Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļiem pretī. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa, sastāvs redzams daļēji. Lokomotīves priekšā stāv uzvalkā un putekļu mētelī tērpies vīrietis. Foto kreisajā malā uz sliežu ceļa redzami 2 vīrieši, kuri novērtē situāciju. Melnbalts foto.
Jūs atrodaties šeit
Kolekciju priekšmeti
Apakškolekcijas
- (-) Remove Katastrofas filter Katastrofas (106)
- (-) Remove Ģīmetnes filter Ģīmetnes (79)
- Stacijas (2249) Apply Stacijas filter
- Tilti, viadukti, caurtekas, sliežu ceļi (1893) Apply Tilti, viadukti, caurtekas, sliežu ceļi filter
- Ēkas, depo, rūpnīcas, darbnīcas (689) Apply Ēkas, depo, rūpnīcas, darbnīcas filter
- Vagoni (574) Apply Vagoni filter
- Grupu fotogrāfijas (307) Apply Grupu fotogrāfijas filter
- Lokomotīves, motorvagoni, sliežu auto (249) Apply Lokomotīves, motorvagoni, sliežu auto filter
- Citas fotogrāfijas (69) Apply Citas fotogrāfijas filter
- Drezīnas, sniegtīri, cisternas (18) Apply Drezīnas, sniegtīri, cisternas filter
- Fotopastkartes (18) Apply Fotopastkartes filter
- Vilcienu sastāvi (14) Apply Vilcienu sastāvi filter
- Stacijas (4) Apply Stacijas filter
- Lokomotīves, motorvagoni, sliežu auto (1) Apply Lokomotīves, motorvagoni, sliežu auto filter
Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļiem no sāna, uz tiem vilciena sastāvs. Tvaika lokomotīve un tai sekojošais vagons nogājuši no sliedēm, pārējais sastāvs palicis uz tām. Priekšplānā aptuveni 50 cilvēku liela grupa, 6 no cilvēkiem sēž zālē. Foto centrā pa kreisi no sliedēm neliela koka ēka. Melnbalts foto.
Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļu no sāna. Priekšplānā apgāztā tvaika lokomotīve. Tās priekšā vīrietis, vēl 2 vīrieši lokomotīves priekšā kreisajā malā. Melnbalts foto.
Līnijā Rīga – Valka. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa. Skats uz apgāzušos tvaika lokomotīvi otrpus sliežu ceļa, priekšplānā redzams tās tenderis, no tā krīt ārā malkas pagales. Lokomotīves priekšā koka sēta. Foto kreisajā malā lokomotīves priekšā 4 vīrieši un 1 zēns, 1 no vīriešiem dzelzceļa dienesta tērpā.
Līnijā Rīga – Valka. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa. Skats paralēli sliežu ceļiem, no tiem pa kreisi daļēji redzama apgāztā tvaika lokomotīve un vagons. Uz sliedēm un pa labi no tiem aptuveni 50 cilvēku liela grupa. Labajā malā redzams nelielas koka ēkas jumta fragments. Melnbalts foto.
Foto: Dzelzceļnieki Inčukalnā Inčukalna stacija dzelzceļa līnijā Rīga-Valka. Skats uz staciju no sāna, pie stacijas plāksne "Dežurants". Priekšplānā 3 vīrieši. 2 ģērbušies Latvijas dzelzceļu formās, 1 civilajā apģērbā. Datējams ar 20.gs. 30.-40.gadiem.
Foto: Stacijas priekšnieks Stacijas priekšnieks (?) savā darba kabinetā, mugurā viņam civilais apģērbs. Persona nezināma, Darba process pie sava rakstāmgalda, rokā rakstāmpiederums (aizpilda dokumentus). Fonā, pie sienas pielikts vilcienu kustības saraksts dzelzceļa līnijām Rīga- Tukums, Latvijas kartes, notikumu kalendārs(?) datēts ar 1923.gadu. Nodeva Longina Krilova. Datējams ar 20.gs. 20.gadiem.
Foto: P.Citrona ģīmetne Dzelzceļnieka Pētera Citrona portrets, mugurā dzelzceļnieku formas tērps no Krievijas impērijas laika. Darba gaitas dzelzceļā uzsācis Krievijas impērijas laikā, vēlāk darbu turpinājis Latvijas dzelzceļos. Ieņēmis vairākus amatus, proti, bijis gan revizors, gan Preču un Krasta stacijas priekšnieks. Trīs zvaigžņu ordeņa kavalieris. Fotogrāfs F.Vinale, Valka (?). Foto datēts ar 1911.gadu.
