Latest news

You are here

Museum objects

Collection types

Grid List
16 objects found

Cancel all filters
Iespieddarbs: Takse rokas bagāžas nesējam

Iespieddarbs: Takse rokas bagāžas nesējam Takse rokas bagāžas nesējam. Izdevējs Dzelzceļu virsvalde. Cenrādis stacijas pasažieriem par bagāžas pārnešanu, uzraudzību. Cenas norādītas latos. Datēta ar 1935.gadu

Dokuments: Rīkojums vilciena konduktoriem

Dokuments: Rīkojums vilciena konduktoriem Rīkojums, ko izdevusi Latvijas dzelzceļa vadība par vilcienu konduktoru darba pienākumu izpildi. Rīkojumā tiek uzsvērts, ka gan vācu, gan arī vietējie (latvieši) konduktori slikti veic darba pienākums. Rīkojumā pārkāpumi tiek uzskaitīti. Veidots ar mērķi, lai uzlabotu situāciju, tiek uzdots kontrolējošām personām uzraudzīt konduktoru darbu. Datējams 1942.gada 8.septembrī.

Dokuments: Rīkojums par pārcelšanu

Dokuments: Rīkojums par pārcelšanu Rīkojums No KA.V.86. Zīmogs ar datumu 21.augusts 1940.gads. Pēc Jāņa Krezevska lūguma no 1940.gada 20.augusta pārcelt viņu par stacijas priekšnieku Saulkrastu stacijā ar algu pēc "XII" kategorijas "VI" pakāpes Ls 217 mēnesī, skaitot izdienu no 1938.g. 16.augusta. Iepriekšējā alga kā revidentam (?) bijusi Ls 397 pēc "VII" kategorijas, "III" pakāpes. Zīmogi uz dokumenta norāda, ka "izsniedzams darbiniekam", "Noraksts", "Saskan ar orģinālu". Dokumentu parakstījuši 3 cilvēki, viens no viņiem personāl daļas vadītājs. Datējams 1940.gadu.

Dokuments: Rīkojums par pārcelšanu

Dokuments: Rīkojums par pārcelšanu Rīkojums No 27721A, 1934.gada 8.februārī. II iecirkņa ekspluatācijas revidentu Jāni Krezevski no 1934.gada 5.janvāra pārcelt par I iecirkņa ekspluatācijas revidentu, saistībā ar II iecirkņa pagaidu likvidēšanu. Algas apmērs Ls 326 paliek nemainīgs. Zīmogi uz dokumenta norāda, ka "Saskan ar orģinālu" un "Noraksts" . Dokumentu parakstījuši 3 cilvēki, Satiksmes ministrs un Dzelzceļa galvenais direktors un personāl daļas vadītājs. Datējams ar 1934.gadu

Dokuments: Pārbrauktuvju saraksts Glūda–Airīte

Uz gaišas lapas abpusēji mašīnrakstā un ar melnu tinti veikta tabula ar virsrakstu "Pārbrauktuvju saraksts uz Glūdas-Airītes līnijas pie kurām jāuzstāda "S" signāli saskaņā ar Noteik. Nr. 333. §.10". Otrā lapaspusē zīmogs un paraksts ar zilu zīmuli.Dokumenta datējums: 20. gs. 30. gadi.

Foto: Tvaika vilciens Madona–Pļaviņas

Skats ieslīpi uz darbojošos tvaika lokomotīvi uz sliežu ceļa ar pasažieru vilciena sastāvu. Priekšplānā redzams pārmiju lāktenis. Aizmugures plānā lauku mājas, pakalns ar kokiem. Reversā rakstīts teksts ar zīmuli: "Vilciens Madona-Pļaviņas" un dāvinātāja kolekcijas 2 zīmogi. Datējums: 20. gs. 30. gadi.

