Latest news

You are here

Museum objects

Collection types

Grid List
127 objects found

Cancel all filters
Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļiem pretī. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa, sastāvs redzams daļēji. Lokomotīves priekšā stāv uzvalkā un putekļu mētelī tērpies vīrietis. Foto kreisajā malā uz sliežu ceļa redzami 2 vīrieši, kuri novērtē situāciju. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļiem no sāna, uz tiem vilciena sastāvs. Tvaika lokomotīve un tai sekojošais vagons nogājuši no sliedēm, pārējais sastāvs palicis uz tām. Priekšplānā aptuveni 50 cilvēku liela grupa, 6 no cilvēkiem sēž zālē. Foto centrā pa kreisi no sliedēm neliela koka ēka. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Skats uz sliežu ceļu no sāna. Priekšplānā apgāztā tvaika lokomotīve. Tās priekšā vīrietis, vēl 2 vīrieši lokomotīves priekšā kreisajā malā. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa. Skats uz apgāzušos tvaika lokomotīvi otrpus sliežu ceļa, priekšplānā redzams tās tenderis, no tā krīt ārā malkas pagales. Lokomotīves priekšā koka sēta. Foto kreisajā malā lokomotīves priekšā 4 vīrieši un 1 zēns, 1 no vīriešiem dzelzceļa dienesta tērpā.

Foto: Dzelzceļa katastrofa pie Lodes stacijas

Līnijā Rīga – Valka. Tvaika lokomotīve ar vagoniem nogājusi no sliežu ceļa. Skats paralēli sliežu ceļiem, no tiem pa kreisi daļēji redzama apgāztā tvaika lokomotīve un vagons. Uz sliedēm un pa labi no tiem aptuveni 50 cilvēku liela grupa. Labajā malā redzams nelielas koka ēkas jumta fragments. Melnbalts foto.

Foto: Dzelzceļnieki Inčukalnā

Foto: Dzelzceļnieki Inčukalnā Inčukalna stacija dzelzceļa līnijā Rīga-Valka. Skats uz staciju no sāna, pie stacijas plāksne "Dežurants". Priekšplānā 3 vīrieši. 2 ģērbušies Latvijas dzelzceļu formās, 1 civilajā apģērbā. Datējams ar 20.gs. 30.-40.gadiem.

Foto: Dzelzceļa katastrofa Mellužos

Skats ieslīpi uz Bk sērijas tvaika lokomotīves priekšgalu kreisajā pusē un 3. klases pasažieru vagona galu labajā pusē sliedēm, abi noskrējuši no sliedēm, apkārt cilvēki. Apakšējā daļā uzraksts un datējums "31. g. 8 VIII." Kreisajā pusē redzams mežs un jaunbūve. Reversā arī dāvinātāja kolekcijas zīmogs. Datējums: 1931. gads.

Foto: Lokomotīves Ml-625 avārija

Skats ieslīpi uz tvaika lokomotīvi Ml-625 perpendikulāri sliežu ceļam ar priekšgalu kreisajā pusē esošajā grāvī un aptuveni 18 cilvēkiem, kas darbojas ap lokomotīvi. Uz sliedēm tālumā redzams sastāvs ar kravas vagona galu. Uz lokomotīves sānos Latvijas ģerbonis. Reversā ar melnu pildspalvu rakstīts teksts ar kļūdainu (?) avārijas vietu. Iespējamā avārijas vieta Aizputes-Saldus. Reversā arī dāvinātāja kolekcijas zīmogs. Datējums: 20. gs. 20.-30. gadi.

Foto: Stacijas priekšnieks

Foto: Stacijas priekšnieks Stacijas priekšnieks (?) savā darba kabinetā, mugurā viņam civilais apģērbs. Persona nezināma, Darba process pie sava rakstāmgalda, rokā rakstāmpiederums (aizpilda dokumentus). Fonā, pie sienas pielikts vilcienu kustības saraksts dzelzceļa līnijām Rīga- Tukums, Latvijas kartes, notikumu kalendārs(?) datēts ar 1923.gadu. Nodeva Longina Krilova. Datējams ar 20.gs. 20.gadiem.

