Latest news

Jūs atrodaties šeit

Kolekciju priekšmeti

Apakškolekcijas

Grid List
Atrasti 38 priekšmeti

Atcelt visus filtrus
Iespieddarbs: A. Verhovskoja atskaite 1902

Iespieddarbs: A. Verhovskoja atskaite 1902. Ziņojums par Rīgas dzelzceļa mezgla pārbūves inženiera A.Verhovskoja komandējumu. Ziņots par 4 nedēļu komandējumu, kura laikā tika apskatīti Berlīnes, Drēzdenes, Hamburgas, Vīnes dzelzceļu mezgli un kopumā visas satiksmes organizēšana pilsētās. Atskaites VI daļā priekšlikumi Rīgas dzelzceļa mezgla pārbūvei un satiksmes organizēšanai. Iespieddarba datējums: 1902. gads.

Iespieddarbs: Neaizpildīts pasaknis

Iespieddarbs: Neaizpildīts pasaknis Neaizpildīts pasaknis krievu un latviešu valodā. Uz tā teksts "PSRS -SCTK /Latvijas dzelzceļa priekšnieks/ Rīgā, Gogoļa ielā 3." Datējams ar 20.gs.40.gadiem.

Iespieddarbs: Pļaviņu stacijas bufetes projekts

Iespieddarbs: Pļaviņu stacijas bufetes projekts Pļaviņu (Štokmanhofas) stacijas bufetes ēkas projekts. Rasējumi – shēmas ar būvi uz astoņām, kopā salīmētām lapām. Mērogs 1:100. Galvenās fasādes, aizmugures fasādes rasējumi, iekštelpu plāns, šķērsgriezumu rasējums, būves pamatu plāns, jumta spāru plāns. Bufetes koka ēkai paredzētas divas ieejas un zāles I un II klases pasažieriem kopā un atsevišķi III klases pasažieriem. Izklājums salocīts, priekšā titullapa, uz kuras projekta izdevējs (rakstīts kirilicā): M.P.S. Rīgas–Orlas dzelzceļš. Projekta datējums: 1904. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

Krievijas impērijas dzelzceļu lokomotīves vadītāja cepure. Melna ādas naģene. Melna ādas, dubultota, 1.8 cm plata siksniņa no vieniem cepures sāniem līdz otriem virs naga; siksniņas gali piestiprināti pie cepures ar metāla pogām. Uz pogām krustots āmurs un enkurs. Melns, spīdīgs fibras nags. Auduma odere. 20. gs. sākums.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

Latvijas valsts dzelzceļu Dundagas stacijas priekšnieka Jāņa Šmitera dienesta cepure. Pusstāvā forma: stāvais aploks no brūna samta, ieslīpās malas no tumši brūnas vadmalas. Cepures augstums 87 mm. Aploka augstums 45 mm. Cepures virsa 40 mm garāka un 30 mm platāka par tās aploku: paplašinājums sākas ar cepures aploka zaļo iekantējumu. Cepures aploka augšējā malā un cepures augšējā malā iešūts 2 mm plats, zaļš iekantējums. Cepures priekšpusē melni lakots fibras nags, ovālas formas ar 25 mm ieslīpumu uz leju. Naga platums vidū 60 mm. Pie aploka sānos katrā pusē viena maza pussfēriska poga ar reljefu LR mazo ģerboni. Pogas no dzeltena, nespoža metāla. Cepures ieslīpo malu starpodere piesātināta, bet aploka kartons līmēts ar masu, kas nekūst ūdenī. Cepures aploka priekšpusē iestiprināta kokarde – LR mazais ģerbonis ozollapu vainagā un virs tās dzelzceļu emblēma – spārnots ritenis no misiņa skārda. 20. gs. 30. gadi.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

