadi.

Foto: Dzelzceļa makets muzejā Jelgavā

Dzelzceļa makets Jelgavas dzelzceļa nodaļas Kaujas un darba slavas sabiedriskajā muzejā. Redzami ūdenstorņa un ēku maketi ainavā un dēļu barjera. Reversā rakstīts teksts ar zilu pildspalvu. Foto datējums: 20. gs. 80.–90. gadi.

Foto: Dzelzceļnieku kultūras nams Jelgavā

Skats ieslīpi uz Staļinisma arhitektūras stila ēku ar kolonnām galvenajā fasādē tagadējā Pasta ielā 47 un vairāku simtu cilvēku pūli pie tās. Uz ēkas uzraksti krievu valodā "MIR MAI TRUD". Cilvēkiem rokās baloni. Tālumā redzams sakaru tornis un Jelgavas dzīvojamās ēkas. Foto datējums: 20. gs. 80. gadi.

Foto: Dzelzceļnieku kultūras nams Jelgavā

Skats ieslīpi uz Staļinisma arhitektūras stila ēkas ieejas durvīm starp kolonnām tagadējā Pasta ielā 47 un aptuveni 20 cilvēku rindu tajās. Virs durvīm uzraksts "Vēlēšanu iecirknis 11" latviešu un krievu valodā. Foto datējums: 20. gs. 80. gadi.

Foto: Dzelzceļnieku kultūras nama zāle Jelgavā

Skats ieslīpi no sāniem uz aktu zāli, kur uz skatuves cilvēki, vairāki militāros formastērpos un cilvēkiem sēžam parterā, ēkā tagadējā Pasta ielā 47. Virs skatuves daļēji redzams uzraksts krievu valodā, divi no tiem vēsta: "PSRS 60. gadadienas trieciena darba nedēļa / Silti sveicieni 57. ODVP sanāksmes dalībniekiem", uz skatuves vēl vairāki plakāti, karte; logi aizklāti ar tumšiem aizkariem. Foto datējums: ap 1981. gadu.

Foto: Dzelzceļnieku kultūras nama zāle Jelgavā

Skats no aizmugures uz aktu zāli, kur uz skatuves orķestris, vairāki cilvēki militāros formastērpos un cilvēkiem sēžam parterā, ēkā tagadējā Pasta ielā 47. Virs skatuves redzams uzraksts krievu valodā, divi no tiem vēsta: "PSRS 60. gadadienas trieciena darba nedēļa / Silti sveicieni 57. ODVP sanāksmes dalībniekiem", uz skatuves vēl vairāki plakāti, karte; logi kreisajā pusē aizklāti ar tumšiem aizkariem, labajā pusē pie sienas iedegtas lampas. Reversā rakstīts teksts ar zīmuli. Foto datējums: ap 1981. gadu.

Foto: Dzelzceļnieku kultūras nama zāle Jelgavā

Skats ieslīpi uz aktu zāles skatuvi, kur uz skatuves orķestris, vairāki no cilvēkiem militāros formastērpos un cilvēkiem sēžam parterā, ēkā tagadējā Pasta ielā 47. Virs skatuves daļēji redzams uzraksts krievu valodā, divi no tiem vēsta: "PSRS 60. gadadienas trieciena darba nedēļa / Silti sveicieni 57. ODVP sanāksmes dalībniekiem", uz skatuves vēl vairāki plakāti, karte; pie skatuves priekšā stāv jaunas meitenes. Foto datējums: ap 1981. gadu.