Foto: P.Citrona ģīmetne Dzelzceļnieka Pētera Citrona portrets, mugurā dzelzceļnieku formas tērps no Krievijas impērijas laika. Darba gaitas dzelzceļā uzsācis Krievijas impērijas laikā, vēlāk darbu turpinājis Latvijas dzelzceļos. Ieņēmis vairākus amatus, proti, bijis gan revizors, gan Preču un Krasta stacijas priekšnieks. Trīs zvaigžņu ordeņa kavalieris. Fotogrāfs D. Anarike, WALK. Foto datēts ar 1908.gadu
Foto: P.Citrona ģīmetne Dzelzceļnieka, Pētera Citrona portrets, mugurā dzelzceļnieku formas tērps no starpkaru perioda, pie krūtīm piesprausti ordeņi. Darba gaitas dzelzceļā uzsācis Krievijas impērijas laikā, vēlāk darbu turpinājis Latvijas dzelzceļos. Ieņēmis vairākus amatus, proti, bijis gan revizors, gan Preču un Krasta stacijas priekšnieks. Trīs zvaigžņu ordeņa kava lieris. Apakšējajā, kreisajā malā iespiests: Roktors Rīga. Foto datēts ar 1938.gada 1.oktobri.
Foto: P.Citrona ģīmetne Dzelzceļnieka, Pētera Citrona portrets, mugurā civilais apģērbs. Darba gaitas dzelzceļā uzsācis Krievijas impērijas laikā, vēlāk darbu turpinājis Latvijas dzelzceļos. Ieņēmis vairākus amatus, proti, bijis gan revizors, gan Preču un Krasta stacijas priekšnieks. Trīs zvaigžņu ordeņa kavalieris. Fotogrāfs A.Swirbulis, Rīgā. Reversā iespiests- CARD MADE. Foto datējams ar 20.gs.30.gadiem Izmēr: 8,5X 5,7 cm
Avārija Krasta stacijā, datēta ar 3. februāri, 1927.gadu. Avārija notikusi pulksten. 4:35. Kļūmes rezultātā viens otrā ietriecās divi preču vilcieni. Pilnībā sadragāti 4 segtie preču vagoni. Divi segtie vagoni saskrējušies. No trieciena koka virsbūve pilnībā deformēta. No vagoniem gan labajā, gan kreisajā pusē stāv cilvēku grupa. Augšējā malā uzraksts ar tinti Krasta stacija 3/II 27 4.35 rītā. Datējams ar 1927.gada 3.februāri
Foto: Avārija Krasta stacijā Avārija Krasta stacijā, datēta ar 3 februāri 1927.gadu. Avārija notikusi pulksten. 4:35. Kļūmes rezultātā viens otrā ietriecās divi, preču vilcieni. Pilnībā sadragāti 4 segtie preču vagoni. Divi segtie vagoni saskrējušies. No trieciena koka virsbūve pilnībā deformēta, priekšā deformētajiem vagoniem tvaika lokomotīve. Augšējā malā uzraksts ar tinti Krasta stacija 3/II 27 4.35 rītā. Datējams ar 1927.gada 3.februāri.
Foto: Avārija Stoķos. Skats ieslīpi no nogāzes uz sadragātu segto kravas vagonu uz sliedēm, 40. kilometrā uz līnijas Rīga-Valka. Ap avāriju aptuveni 12 cilvēki, daļa no tiem darbojas ap vagonu, apkārt uz nogāzes dažādas atlūzas un priekšmeti. Attēlā pa kreisi aiz vagona redzama uz sliedēm daļa no tvaika lokomotīves. Uz fotogrāfijas augšmalā ar tinti rakstīts - Katastrofa 29. VI. 27. 40 klm. Stoki Inčukalns (?). Foto datējums – 1927. gads.
Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Bojātas abas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm, no trieciena norauta mašīnista kabīne. Priekšā esošie karavas vagoni sadauzīti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, priekšplānā vīrietis darbībā. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 8/ VIII 26.g. Datējams ar 1926.gada 8.augustu.
Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā, foto fiksējums īsi pēc avārijas. Bojātas abas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm, no trieciena norauta mašīnista kabīne. Priekšā lokomotīvei esošie karavas vagoni sadauzīti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, priekšplānā 2 vīrieši darbībā, cenšoties likvidēt avārijas sekas. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 8/ VIII 26.g., 17.48 (avārijas laiks ?) Fonā vides ainava. Datējams ar 1926.gada 8.augustu
Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Bojātas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm un no trieciena norauta mašīnista kabīne. Trieciena rezultātā vagoni un lokomotīves bojāti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, pētot nodarījuma sekas, priekšplānā veca sieviete ar baltu lakatu. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.
Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Tvaika lokomotīve pēc avārijas. Stipri bojāta, proti, trieciena rezultātā norauta mašīnista kabīne, stāv uz sliedēm. Fonā ēka un lokomotīves tenderis (?) Pie cietušās lokomotīves vīrietis. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.
Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Uz sliedēm bojāta tvaika lokomotīve un kravas vagoni. Tālumā ēka, priekšplānā 2 vīrieši. Foto tumšs, sliktas kvalitātes. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.