Foto: P.Citrona ģīmetne

Foto: P.Citrona ģīmetne Dzelzceļnieka Pētera Citrona portrets, mugurā dzelzceļnieku formas tērps no Krievijas impērijas laika. Darba gaitas dzelzceļā uzsācis Krievijas impērijas laikā, vēlāk darbu turpinājis Latvijas dzelzceļos. Ieņēmis vairākus amatus, proti, bijis gan revizors, gan Preču un Krasta stacijas priekšnieks. Trīs zvaigžņu ordeņa kavalieris. Fotogrāfs F.Vinale, Valka (?). Foto datēts ar 1911.gadu.

Foto: P.Citrona ģīmetne

Foto: P.Citrona ģīmetne Dzelzceļnieka Pētera Citrona portrets, mugurā dzelzceļnieku formas tērps no Krievijas impērijas laika. Darba gaitas dzelzceļā uzsācis Krievijas impērijas laikā, vēlāk darbu turpinājis Latvijas dzelzceļos. Ieņēmis vairākus amatus, proti, bijis gan revizors, gan Preču un Krasta stacijas priekšnieks. Trīs zvaigžņu ordeņa kavalieris. Fotogrāfs D. Anarike, WALK. Foto datēts ar 1908.gadu

Foto: P.Citrona ģīmetne

Foto: P.Citrona ģīmetne Dzelzceļnieka, Pētera Citrona portrets, mugurā dzelzceļnieku formas tērps no starpkaru perioda, pie krūtīm piesprausti ordeņi. Darba gaitas dzelzceļā uzsācis Krievijas impērijas laikā, vēlāk darbu turpinājis Latvijas dzelzceļos. Ieņēmis vairākus amatus, proti, bijis gan revizors, gan Preču un Krasta stacijas priekšnieks. Trīs zvaigžņu ordeņa kava lieris. Apakšējajā, kreisajā malā iespiests: Roktors Rīga. Foto datēts ar 1938.gada 1.oktobri.

Foto: P.Citrona ģīmetne

Foto: P.Citrona ģīmetne Dzelzceļnieka, Pētera Citrona portrets, mugurā civilais apģērbs. Darba gaitas dzelzceļā uzsācis Krievijas impērijas laikā, vēlāk darbu turpinājis Latvijas dzelzceļos. Ieņēmis vairākus amatus, proti, bijis gan revizors, gan Preču un Krasta stacijas priekšnieks. Trīs zvaigžņu ordeņa kavalieris. Fotogrāfs A.Swirbulis, Rīgā. Reversā iespiests- CARD MADE. Foto datējams ar 20.gs.30.gadiem Izmēr: 8,5X 5,7 cm

Foto: Avārija Krasta stacijā

Avārija Krasta stacijā, datēta ar 3. februāri, 1927.gadu. Avārija notikusi pulksten. 4:35. Kļūmes rezultātā viens otrā ietriecās divi preču vilcieni. Pilnībā sadragāti 4 segtie preču vagoni. Divi segtie vagoni saskrējušies. No trieciena koka virsbūve pilnībā deformēta. No vagoniem gan labajā, gan kreisajā pusē stāv cilvēku grupa. Augšējā malā uzraksts ar tinti Krasta stacija 3/II 27 4.35 rītā. Datējams ar 1927.gada 3.februāri

Foto: Avārija Krasta stacijā

Foto: Avārija Krasta stacijā Avārija Krasta stacijā, datēta ar 3 februāri 1927.gadu. Avārija notikusi pulksten. 4:35. Kļūmes rezultātā viens otrā ietriecās divi, preču vilcieni. Pilnībā sadragāti 4 segtie preču vagoni. Divi segtie vagoni saskrējušies. No trieciena koka virsbūve pilnībā deformēta, priekšā deformētajiem vagoniem tvaika lokomotīve. Augšējā malā uzraksts ar tinti Krasta stacija 3/II 27 4.35 rītā. Datējams ar 1927.gada 3.februāri.