PSRS dzelzceļu Sakaru dienesta darbinieka formas cepure. Dzeltena virsma ar zaļu iekantējumu visapkārt, zaļa mala un melns nags. Virs naga lakota melna zoda siksna, kas sānos piestiprināta ar pogām. Priekšpusē kokarde – spārnotais ritenis un sakrustoti āmurs ar bīdatslēgu. Cepure oderēta ar zaļgani pelēkas krāsas audumu, apmale no pelēkas krāsas auduma, kas pārklāts ar sintētisku materiālu. 57. izmērs. Cepures iekšpusē uz brūna romba rūpnīcas nosaukums krievu valodā. 1979. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

PSRS dzelzceļu stacijas dežuranta formas cepure. Sarkana virsma, melna apmale un melns noapaļots stingras formas plastikāta nags. Virsmas priekšpusē no dzeltena metāla spārnotais ritenis. Pamatnes priekšpusē lapu apvijā uz tumši zaļa ovāla sakrustots āmurs un bīdatslēga. Sānos ar divām dzeltena metāla pogām piestiprināta regulējama lakota melna saite. Cepure oderēta ar pelēkas krāsas audumu, apmale no pelēkas krāsas auduma, kas pārklāts ar sintētisku materiālu. 59. izmērs. Cepures iekšpusē uz brūna romba rūpnīcas nosaukums krievu valodā. 1983. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

PSRS dzelzceļu vidējā komandējošā sastāva formas cepure. Virsma tumši zila ar zaļu iekantējumu, melna apmale un melns noapaļots stingras formas plastikāta nags. Virs naga dzeltena pīta pīne, abos sānos piestiprināta ar dzeltena metāla pussfērisku pogu. Priekšpusē uz virsmas no dzeltena metāla spārnotais ritenis. Pamatnes priekšpusē lapu apvijā uz tumši zaļa ovāla sakrustots āmurs un bīdatslēga. Cepure oderēta ar melnas krāsas audumu, apmale no melnas krāsas auduma, kas pārklāts ar sintētisku materiālu. 20. gs. 80. gadi.

Priekšmets: Vilciena pavadones formas cepure

Valsts uzņēmuma Latvijas dzelzceļš pavadones formas laiviņcepure. Pelēks audums ar zilu iekantējumu. Priekšā piestiprināta dzelzceļa emblēma – spārnotais ritenis un trīs zvaigznes zelta krāsā. Cepure oderēta ar pelēkas krāsas audumu. 1993. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

Valsts uzņēmuma Latvijas dzelzceļš formas tērpa cepure. Pelēka virsa ar zilu iekantējumu, priekša polsterēta. Melns nags ar dzeltenu zoda saiti virs tā. Kokarde – spārnots ritenis ar 3 zvaigznēm. Cepure oderēta ar gaiši pelēkas krāsas audumu, apmale no pelēkas krāsas auduma ar sintētisku pārklājumu. 53. izmērs. Ražota Odesas cepuru rūpnīcā (Fabrika golovnih uborov). 1993. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

PSRS dzelzceļu vecākā komandējošā sastāva dienesta cepure. Melna auduma virsma ar zaļu iekantējumu, samta pamatne ar zaļu iekantējumu, melns cieta materiāla nags. Virs naga dekoratīva no zeltaina brokāta auklas pīta zoda saite, kas nostiprināta galos ar pussfēriskām pogām. Uz pogām reljefa PSRS dzelzceļa tehniskā zīme – krusteniski āmurs un bīdatslēga. Virs zoda saites, vidū kokarde – zeltains metāla pusvainags, kas nesavienojas, ar zaļu emaljētu centru, kurā atrodas krusteniski zeltains āmurs un bīdatslēga. Virs kokardes dzeltena metāla spārnotais ritenis.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

