TE sērijas tvaika lokomotīve

Izgatavota firmā “Henschel & Sohn GmbH” Kaselē, Vācijā. Rūpnīcas № 26954. Sākotnējais apzīmējums 52-036. 1947. gadā iekļauta PSRS Ceļu satiksmes ministrijas ritekļu parkā un pielāgota ekspluatācijai pa 1524 mm sliežu ceļu. Strādājusi Rēzeknes, Rīgas un Jelgavas depo iecirkņos. Izslēgta no inventāra 1990. gadā. Muzeja ekspozīcijā no 1998. gada. 2013. gadā veikta lokomotīves un tendera karkasa restaurācija un tā nokrāsota 50. gados pasažieru satiksmes lokomotīvēm raksturīgā krāsu gammā.
52. sērijas lokomotīvju ražošana aizsākās militārām vajadzībām 1942. gadā un turpinājās līdz 1951. gadam Vācijas, Francijas, Polijas un Čehijas teritorijā esošajās rūpnīcās. Pirmais vācu Kriegslokomotive eksperimentālais modelis izgatavots 1942. gada 12. septembrī. Pavisam uzbūvētas 6719 lokomotīves. Pēc Otrā pasaules kara ap 2700 šā tipa lokomotīves darbojās PSRS teritorijā. 1952. gadā tām tika piešķirta sērija ТЭ, taču numerācija saglabāta iepriekšējā. Padomju Savienībā lokomotīves izmantoja teju visā tās teritorijā, taču galvenokārt tās tika koncentrētas rietumu pierobežā: Baltijas, Baltkrievijas, Ukrainas dzelzceļos. 20. gs. 60. gados beidzās to izmantošana dzelzceļu maģistrālēs. Turpmākajos gados lokomotīves izmantotas manevru darbos, uzņēmumu pievedceļos un kā stacionāri tvaika katli. Latvijā ekspluatētas no 1943. līdz 1985. gadam.
Tehniskie parametri:
Maksimālā jauda 1104 kW
Konstruktīvais ātrums 80 km/h
Maksimālais tvaika spiediens katlā 16 kg/cm2
Dzenošo riteņu diametrs 1400 mm
Lokomotīves un tendera kopgarums 22’975 mm
Ekipētas lokomotīves un tendera kopsvars 135 t