Foto: Avārija Stoķos

Foto: Avārija Stoķos. Skats ieslīpi no nogāzes uz sadragātu segto kravas vagonu uz sliedēm, 40. kilometrā uz līnijas Rīga-Valka. Ap avāriju aptuveni 12 cilvēki, daļa no tiem darbojas ap vagonu, apkārt uz nogāzes dažādas atlūzas un priekšmeti. Attēlā pa kreisi aiz vagona redzama uz sliedēm daļa no tvaika lokomotīves. Uz fotogrāfijas augšmalā ar tinti rakstīts - Katastrofa 29. VI. 27. 40 klm. Stoki Inčukalns (?). Foto datējums – 1927. gads.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Bojātas abas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm, no trieciena norauta mašīnista kabīne. Priekšā esošie karavas vagoni sadauzīti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, priekšplānā vīrietis darbībā. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 8/ VIII 26.g. Datējams ar 1926.gada 8.augustu.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā, foto fiksējums īsi pēc avārijas. Bojātas abas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm, no trieciena norauta mašīnista kabīne. Priekšā lokomotīvei esošie karavas vagoni sadauzīti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, priekšplānā 2 vīrieši darbībā, cenšoties likvidēt avārijas sekas. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 8/ VIII 26.g., 17.48 (avārijas laiks ?) Fonā vides ainava. Datējams ar 1926.gada 8.augustu

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Bojātas tvaika lokomotīves, viena noskrējusi no sliedēm un no trieciena norauta mašīnista kabīne. Trieciena rezultātā vagoni un lokomotīves bojāti. Liela cilvēku grupa avārijas vietā, pētot nodarījuma sekas, priekšplānā veca sieviete ar baltu lakatu. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Tvaika lokomotīve pēc avārijas. Stipri bojāta, proti, trieciena rezultātā norauta mašīnista kabīne, stāv uz sliedēm. Fonā ēka un lokomotīves tenderis (?) Pie cietušās lokomotīves vīrietis. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Avārija 5. km postenī

Foto: Avārija 5. km postenī Avārija 5.km postenī. Divi vilcienu sastāvi saskrējušies kopā. Uz sliedēm bojāta tvaika lokomotīve un kravas vagoni. Tālumā ēka, priekšplānā 2 vīrieši. Foto tumšs, sliktas kvalitātes. Augšmalā ar tinti rakstīts datējums 1926.gada 8.augusts.

Foto: Vilciena katastrofa pie Priekules

Vilcienu katastrofa pie Priekules 1913. Līnijā Liepāja-Vaiņode pie Priekules pilsētas, skats ieslīpi uz preču un pasažieru vilcienu avāriju - lokomotīvi, kas ietriekusies kravas vagonos un septiņiem vīriešiem, stāvot pie avarējušās tvaika lokomotīves sāniem un vienu vīrieti, stāvot mašīnista kabīnē. Vīrieši dzelzceļu formas tērpos. Attēlā redzama vilcienu avārija, kad pasažieru vilciens ietriecās no preču vilciena atvienotos vagonos un kas aprakstīta 1913. gada 14. septembra 211. numurā laikrakstā "Liepājas Atbalss". Labajā, apakšējā stūrī uz fotogrāfijas iespiests fotogrāfa vārds: "M. Buck". Reversā lillā krāsā zīmogs - uzraksts kirilicā: "Fot. "REMBRANDT" Libava, Vokzaļnaja 6" un pieraksti ar zīmuli. Foto datējums: 1913. gads.

Foto: Vilciena katastrofa pie Zilupes stacijas

Vilcienu avārija pie Zilupes stacijas 1922. Līnijā Ventspils-Zilupe pie Zilupes stacijas, skats ieslīpi uz priekšplānā esošu tvaika lokomotīves Dk-155 priekšējo daļu, kas sagāz usies slīpi un noslīdējusi no sliežu ceļa. Labais sāns zemē. Aizmugures plānā redzams pasažieru vagons un tā divi logi, uz vagona sāniem uzraksts "M. B. P. 786 III (nesalasāms sīkāks uzraksts apakšā)." Reversā rokrakstā rakstīts teksts latviešu valodā ar melnu tinti par negadījumu. Reversā ar lillā tinti aizkrāsots apakšējā daļā neliels uzraksts. Foto dekoratīvi viļņainās malas. Foto un avārijas datējums: 1922. gada 16. septembris.