PSRS dzelzceļu vecākā komandējošā sastāva dienesta cepure. Melna auduma virsma ar zaļu iekantējumu, samta pamatne ar zaļu iekantējumu, melns cieta materiāla nags. Virs naga dekoratīvā zoda saite pīta no zeltaina brokāta diegiem, kas nostiprināta galos ar pussfēriskām pogām. Uz pogām reljefa PSRS dzelzceļa tehniskā zīme – krusteniski āmurs un bīdatslēga. Virs zoda saites, vidū kokarde – zeltaina metāla lapu apvija, ar zaļu emaljētu centru, kurā atrodas krusteniski zeltains āmurs un bīdatslēga. Virs kokardes dzeltena metāla spārnotais ritenis. Apkārt cepures augšējai malai un virsbūves malai zaļš iekantējums. Cepure oderēta ar pelēkas krāsas audumu, apmale no melnas krāsas auduma ar sintētisku pārklājumu. 53. izmērs. 1986. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

Valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš stacijas dežuranta cepure. Cepurei pelēka pamatne un sarkana virsma. Cepures augšējai malai, kā arī virsmas augšējai malai pelēks iekantējums. Melns plastmasas nags. Virs naga dekoratīva plastmasas zoda saite, kas nostiprināta galos ar zeltainām pussfēriskām pogām. Uz pogām reljefa Latvijas dzelzceļa emblēma – spārnots ritenis, virs kura trīs zvaigznes. Virs zoda saites uz pamatnes piestiprināta kokarde – zeltains spārnots ritenis ar trīs zvaigznēm. Cepure oderēta ar pelēkas krāsas audumu, apmale no pelēkas krāsas auduma ar sintētisku pārklājumu. 58. izmērs.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

Valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš stacijas darbinieka cepure. Gaiši pelēka virsma, tumši zila pamatne un melns plastmasas nags. Virs naga dekoratīva zoda lente pīta no zeltaina diega, kas nostiprināta galos ar pussfēriskām pogām. Uz pogām reljefa Latvijas dzelzceļa emblēma - spārnots ritenis, virs kura trīs zvaigznes. Virs zoda saites uz pamatnes piestiprināta kokarde – zeltains spārnots ritenis ar trīs zvaigznēm. Apkārt cepures virsbūves malai tumši zils iekantējums. Cepure oderēta ar zaļgani pelēkas krāsas audumu, apmale no melnas krāsas auduma ar sintētisku pārklājumu. 59. izmērs. 1994. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

Valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš stacijas darbinieka cepure. Gaiši pelēka virsma, tumši zila pamatne un melns plastmasas nags. Virs naga dekoratīva zoda lente pīta no zeltaina diega, kas nostiprināta galos ar pussfēriskām pogām. Uz pogām reljefa Latvijas dzelzceļa emblēma – spārnots ritenis, virs kura trīs zvaigznes. Virs zoda saites uz pamatnes piestiprināta kokarde - zeltains spārnots ritenis ar trīs zvaigznēm. Apkārt cepures virsbūves malai tumši zils iekantējums. Cepure oderēta ar pelēkas krāsas audumu, apmale no pelēkas krāsas auduma ar sintētisku pārklājumu. 58. izmērs. 1994. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

PSRS dzelzceļu ceļu meistara dienesta cepure ar zaļu pamatni, dzeltenu virsmu, kurai augšmalā zaļš iekantējums un melnu plastmasas nagu. Virs naga melna plastmasas zoda saite, kas nostiprināta galos ar pussfēriskām pogām. Uz pogām reljefa PSRS dzelzceļu tehniskā zīme. Virs zoda saites uz cepures pamatnes piestiprināta kokarde – zeltains, starains ovāls ar zaļi emaljētu lauku centrā, uz kura reljefi atainota PSRS dzelzceļu tehniskā zīme – krusteniski āmurs un bīdatslēga zeltītā krāsā. Cepure oderēta ar gaiši brūnas krāsas audumu, apmale no zaļgani pelēkas krāsas auduma ar sintētisku pārklājumu. Ražotāja zīme rombs ar uzrakstu krievu valodā piešūta pie oderes. 1980. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

PSRS dzelzceļu stacijas dežuranta formas tērpa cepure. Sarkana virsa, melna mala. Cepure oderēta ar pelēkas krāsas audumu, apmale no pelēkas krāsas auduma ar sintētisku pārklājumu. Uz dzeltena romba ražotāja firmas zīme krievu valodā. 20. gs. 50. gadi.

