Latest news

You are here

Ekskursija "Ritekļu vēsture Latvijā 1858.–1940. gads"

Foto K.Grūslis

Ekskursijas laikā piedāvājam iespēju iepazīt muzeja vagonu un lokomotīvju kolekciju, izzināt tvaika lokomotīves uzbūvi un darbības principus.

Tālāk seko ieskats kādas izskatījās pirmās Latvijas dzelzceļu līnijās izmantotās Anglijā un Vācijā ražotās lokomotīves, kā un kāpēc lokomotīves kļūst jaudīgākas, ātrākas. Otrā ekskursijas daļa veltīta Latvijas valsts dzelzceļu (1919.-1940. gads) lokomotīvju parkam, īpašu uzmanību veltot Latvijā projektētajām, būvētajām un ekspluatētajām lokomotīvēm un motorvagoniem. Dažu ritekļu konstrukcija bija unikāla un par tiem savulaik vēstīja prestiži dzelzceļu apskates izdevumi. Piemēram, Tk sērijas lokomotīve ir iekļauta vispasaules dzelzceļu enciklopēdijā. Mūsdienās lielu interesi var izraisīt 20. gadsimta 30. gadu krīzes laikā tapušie sliežu autobusi, kas bija viens no veidiem kā samazināt dzelzceļa ekspluatācijas izdevumus.

Pilnīgi citas sajūtas ekskursijas laikā rodas, brīdī, kad ir iespēja iekāpt un tuvumā aplūkot I Pasaules kara laikā būvēto un Latvijā līdz pat 20. gadsimta 70. gadiem ekspluatēto šaursliežu (600 mm) dzelzceļa lokomotīvi. Tās vēsture apskatāma filmā "Kādas lokomotīves stāsts" (VFS).

Tālāk ekskursijas laikā iepazīstinām ar signālu darbību dzelzceļā un atsevišķiem pamatprincipiem, kas jāievēro stacijas dežurantam vadot vilciena kustību. To visu palīdz uztvert dzelzceļa makets mērogā 1:87.

Muzeja hallē turpinās saruna par vagoniem, ir iespēja salīdzināt šaursliežu un platsliežu līniju vagonus, aplūkot 20. gs. 20. gados Rīgā būvēto pasažieru vagonu. Iekāpšana dīzeļlokomotīves TEP60 kabīnē aizsāk ekskursijas trešo daļu - iepazīšanos ar muzeja ritekļu kolekciju.

Ārā uz 4 sliežu ceļiem ir iespēja uzzināt dažādu lokomotīvju, vagonu vēsturi, nozīmi un fotografēties un tuvāk aplūkot ER2 elektrovilcienu, tvaika lokomotīvi un vagonu cietumnieku pārvadāšanai. Muzejs patur tiesības mainīt apskates objektus, ja laika apstākļi var būtiski ietekmēt to saglabātību un apmeklētāju drošību.

 

Ekskursijas mērķis: Izzināt lokomotīvju un vagonu nozīmi un attīstības vēsturi Latvijā

Ekskursijas ilgums: ~50 minūtes

Valoda: latviešu vai angļu valoda

Vecums: ekskursiju vadītāji stāstījumu pielāgo grupas vecumam

Dalībnieku skaits: līdz 20 cilvēkiem (lielākas grupas tiek sadalītas)

Ekskursijas cena: 17 EUR latviešu valodā vai 30 EUR svešvalodā un ieejas biļete katram dalībniekam (pieaugušie 5.00 EUR; studenti, pensionāri 3.00 EUR; bērni, skolēni, 2 skolotāji grupai - bezmaksas vai pēc aktuālā cenrāža pie kases (izstāžu laikā cenas var atšķirties))

Norises vieta: Rīgā, Uzvaras bulvārī 2A

Pieteikšanās: pa telefonu 20032331 vai aizpildot ekskursiju pieteikuma formu

Ekskursiju iespējams apmeklēt programmas "Latvijas skolas soma" ietvaros

Foto K.Grūslis

Ekskursijas laikā piedāvājam iespēju iepazīt muzeja vagonu un lokomotīvju kolekciju, izzināt tvaika lokomotīves uzbūvi un darbības principus.

Tālāk seko ieskats kādas izskatījās pirmās Latvijas dzelzceļu līnijās izmantotās Anglijā un Vācijā ražotās lokomotīves, kā un kāpēc lokomotīves kļūst jaudīgākas, ātrākas. Otrā ekskursijas daļa veltīta Latvijas valsts dzelzceļu (1919.-1940. gads) lokomotīvju parkam, īpašu uzmanību veltot Latvijā projektētajām, būvētajām un ekspluatētajām lokomotīvēm un motorvagoniem." data-share-imageurl="https://www.railwaymuseum.lv/sites/muzejs.ldz.lv/files/DSC_0846.jpg">