Latest news

Jūs atrodaties šeit

Kolekciju priekšmeti

Apakškolekcijas

Grid List
Atrasti 4065 priekšmeti

Atcelt visus filtrus
Foto: Rīgas stacija svētku rotā

Uz stacijas fasādes izkārti divpadsmit karogi. Uz jumta seši karogi, trīs zvaigznes un teksts UZTICĪBA VADONIM- TAUTAS SPĒKS. Pie stacijas stāv auto un pārvietojas cilvēki. Fotopapīrs Argenta.

Foto: Rīgas stacija

Skats uz stacijas fasādi. Priekšplānā stacijas laukums ar koku labajā pusē, kas daļēji aizsedz stacijas ēku un tās priekšā notiekošo darbību. Redzamas vieglās automašīnas, zirgu pajūgi un cilvēki. Apakšmalā uzraksts Riga. stacija. Reversā vēstule igauņu valodā ar datumu 11.VII 36. Pastmarka norauta. Fotopapīrs Argenta. Foto datējums: 1936. g.

Foto: Rīgas stacija no putna lidojuma

Foto redzams Rīgas stacijas laukums, stacijas fasāde, labajā malā dzelzceļa pārvads uz Torņakalna staciju, Satiksmes ministrija. Aiz stacijas ēkas redzami sliežu ceļi uz kuriem stāv novietoti kravas vilcienu vagoni. Foto uzņemts no augšas, līdz ar to, bez stacijas teritorijas, redzama arī daļa Rīgas namu un apstādījumi. Foto priekšplānā stacijas laukumā novietotas automašīnas divās rindās. Gar stacijas ēku pārvietojas cilvēki. Kreisā malā redzama palīgēka. Reversā zīmogs Jonek St. Pellewsky, Riga.

Foto: Stacija Koknese

Līnijā Rīga–Daugavpils, skats ieslīpi uz stacijas laukumu ar aptuveni 200 cilvēku lielu pūli no piebraucamā ceļa puses. Priekšplānā redzami zirgu pajūgu rati. Labajā pusē pie staba piestiprināta izkārtne ar uzrakstu krievu valodā – “Telefon”. Reversā ar tinti uzrakstīts teksts – “Kokneses stacija 1914 g., kad izvadīju iesaucamos”. Foto datējums: 1914. gads.

Foto: Daugavpils Preču stacija

Līnijā Rīga–Daugavpils. Skats uz Daugavpils I preču staciju, lokomotīvju depo un galvenās dzelzceļa darbnīcas ēkām un sliežu ceļiem. Pie sliežu ceļiem pārmijas un pārmiju lukturi. Kreisajā malā redzams koka žogs, tālāk lokomotīvju depo un darbnīcu ēkas, pie tām uz sliežu ceļiem vairāki segtie kravas vagoni. Pie šiem sliežu ceļiem redzamas 3 nelielas palīgēkas un kokmateriālu kaudzes. Labajā malā redzams neliels ēkas fragments, pie tās uz soliņa sēž 2 cilvēki, tiem priekšā stabs. Tālāk redzams vīrietis, kurš nes saiņus. Tālāk neliela koka palīgēka. Tālumā redzama ēka, to ieskauj koki. Labajā malā redzama stabu līnija un apstādījumi. Foto augšmalā uzraksti Daugavpils. Preču stacija. Reversā vēstule (trūkst datums, pastmarka norauta, pasta zīmoga daļa bez datuma.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļiem pretī. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa, sastāvs redzams daļēji. Lokomotīves priekšā stāv uzvalkā un putekļu mētelī tērpies vīrietis. Foto kreisajā malā uz sliežu ceļa redzami 2 vīrieši, kuri novērtē situāciju. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļiem no sāna, uz tiem vilciena sastāvs. Tvaika lokomotīve un tai sekojošais vagons nogājuši no sliedēm, pārējais sastāvs palicis uz tām. Priekšplānā aptuveni 50 cilvēku liela grupa, 6 no cilvēkiem sēž zālē. Foto centrā pa kreisi no sliedēm neliela koka ēka. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļu no sāna. Priekšplānā apgāztā tvaika lokomotīve. Tās priekšā vīrietis, vēl 2 vīrieši lokomotīves priekšā kreisajā malā. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa. Skats uz apgāzušos tvaika lokomotīvi otrpus sliežu ceļa, priekšplānā redzams tās tenderis, no tā krīt ārā malkas pagales. Lokomotīves priekšā koka sēta. Foto kreisajā malā lokomotīves priekšā 4 vīrieši un 1 zēns, 1 no vīriešiem dzelzceļa dienesta tērpā.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa. Skats paralēli sliežu ceļiem, no tiem pa kreisi daļēji redzama apgāztā tvaika lokomotīve un vagons. Uz sliedēm un pa labi no tiem aptuveni 50 cilvēku liela grupa. Labajā malā redzams nelielas koka ēkas jumta fragments. Melnbalts foto.