Iespieddarbs: Mape ar staciju pamatplāniem

Klāt pievienoti nomas laukumi un citi plāni, kas attiecas uz ceļiem, ielīmētas 10 lapas. Uz zaļgani pelēka mīksta kartona vāka dekoratīvā rāmī: "Sat. Min. Latvijas valsts dzelzceļi Akts Nr. _" un tālāki apzīmējumi. Pa vidu uzlīmēta lapa, uz kuras ar roku uzrakstīts mapes saturs. Mapes iekšpusē ielīmētas lapas dažādos izmēros. 1. lapa: Lāču pieturas punkta apbraucamā ceļa projekts (1930); 2. Šķībes p. p. ierīkošanas skice (1929); 3. Lāču p. p. nomas laukuma pamatplāns (1933); 4. Lāču p. p. punkta pamatplāns (30. gadi); 5. Lāču p. p. ierīkošanas skice (1929); 6. Lāču p. p. plānu (1943); 7. Dobeles stacijas civilbūvju novietošanas plāns (1929); 8. Dobeles stacijas ūdenspumpētavas novietnes plāns (30. gadi); 9. Gardenes p. p. nomas laukumu plāns (1935); 10. Gardenes p. p. izbūves projekts (1934). Vairākām lapām reversā veikti pieraksti ar roku. Iespieddarba datējums: 1929.-1943. gads.

Iespieddarbs: Lāču pieturas punkta ceļu iedalījums

Veidlapas tipa vienpusēja lapa - ceļu iedalījuma akts nr. 98 ar zīmētu shēmu un roku rakstītiem tekstiem norādītās vietās. Iespieddarbs ar 1 shēmu un 2 tabulām/aprakstiem uz vienas lapas - I. Ceļu shēma; II. Ceļu iedalījums; III. Pārmiju normālais stāvoklis un noslēgšanas kārtība. Apakšā saskaņotāju un apstiprināju paraksti. Augšējā, kreisajā stūrī Latvijas dzelzceļu simbols - spārnots rats ar mazo ģerboni virs tā. Iespieddarba datējums: 1939. gads.

Iespieddarbs: Sliežu un pārmiju shēmas un rasējumi

14 ielocītas, tipogrāfiski iespiestas, vienpusējas lapas ar shēmām: Lapa 1(apzīmējums visām lapām labajā, augšējā stūrī): 32,24 kg/m (24) sl. tipa pārmija, vispārējs skats un griezums A-B; Lapa 2: 32,24 kg/m (24) sliežu tipa pārmijas 4 rasējumi; Lapa 3: 4 rasējumi; Lapa 4: atbalstu bulšu griezumi (14 rasējumi); Lapa 5: 5 dažādi griezumi (rasējumi); (Lapa 6 - iztrūkst); Lapa 7: 2 rasējumi ar caurlaidņu paliktnis asmeņa resgalī; Lapa 8: 5 rasējumi; Lapa 9: 9 rasējumi; Lapa 10: 32,24 kg/m (24) sl. tipa pārmija - 4 rasējumi; Lapa 11: "Kammeļa" sistēmas krustenis sliežu tipam 32,24 kg/m (24) ar abpusīgo tērauda serdi - 7 rasējumi un tabula; Lapa 12: "Kammeļa" sistēmas krustenis sliežu tipam 32,24 kg/m (24) ar abpusīgo tērauda serdi - Krusteņa liektā, sliede kreisā; Krusteņa liektā, labā sliede; Starpliktnis; Griezums A-B; Lapa 13: "Kammeļa" sistēmas krustenis sliežu tipam 32,24 kg/m (24) ar abpusīgo tērauda serdi 10 rasējumi; Lapa 14: "Kammeļa" sistēmas krustenis sliežu tipam 32,24 kg/m (24) ar abpusīgo tērauda serdi 5 rasējumi; Lapa 15: "Kammeļa" sistēmas krustenis sliežu tipam 32,24 kg/m (24) - 6 rasējumi un tabula, apakšā 3 paraksti. Shēmas datējums: 20. gs. 20.-30. gadi.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