Vilcienu katastrofa pie Priekules 1913. Līnijā Liepāja-Vaiņode pie Priekules pilsētas, skats ieslīpi uz preču un pasažieru vilcienu avāriju - lokomotīvi, kas ietriekusies kravas vagonos un septiņiem vīriešiem, stāvot pie avarējušās tvaika lokomotīves sāniem un vienu vīrieti, stāvot mašīnista kabīnē. Vīrieši dzelzceļu formas tērpos. Attēlā redzama vilcienu avārija, kad pasažieru vilciens ietriecās no preču vilciena atvienotos vagonos un kas aprakstīta 1913. gada 14. septembra 211. numurā laikrakstā "Liepājas Atbalss". Labajā, apakšējā stūrī uz fotogrāfijas iespiests fotogrāfa vārds: "M. Buck". Reversā lillā krāsā zīmogs - uzraksts kirilicā: "Fot. "REMBRANDT" Libava, Vokzaļnaja 6" un pieraksti ar zīmuli. Foto datējums: 1913. gads.
Vilcienu avārija pie Zilupes stacijas 1922. Līnijā Ventspils-Zilupe pie Zilupes stacijas, skats ieslīpi uz priekšplānā esošu tvaika lokomotīves Dk-155 priekšējo daļu, kas sagāz usies slīpi un noslīdējusi no sliežu ceļa. Labais sāns zemē. Aizmugures plānā redzams pasažieru vagons un tā divi logi, uz vagona sāniem uzraksts "M. B. P. 786 III (nesalasāms sīkāks uzraksts apakšā)." Reversā rokrakstā rakstīts teksts latviešu valodā ar melnu tinti par negadījumu. Reversā ar lillā tinti aizkrāsots apakšējā daļā neliels uzraksts. Foto dekoratīvi viļņainās malas. Foto un avārijas datējums: 1922. gada 16. septembris.
Foto: Arturs Heisters jaunībā Skats no priekšas uz A. Heisteru pilnā augumā, civilajā apģērbā - gaišā mētelī, buktētās biksēs un galvā gaiša cepure - hūte, rokās gaiši cimdi. Fons monohroms. Fotogrāfijai labajā, apakšējā stūrī fotogrāfa logo - iespiedums. Reversā ar zilu pildspalvu uzrakstīts: "Arturs Heisters". Foto datējums: 20. gs. 30. gadi.
Foto: Arturs Heistera portrets 66 gadu vecumā Arturs Heistera portrets 66 gadu vecumā. Skats no priekšas uz lokomotīvju vadītāju Arturu Heisteru pensijas vecumā, tumšā uzvalkā, gaišā, strīpainā kreklā ar tumšu, punktotu kaklasaiti. Reversā pieraksts ar zīmuli un zīmogs krievu valodā ar foto datējumu: 1977. gada 30. decembris.
Skats uz 8 vīriešiem, kas, pagriezuši muguru kamerai, apskata no sliedēm nogājušu vagonu. Priekšplānā sliedes, kreisajā stūrī daļēji redzams uzvalkā tērpies vīrietis. Aizmugures plānā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.
Skats uz 7 vīriešiem, kas stāv uz vilciena avārijas rezultātā sabojātām sliedēm, 4 vīrieši darba apģērbā strādā ar lāpstām, 3 uzvalkos tērpti vīrieši stāv. Pa kreisi daļēji redzama no sliedēm nogājusi un uz sāniem apgāzusies tvaika lokomotīve. Aizmugures plānā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis, F. Grīns foto priekšplānā ar cepuri galvā.
Skats uz sliežu ceļu pretī, no tā pa kreisi redzama apgāzusies tvaika lokomotīve. Aizmugures plānā centrā redzams sabojāts sliežu ceļa posms, aiz tā sadragāts vilciena vagons vai vagoni, to priekšā uz sliedēm stāv cilvēks. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.
Skats uz sadragāta vilciena daļām un sabojātu sliežu posmu. Priekšplānā stāv uzvalkā tērpies vīrietis, tālāk vismaz 3 vīrieši aplūko bojātu vagonu. Foto labajā pusē tālumā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.
Skats uz sliežu ceļu, uz tā stāv 1 uzvalkā tērpies vīrietis, tālāk redzami vismaz 5 vīrieši, kas apskata avārijas vietu. Pa kreisi no sliedēm avārijā cietis kravas vagons. No tā pa kreisi redzams uzvalkā tērpies vīrietis. Aizmugures plānā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.
Foto priekšplānā 4 vīrieši starp sliežu ceļiem, 3 no viņiem galvā dzelzceļa dienesta cepures. Uz sliedēm aiz vīriešiem daļēji redzams kravas vagons. Tā priekšā pa kreisi no sliedēm vīrietis gaišā kreklā un biksēs līdz ceļiem, tālāk redzams vīrietis tumšā apģērbā. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.
Skats uz 2 bojātiem uz sliedēm esošiem kravas vagoniem pāri sliežu ceļam. Foto labajā malā tālumā otrpus sliedēm redzama liela cilvēku grupa privātā apģērbā, no viņiem pa labi uz sliedēm redzams vagona stūris. Aizmugures plānā blīvs priežu mežs. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.