Latest news

Jūs atrodaties šeit

Kolekciju priekšmeti

Apakškolekcijas

Grid List
Atrasti 792 priekšmeti

Atcelt visus filtrus
Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļiem pretī. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa, sastāvs redzams daļēji. Lokomotīves priekšā stāv uzvalkā un putekļu mētelī tērpies vīrietis. Foto kreisajā malā uz sliežu ceļa redzami 2 vīrieši, kuri novērtē situāciju. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļiem no sāna, uz tiem vilciena sastāvs. Tvaika lokomotīve un tai sekojošais vagons nogājuši no sliedēm, pārējais sastāvs palicis uz tām. Priekšplānā aptuveni 50 cilvēku liela grupa, 6 no cilvēkiem sēž zālē. Foto centrā pa kreisi no sliedēm neliela koka ēka. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļu no sāna. Priekšplānā apgāztā tvaika lokomotīve. Tās priekšā vīrietis, vēl 2 vīrieši lokomotīves priekšā kreisajā malā. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa. Skats uz apgāzušos tvaika lokomotīvi otrpus sliežu ceļa, priekšplānā redzams tās tenderis, no tā krīt ārā malkas pagales. Lokomotīves priekšā koka sēta. Foto kreisajā malā lokomotīves priekšā 4 vīrieši un 1 zēns, 1 no vīriešiem dzelzceļa dienesta tērpā.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa. Skats paralēli sliežu ceļiem, no tiem pa kreisi daļēji redzama apgāztā tvaika lokomotīve un vagons. Uz sliedēm un pa labi no tiem aptuveni 50 cilvēku liela grupa. Labajā malā redzams nelielas koka ēkas jumta fragments. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa Mellužos

Skats ieslīpi uz Bk sērijas tvaika lokomotīves priekšgalu kreisajā pusē un 3. klases pasažieru vagona galu labajā pusē sliedēm, abi noskrējuši no sliedēm, apkārt cilvēki. Apakšējā daļā uzraksts un datējums "31. g. 8 VIII." Kreisajā pusē redzams mežs un jaunbūve. Reversā arī dāvinātāja kolekcijas zīmogs. Datējums: 1931. gads.

Foto: Lokomotīves Ml-625 avārija

Skats ieslīpi uz tvaika lokomotīvi Ml-625 perpendikulāri sliežu ceļam ar priekšgalu kreisajā pusē esošajā grāvī un aptuveni 18 cilvēkiem, kas darbojas ap lokomotīvi. Uz sliedēm tālumā redzams sastāvs ar kravas vagona galu. Uz lokomotīves sānos Latvijas ģerbonis. Reversā ar melnu pildspalvu rakstīts teksts ar kļūdainu (?) avārijas vietu. Iespējamā avārijas vieta Aizputes-Saldus. Reversā arī dāvinātāja kolekcijas zīmogs. Datējums: 20. gs. 20.-30. gadi.

Foto: Šaursliežu Meitene–Bauska līnijas ceļš Elejā

Skats ieslīpi uz Meitu krogu (2. ēka no kreisās) ziemā, kurā izvietots šaursliežu lokomotīvju depo un tai priekšā esošo šaursliežu ceļu. Gar ceļu vēl 3 ēkas. Uz attēla uzraksts apakšmalā "Skats no Meitenes". Priekšplānā krūmi un taka. Fotopapīrs Agfa, reversā ar melnu tinti rakstīta, adresēta "Freibergs jkdze(-i)" vēstule. Datējums: 20. gs. 20.-30. gadi

Foto: Daugavpils stacijas apkārtne

Panorāmas skats no augšas, priekšplānā redzamas depo ēkas ar augstu skursteni. Aiz depo redzami sliežu ceļi, uz tiem vagoni. Foto labajā pusē ceļš ar tiltu virs sliedēm. Otrpus sliedēm un ceļam pilsētas apbūve. Foto augšmalā labajā stūrī ar roku veikts uzraksts "Daugavpils.". Pastkarte nosūtīta 1932. gadā.

Foto: 2 vīrieši un sieviete uz sliedēm Kalvenē

Skats uz sliežu ceļiem pretī, pie pārmijas sēž sieviete, viņai uz muguras stāv 2 vīrieši, visi privātā apģērbā. No viņiem pa kreisi pārmijas atsvars ar lākteni. Tālumā pa kreisi mūra dzīvojamā ēka. Pie pārmijas redzams brūngans plankums.

Foto: Zālītes stacijas palīgēka

Skats uz mūra ēku pāri sliežu ceļiem, priekšplānā sliedes, aiz tām smalku koka dēļu sēta. Pie ēkas tās centrā pieslietas kāpnes. Pa labi no ēkas aizmugures plānā redzama koka palīgēka. Foto miglains. No kolekcijas par dzelzceļa līniju Ventspils–Jelgava–Zilupe.

Foto: Daudzevas stacijas dzīvojamā ēka ziemā

Skats uz koka ēku no attāluma. Pa kreisi no ēkas koka dēļu sēta un egle, aiz tām aizmugures plānā daļēji redzamas 2 ēkas. No kolekcijas par dzelzceļa līniju Ventspils–Jelgava–Zilupe.