Profesionālās dzelzceļu skolas studenta cepure. Virsma tumši zila ar gaiši zilu apkantējumu, melna apmale un melns noapaļots, stingras formas plastikāta nags. Virs naga melna siksna, abos sānos piestiprināta ar dzeltena metāla pogu, uz kuras simbols – sakrustots āmurs un stellatslēga. Priekšpusē uz virsmas divas PSRS dzelzceļnieku skolas studentu kokardes no dzeltena metāla ar zilganu krāsojumu - apakšdaļā priekšpusē lapu ietvarā uz gaiši zila rombveida figūras burti kirilicā PTU (no krievu valodas akronīms apzīmējumam professionaļno-tehničeskimi učiļiščami (profesionālā tehniskā skola)), apakšā sakrustots āmurs un stellatslēga, augšējā daļā uz gaiši zila apļa sakrustots āmurs un stellatslēga, sānos spārni - dekorējums. Iekšpusē iespiests cepuru ražotāja logotips un izmērs 56. Datējums: 20. gs. 70.–80. gadi.

Iespieddarbs: Lāči, Dobele, Gardene, Bērzupe plāni

Cietos, lillā vākos, uz kuriem ar roku uzrakstīts "ĒKU PLĀNU ALBUMS. Bm. Dobele", ar auklu cauršūtas 11 vienpusējas lapas: pirmā lapa ar mašīnrakstā veidotu satura rādītāju un pārējās lapas, kas aplīmētas ar atsevišķi izgrieztiem Lāču, Dobeles, Gardenes un Bērzupes staciju un to ēku plāniem. Plāni (kopijas) mērogā 1:200 ar mēriem un apzīmējumiem latviešu valodā. Izņemot pirmo lapu, uz visām lapām augšējā, labajā stūrī ar zīmuli lapas numurs apzīmēts (iztrūkst 10. lapa - Bērzupes stacijas ēkas plāns, bagāžas un preču šķūņa, kūts un atejas plāni). Iespieddarba datējums: 20. gs. 20.-30. gadi.

Iespieddarbs: Aploksne- LDZ spiestuves veidlapa

Iespieddarbs: Aploksne- LDZ spiestuves veidlapa Latvijas dzelzceļu spiestuves uzdevumu aploksne. Augšā, kreisajā stūrī Uzdevums Nr. 368. Uz aploksnes pieprasāmo darbu saraksts, ko pasūta pasūtītājs un izpilda spiestuves darbinieks. Uz aploksnes zaļi burti, neaizpildīta. Datēts ar 1943.gadu.

Iespieddarbs: Ielūgums uz Dzelzceļnieku dienu

Iespieddarbs: Ielūgums uz Dzelzceļnieku dienu Uz papīra lapas abpusēji apdrukāts, salokāms ielūgums latviešu un krievu valodā. Uz titullapas uzsaukums un nosaukums, ielūguma saņēmēja J. Budkāna (Latvijas un Baltijas dzelzceļu signalizācijas un sakaru sistēmas darbinieks?) ekslibris – zīmogs, atvērumā pasākuma datums, laiks un vieta – Arkādijas parks, Torņakalns un citas detaļas; uz ielūguma aizmugures vāka svētku programma. Atvērumā ar zīmuli ierakstīts (kirilicā): "Budkans bez ženi". Ielūguma datējums: ap 1957. gada 7. jūliju.