Foto: Arturs Heisters jaunībā

Foto: Arturs Heisters jaunībā Skats no priekšas uz A. Heisteru pilnā augumā, civilajā apģērbā - gaišā mētelī, buktētās biksēs un galvā gaiša cepure - hūte, rokās gaiši cimdi. Fons monohroms. Fotogrāfijai labajā, apakšējā stūrī fotogrāfa logo - iespiedums. Reversā ar zilu pildspalvu uzrakstīts: "Arturs Heisters". Foto datējums: 20. gs. 30. gadi.

Foto: Arturs Heistera portrets 66 gadu vecumā

Foto: Arturs Heistera portrets 66 gadu vecumā Arturs Heistera portrets 66 gadu vecumā. Skats no priekšas uz lokomotīvju vadītāju Arturu Heisteru pensijas vecumā, tumšā uzvalkā, gaišā, strīpainā kreklā ar tumšu, punktotu kaklasaiti. Reversā pieraksts ar zīmuli un zīmogs krievu valodā ar foto datējumu: 1977. gada 30. decembris.

Foto: Latvijas Dzelzceļu darbinieks formas tērpā

Foto: Latvijas Dzelzceļu darbinieks formas tērpā Foto portrets ar Latvijas Dzelzceļu virsvaldes darbinieku – vīrieti ieslīpā pagriezienā, dienesta apģērbā – uz vasaras svārkiem (jakas) apkakles abās pusēs nozīme ar Latvijas Dzelzceļu virsvaldes emblēmu – stilizētu spārnotu ratu un katrā pusē pa trim sešstaru zvaigznēm, redzamas trīs pogas, uz kurām mazais Latvijas ģerbonis(?). Reversā ar zīmuli rakstīts "0,50", foto papīrs VEF. Foto datējums – 20. gs. 20.–30. gadi.

Foto: Latvijas Dzelzceļu darbinieks formas tērpā

Foto: Latvijas Dzelzceļu darbinieks formas tērpā Foto portrets ar Latvijas Dzelzceļu virsvaldes darbinieku – vīrieti ieslīpā pagriezienā, dienesta apģērbā – uz vasaras svārkiem (jakas) apkakles abās pusēs nozīme ar Latvijas Dzelzceļu virsvaldes emblēmu – stilizētu spārnotu ratu un katrā pusē pa divām sešstaru zvaigznēm, redzamas trīs pogas, uz kurām mazais Latvijas ģerbonis. Reversā rakstīts novēlējums ar zīmuli. Foto datējums – 20. gs. 20.–30. gadi.

Foto: Dzelzceļu darbinieka Jūlija Ieviņa portrets

Foto: Dzelzceļu darbinieka Jūlija Ieviņa portrets Foto portrets ar Latvijas Dzelzceļu darbinieku Jūliju Ieviņu pilnā augumā militārā parādes formas tērpā, uzlicis kreiso roku uz etažeres, labajā pusē galds ar puķu vāzi. Latvijas armijas parādes formas tērps ar cepuri, 10. Aizputes kājnieku pulka krūšu nozīme. J. Ieviņš dzimis 1903. gadā, strādājis no 1946. gada Staburagā par ceļa meistaru, no 1950. līdz 1952. gada Jelgavā, no 1953. līdz 1970. gadam Viesītē par ceļa meistaru. Reversā rakstīts teksts ar zīmuli. Foto papīrs: FOTO BAYER. Foto datējums: 20. gs. 20.–30. gadi.

Foto: Dzelzceļa katastrofas seku likvidēšanas darbi

Skats uz 8 vīriešiem, kas, pagriezuši muguru kamerai, apskata no sliedēm nogājušu vagonu. Priekšplānā sliedes, kreisajā stūrī daļēji redzams uzvalkā tērpies vīrietis. Aizmugures plānā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis.

Foto: Dzelzceļa katastrofas seku likvidēšanas darbi

Skats uz 7 vīriešiem, kas stāv uz vilciena avārijas rezultātā sabojātām sliedēm, 4 vīrieši darba apģērbā strādā ar lāpstām, 3 uzvalkos tērpti vīrieši stāv. Pa kreisi daļēji redzama no sliedēm nogājusi un uz sāniem apgāzusies tvaika lokomotīve. Aizmugures plānā augstas priedes. Foto no inženiera Frīdriha Grīna ģimenes albuma. F. Grīna pēdējā darba vieta – 6. mašīnu iecirknis, F. Grīns foto priekšplānā ar cepuri galvā.