Foto: Šaursliežu tvaika vilciens un grupa Bauskā

Skats ieslīpi uz sastāvu ar L (600 mm) sliežu platuma tvaika lokomotīvi un aptuveni 33 cilvēku grupu pie tās un aizmugurē esošo vilciena sastāvu ar redamiem 4 vagoniem. Aizmugures plānā redzams ēkas jumts. Lokomotīvei dūmi skurstenī. Uz attēla apakšējā malā uzraksts "Pie "ātrvilciena" Bauskas stacijā". Reversā dāvinātāja kolekcijas zīmogs. Datējums: 20. gs. 20.-30. gadi.

Foto: Tvaika lokomotīve ar sastāvu braucot

Skats ieslīpi uz tvaika vilciena sastāvu pie Alūksnes vietā pie Jāņkalniņa. Priekšplānā redzama caurteka, kreisajā pusē uzbērumam grāvis un elektrības stabi. Labajā, apakšējā stūrī fotogrāfa "Lapiņ" zīmogs - iespiedums. Reversā ar melnu tinti rakstīta vēstule latviešu valodā, pastmarka un zīmogi ar datējumu. Reversā arī dāvinātāja kolekcijas zīmogs. Datējums: 1925. gads.

Dokuments: Rīkojums Nr. 4797, CM 123 – 126, 1931

Uz vienas lapas puses mašīnrakstā rakstīts dokuments - rīkojums par "S" signālu uzstādīšanu pie pārbrauktuvēm CM123-126 ceļu daļā. Zem teksta apakšā paraksts ar rīkojuma izdevēju. Dokumenta datējums: 01.07.1931.

Dokuments: K 9 signālu uzstādīšana pēc shēmas

Uz gaišas lapas mašīnrakstā un ar melnu tinti veikts paziņojums- shēma Nr. 2344 "Visiem 8. ceļu iecirkņa CM". Apstiprinājuši Vīksniņš, Brigis. Dokumenta datējums: 1942. gads.

Dokuments: Ceļu likšanas tehniskie noteikumi

Cietos, zaļos vākos, uz kura iespiests "Sat. Min. Latvijas valsts dzelzceļi. Akts Nr…." un ar roku uzrakstīts "Ceļa likšanas tehniskie noteikumi", ielīmētas 14 vienpusējas lapas mašīnrakstā latviešu valodā. Uz vairākām lappusēm uzlīmētas zilā zīmējuma kopiju shēmas. Lapas ielīmētas ar auduma līmlentu. Dokumenta datējums: ap 1927. gadu.

Dokuments: Noteikumi par sliežu iebūvēšanu

Dokuments: Noteikumi par sliežu iebūvēšanu Noteikumi par izolēto sliežu iebūvēšanu stacijas ceļos un iebūvēto sliežu kontaktu apkalpošanu. Brošūra – noteikumi nr. 320 uz septiņām lapaspusēm, uz titullapas zīmogs ar tekstu: "Izsniegta dienesta vajadzībām, Cena Ls", izdevusi Latvijas Valsts dzelzceļu Tehniskā direkcija Rīgā, 1927. gadā.

Foto: Vilcienu sastāvi Zasulauka depo teritorijā

Pasažieru vilciena sastāvi uz sliežu ceļiem Zasulauka depo teritorijā. Priekšplānā 2 strādnieki, rokās viņiem lāpstas. Tiek īstenota sakopšanas darbi. Datējams ar 20.gs.60.gadiem.

Foto: Bruņu vilciena sastāvs uz sliežu ceļa

Bruņu vilciena sastāvs uz sliežu ceļa, pēdējā atvērtajā platformā 9 karavīri. Fonā divi ūdenstorņi, ēkas. Foto kopija, apakšējā malā uzlīmēta paraksta zīme, kas drukāta uz rakstāmmašīnas latviešu valodā "II Bruņotais vilciens atgriezies Rīgā pēc vācu pozīciju apšaudes 1919.g. novembrī

Foto: Vilcieni Zasulauka depo teritorijā

5 pasažieru vilcienu sastāvi uz sliežu ceļiem Zasulauku depo teritorijā. Fonā dzīvojamās un industriālās ēkas. 20.gs.60.-80.gados.