Iespieddarbs: A. Verhovskoja atskaite 1902

Iespieddarbs: A. Verhovskoja atskaite 1902. Ziņojums par Rīgas dzelzceļa mezgla pārbūves inženiera A.Verhovskoja komandējumu. Ziņots par 4 nedēļu komandējumu, kura laikā tika apskatīti Berlīnes, Drēzdenes, Hamburgas, Vīnes dzelzceļu mezgli un kopumā visas satiksmes organizēšana pilsētās. Atskaites VI daļā priekšlikumi Rīgas dzelzceļa mezgla pārbūvei un satiksmes organizēšanai. Iespieddarba datējums: 1902. gads.

Iespieddarbs: Noteikumi par Kalpaka posteni 1925

Iespieddarbs: Noteikumi par Kalpaka posteni 1925. Brošūra "Noteikumi Nr. 271. par Kalpaka posteņa elektriskās pārmiju un signālu centralizācijas lietošanu kopā ar elektrisko stacijas bloķēšanu starp Rīgas galvenās, Rīgas 1. stacijām un Kalpaka posteni pēc AES centralizācijas sistēmas". Latvijas valsts dzelzceļu Tehniskās direkcijas izdevums, Rīga. Paju sab. "Izdevējs". Zīmogi: "4. mašīnu iecirknis", "Tikai dienesta vajadzībām". 72 lpp. 3 pielikumi. Iespieddarba datējums: 1925. gads.

Iespieddarbs: Oficiālais vilcienu kustības sarakst

Vilcienu kustības saraksts, datēts ar 1917.-1918.gadu. Izdevējs Satiksmes ceļu ministrija. Titulapā uzraksti krievu valodā. "Ministerstva putej sobsčenija/ Oficialnij ukazatelļ železnodarožņih i drugih PASAŽIRSKIH sobšenija./ 1917.-1918.god.

Iespieddarbs: Rīgas-Krasta st.pārbūve

Iespieddarbs krievu valodā par Rīgas-Krasta stacijas pārbūvi. Uz vāka uzraksti krievu valodā. " Pereustrojstva Rižskogo železnodorožnogo uzla/ TIPI TOVARNIH SKLADOV/ prinjatih pri pereustrojstv Rižskogo železnodorožnago uzla/ ČAST I/ Opisanie raboti i postavok po sooruženiju kamennago 4-h etažnago pakgauza na stancii Riga- Bereg. Sastādījis inženieris A.V.Verhovskojs. Uz vāka Krasta stacijas zīmējums, augšmalā Rīgas ģerbonis, pa kreisi- Krievijas impērijas laika transporta simbols (enkurs un cirvis), pa labi- nezinām simbols ( scepteris ?, kam apkārt vijās 2 čūskas) 63lpp ar tekstu+ pielikumi ar tehniskajiem zīmējumiem.

Iespieddars: Noteikumi par pārvadājumiem

Iespieddars: Noteikumi par pārvadājumiem Noteikumi par pasažieru, bagāžas un ekspressūtījumu pārvadāšanai ieņemtajos austrumu apgabalos. Spēkā uz Valsts satiksmes direkcijas, Rī gā, robežās ar 1943. gada 1. februāri. Instrukcija 2 valodās gan latviešu, gan vācu. Nodevis Valērijas Kazmins. Vāki bāli zaļā krāsā, uz 54 lpp. Izdoti 1943. gadā, vācu okupācijas laikā.