Iespieddarbs: Ielūgums uz Dzelzceļnieku dienu

Iespieddarbs: Ielūgums uz Dzelzceļnieku dienu Uz papīra lapas abpusēji apdrukāts, 2 krāsu, salokāms ielūgums latviešu un krievu valodā. Uz titullapas datums un nosaukums, atvērumā pasākuma datums, laiks un vieta – Arkādijas parks, Torņakalns un citas detaļas; uz ielūguma aizmugures vāka svētku programma. Ielūguma datējums: ap 1962. gada 5. augustu.

Iespieddarbs: Ielūgums uz Dzelzceļnieku dienu

Iespieddarbs: Ielūgums uz Dzelzceļnieku dienu Uz papīra lapas abpusēji apdrukāts, 2 krāsu, salokāms ielūgums latviešu un krievu valodā. Uz titullapas datums un nosaukums, atvērumā pasākuma datums, laiks un vieta – Arkādijas parks, Torņakalns un citas detaļas; uz ielūguma aizmugures vāka svētku programma. Ielūguma datējums: ap 1963. gada 4. augustu.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

PSRS Baltijas dzelzceļa Čiekurkalna ceļu distances priekšnieka N.Sļadza cepure. Pelēka auduma virsma ar zaļu iekantējumu, melna pamatne. Melns nags, virs tā savelkama lakota zoda siksniņa, piestiprināta sānos ar divām pelēka metāla pogām. Uz tām dzelzceļa tehniskā zīme. Uz pamatnes priekšā no pelēka metāla pusvainags ar dzelzceļa tehnisko zīmi centrā. Uz cepures virsmas priekšā PSRS dzelzceļu simbols – spārnotais ritenis no pelēka metāla. Cepure oderēta ar pelēkas krāsas audumu, apmale no pelēkas krāsas auduma ar sintētisku pārklājumu. 1963. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

PSRS dzelzceļu komandējošā sastāva dienesta cepure. Melna cepures virsma ar zaļu iekantējumu. Melna samta mala. Starp cepures samta malu un augšējo virsbūvi – zaļš iekantējums. Cepurei melns plastmasas nags, virs naga melna dekoratīva zoda saite, kas galos nostiprināta ar pussfēriskām pelēkām podziņām, uz kurām dzelzceļa tehniskā zīme. Virs zoda saites atrodas kokarde – āmurs un bīdatslēga, virs kuriem rubīnsarkana emaljēta piecstaru zvaigzne ar sirpi un āmuru. Cepures iekšpuse oderēta. Augšpusē iestrādāta metāla stieple, apakšpusē – dermatīnā lente un kartona starplika. 1943.–1955. gads.

Priekšmets: Dzelzceļa formas tērpa cepure

PSRS dzelzceļu vecākā komandējošā sastāva formas tērpa cepure no melna auduma ar zaļu iekantējumu. Priekšā melns ādas nags. Virs tā pīta zelta krāsas diega dubulta aukla, sānos stiprinās ar pogām uz kurām dzelzceļa tehniskā zīme. Uz pamatnes priekšā kokarde – lapu pusvainaga centrā 25 mm plata un 30 mm augsta tumši zaļa elipse, kuras centrā sakrustoti āmurs un bīdatslēga, apakšējā vainaga mala apņemta ar lenti metālā – iespraužams un aizlokāms stiprinājums. Virs tā spārnots ritenis ar izteikti spiciem spārnu galiem – iespraužams un aizlokams stiprinājums. Cepure oderēta ar melnas krāsas audumu, apmale no zaļgani pelēkas krāsas auduma ar sintētisku pārklājumu. 1973.–1985. gads.

Iespieddarbs: Reģistrācijas žurnāls

Dzelzceļa Virsvaldes Galvenās direkcijas centrālās statistikas izdevums. Pirmajā tabulas ailē =stacijas nosaukums. Žurnāls neaizpildīts, drukāts Valsts dzelzceļu tipogrāfijā 1938.gadā. Žurnāls uz 15 lapām.