Foto: Dzelzceļa darbinieki pie koka ēkas

Skats uz koka ēku pretī, tā redzama daļēji, ēkas durvis atvērtas. No tām pa kreisi stāv 2 vīrieši dzelzceļa dienesta tērpā un sieviete privātā apģērbā, viņai aplikts gaišs priekšauts. Vīrietis pa labi tur kādu instrumentu garā kātā, viņam pie kājām metāla spainis. No cilvēkiem pa kreisi stabs. No ēkas pa kreisi aizmugures plānā uz ceļa redzams vēl viens vīrietis. Apkārt ēkai puķu dobe, to no celiņa nodala zema sētiņa. Vieta nezināma. No kolekcijas par dzelzceļa līniju Ventspils–Jelgava–Zilupe.

Foto: Vīrietis uz 3. ceļu iecirkņa kantora Cēsīs kāpnēm

Skats uz ēkas ieeju iesānis, ēka redzama daļēji. Virs durvīm iestādes nosaukuma plāksne: “Dzelzceļu III IECIRKŅA KANTORIS.” Reversā vēstule datēta ar 6.IX 31.g.

Foto: Rīgas autoostas apkārtne

Skats uz koka ēku nedaudz no augšas. Abas ēkas durvis atvērtas, pie tās koka soli, uz viena no tiem sēž vīrietis. Vēl viens vīrietis nāk ārā pa atvērtajām durvīm, 2 vīrieši redzami koka ēkas aizmugurē. Ēkās priekšā foto labajā malā puķu dobe. Pretī ēkai apstājies autobuss. Vēl 2 autobusi redzami foto labajā pusē aizmugures plānā. Aiz koka ēkas redzama iela un laukums, pa tiem pārvietojas cilvēki. gar ielas malu elektrisko apgaismojuma laternu stabi. Aizmugures plānā daudzstāvu mūra ēkas, to priekšā zirgu pajūgi. Uz ēku sienām izkārtnes un reklāmu uzraksti. Foto dekoratīvs apmalojums.

Foto: Ēka Rīgā Uzvaras bulvārī 2a

Ēka redzama daļēji. Priekšplānā 4 uzvalkos tērpušies vīrieši, ēka redzama aizmugures plānā. Tās priekšā vagons un zirgu pajūgs, pie tā vēl viens vīrietis. Ēka būvēta laika posmā no 1868. līdz 1873. gadam kā Rīgas–Jelgavas dzelzceļa sabiedrības lokomotīvju un vagonu remontdarbnīcas. 19. gadsimta beigās tā iznomāta Krievijas–Baltijas vagonu fabrikai. Turpmākajos gados ēka izmantota kā Torņakalna dzelzceļa stacijas preču noliktava..

Foto: Dzelzceļnieku kazarmas

Skats uz koka vienstāva dzīvojamā ēka, kas būvēta dzelzceļa darbiniekiem, uz fasādes plāksnīte ar Nr. 111 A. Mājas priekšā stāv vīrietis, sieviete un divi bērni, viņiem pie kājām suns. Sieviete jaunāko bērnu tur uz rokām. Ēkas priekšā stabs, uz tās cipari: 22. Foto labajā malā gulšņu kaudze. Reversā paraksts. Foto no dzelzavieša Arnolda Liepiņa fotoalbuma

Foto: Dzelzceļa darbinieki Dubeņu depo

Līnijā Liepāja–Vaiņode. Foto priekšplānā 6 vīrieši darba apģērbā koka ēkas priekšā. 2 no vīriešiem smēķē. Ēka redzama daļēji. Foto labajā malā redzams kādas koka ēkas stūris. Foto nodeva Longina Krilova.

Foto: Dzelzceļnieku biedrības sanatorija Ķemeros

19. gs. būvēta divstāvu koka ēka, priekšplānā rindā stādīti koki un sēta. Skats uz ēku nedaudz iesānis ar distanci, tā redzama daļēji. Apakšmalā pa labi ar roku veikts uzraksts “Dzelzceļnieku biedrības SANATORIJA Ķemeros”. T. Grīviņa foto. Reversā fotogrāfa T. Grīviņa un Dzelzceļnieku biedrības zīmogi.

Foto: Avārija Krasta stacijā

Avārija Krasta stacijā, datēta ar 3. februāri, 1927.gadu. Avārija notikusi pulksten. 4:35. Kļūmes rezultātā viens otrā ietriecās divi preču vilcieni. Pilnībā sadragāti 4 segtie preču vagoni. Divi segtie vagoni saskrējušies. No trieciena koka virsbūve pilnībā deformēta. No vagoniem gan labajā, gan kreisajā pusē stāv cilvēku grupa. Augšējā malā uzraksts ar tinti Krasta stacija 3/II 27 4.35 rītā. Datējams ar 1927.gada 3.februāri

Foto: Avārija Krasta stacijā

Foto: Avārija Krasta stacijā Avārija Krasta stacijā, datēta ar 3 februāri 1927.gadu. Avārija notikusi pulksten. 4:35. Kļūmes rezultātā viens otrā ietriecās divi, preču vilcieni. Pilnībā sadragāti 4 segtie preču vagoni. Divi segtie vagoni saskrējušies. No trieciena koka virsbūve pilnībā deformēta, priekšā deformētajiem vagoniem tvaika lokomotīve. Augšējā malā uzraksts ar tinti Krasta stacija 3/II 27 4.35 rītā. Datējams ar 1927.gada 3.februāri.