Iespieddarbs: Ievada paskaidrojumi

Iespieddarbs: Ievada paskaidrojumi Ievadpaskaidrojum dzelzceļa dienesta vajhadzībām, paskaidrojošā vilcienu saraksta grāmatiņa. Izdevējs Galvenā Dzelzceļu direkcija Rīgā. Teksts veidots paralēli gan latviešu, gan vācu valodā. Uz vāka 2 horizontālas, zaļas strīpas. Stājās spēkā no 1942.gada novembra, vācu okupācijas laiks Latvijā.

Iespieddarbs: Austrumzemes dzelzceļu slimo kase

Iespieddarbs: Austrumzemes dzelzceļu slimo kase Austrumzemes dzelzceļu slimo kases iespiesta instrukcija dzelzceļa darbiniekiem. Instrukcija gan latviešu, gan vācu valodā. Sastāv no 3 nodaļām: Priekšvārda; Izvilkums no statūtiem; Slimošanas noteikumi. Iespiests uz 29 lpp. Vāki gaiši brūnā krāsā. Datēta ar 1942.gadu, vācu okupācijas laiku.

Iespieddarbs: Neaizpildīts pasaknis

Iespieddarbs: Neaizpildīts pasaknis Neaizpildīts pasaknis krievu un latviešu valodā. Uz tā teksts "PSRS -SCTK /Latvijas dzelzceļa priekšnieks/ Rīgā, Gogoļa ielā 3." Datējams ar 20.gs.40.gadiem.

Dokuments: Pavēle par iecirkņa likvidāciju

Dokuments: Pavēle par iecirkņa likvidāciju Pasažieru vilcienu kustības saraksts Rīga-Jelgava. Izdots no 1928.gada 15.oktobra. Tabula, uz kuras norādīti vilciena kursēšanas laiki, staciju nosaukumi. Zem tabulas norādīti apzīmējumi *)bagāžu nepārvadā, **) Biļetes pārdod vilcienā, 1) Apgrozās darbadienā. Izdevējs- Dzelzceļa Virsvaldes tipogrāfija 1928.g.

Iespieddarbs: Pļaviņu stacijas bufetes projekts

Iespieddarbs: Pļaviņu stacijas bufetes projekts Pļaviņu (Štokmanhofas) stacijas bufetes ēkas projekts. Rasējumi – shēmas ar būvi uz astoņām, kopā salīmētām lapām. Mērogs 1:100. Galvenās fasādes, aizmugures fasādes rasējumi, iekštelpu plāns, šķērsgriezumu rasējums, būves pamatu plāns, jumta spāru plāns. Bufetes koka ēkai paredzētas divas ieejas un zāles I un II klases pasažieriem kopā un atsevišķi III klases pasažieriem. Izklājums salocīts, priekšā titullapa, uz kuras projekta izdevējs (rakstīts kirilicā): M.P.S. Rīgas–Orlas dzelzceļš. Projekta datējums: 1904. gads.

Foto: Dzelzceļnieki Inčukalnā

Foto: Dzelzceļnieki Inčukalnā Inčukalna stacija dzelzceļa līnijā Rīga-Valka. Skats uz staciju no sāna, pie stacijas plāksne "Dežurants". Priekšplānā 3 vīrieši. 2 ģērbušies Latvijas dzelzceļu formās, 1 civilajā apģērbā. Datējams ar 20.gs. 30.-40.gadiem.

Iespieddarbs: Grāmata Dzelzceļu rīkojumi

Iespieddarbs: Grāmata Dzelzceļu rīkojumi Grāmata "Dzelzceļu virsvaldes rīkojumu krājums 1921. gada otrā pusē". Cietos, zaļganbrūnos, rakstainos vākos uz 250 numurētām lapaspusēm. Grāmatā ir satura rādītājs un Dzelzceļu virsvaldes rīkojumu krājumu numuri sākot no Nr. 28 01.07.1921 līdz Nr. 53 23.12.1921. Iespieddarba datējums: 1921. gads.