Foto: Avārija Stoķos

Foto: Avārija Stoķos. Skats ieslīpi no nogāzes uz sadragātu segto kravas vagonu uz sliedēm, 40. kilometrā uz līnijas Rīga-Valka. Ap avāriju aptuveni 12 cilvēki, daļa no tiem darbojas ap vagonu, apkārt uz nogāzes dažādas atlūzas un priekšmeti. Attēlā pa kreisi aiz vagona redzama uz sliedēm daļa no tvaika lokomotīves. Uz fotogrāfijas augšmalā ar tinti rakstīts - Katastrofa 29. VI. 27. 40 klm. Stoki Inčukalns (?). Foto datējums – 1927. gads.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Bojātas abas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm, no trieciena norauta mašīnista kabīne. Priekšā esošie karavas vagoni sadauzīti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, priekšplānā vīrietis darbībā. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 8/ VIII 26.g. Datējams ar 1926.gada 8.augustu.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā, foto fiksējums īsi pēc avārijas. Bojātas abas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm, no trieciena norauta mašīnista kabīne. Priekšā lokomotīvei esošie karavas vagoni sadauzīti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, priekšplānā 2 vīrieši darbībā, cenšoties likvidēt avārijas sekas. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 8/ VIII 26.g., 17.48 (avārijas laiks ?) Fonā vides ainava. Datējams ar 1926.gada 8.augustu

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Bojātas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm un no trieciena norauta mašīnista kabīne. Trieciena rezultātā vagoni un lokomotīves bojāti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, pētot nodarījuma sekas, priekšplānā veca sieviete ar baltu lakatu. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Tvaika lokomotīve pēc avārijas. Stipri bojāta, proti, trieciena rezultātā norauta mašīnista kabīne, stāv uz sliedēm. Fonā ēka un lokomotīves tenderis (?) Pie cietušās lokomotīves vīrietis. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Uz sliedēm bojāta tvaika lokomotīve un kravas vagoni. Tālumā ēka, priekšplānā 2 vīrieši. Foto tumšs, sliktas kvalitātes. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Dzelzceļnieki 13. postenī

Skats uz nelielu koka ēku, tās priekšā atvērtās durvīs 3 vīrieši dzelzceļa dienesta cepurēs. Pie ēkas piestiprināta plāksne ar uzrakstu “Postenis Nr.13”. Pret ēku atstutētas slotas un lāpsta, uz sola neliela metāla kanniņa.

Foto: Vilciena katastrofa pie Priekules

Vilcienu katastrofa pie Priekules 1913. Līnijā Liepāja-Vaiņode pie Priekules pilsētas, skats ieslīpi uz preču un pasažieru vilcienu avāriju - lokomotīvi, kas ietriekusies kravas vagonos un septiņiem vīriešiem, stāvot pie avarējušās tvaika lokomotīves sāniem un vienu vīrieti, stāvot mašīnista kabīnē. Vīrieši dzelzceļu formas tērpos. Attēlā redzama vilcienu avārija, kad pasažieru vilciens ietriecās no preču vilciena atvienotos vagonos un kas aprakstīta 1913. gada 14. septembra 211. numurā laikrakstā "Liepājas Atbalss". Labajā, apakšējā stūrī uz fotogrāfijas iespiests fotogrāfa vārds: "M. Buck". Reversā lillā krāsā zīmogs - uzraksts kirilicā: "Fot. "REMBRANDT" Libava, Vokzaļnaja 6" un pieraksti ar zīmuli. Foto datējums: 1913. gads.

Foto: Vilciena katastrofa pie Zilupes stacijas

Vilcienu avārija pie Zilupes stacijas 1922. Līnijā Ventspils-Zilupe pie Zilupes stacijas, skats ieslīpi uz priekšplānā esošu tvaika lokomotīves Dk-155 priekšējo daļu, kas sagāz usies slīpi un noslīdējusi no sliežu ceļa. Labais sāns zemē. Aizmugures plānā redzams pasažieru vagons un tā divi logi, uz vagona sāniem uzraksts "M. B. P. 786 III (nesalasāms sīkāks uzraksts apakšā)." Reversā rokrakstā rakstīts teksts latviešu valodā ar melnu tinti par negadījumu. Reversā ar lillā tinti aizkrāsots apakšējā daļā neliels uzraksts. Foto dekoratīvi viļņainās malas. Foto un avārijas datējums: 1922. gada 16. septembris.